    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [press] "Rzeczpospolita" - ranking kart kredytowych
    Date: Sun, 22 May 2005 01:09:01 -0500
    <d6jt72$lpf$2@inews.gazeta.pl> <428d788a$0$32566$f69f905@mamut2.aster.pl>
    <d6jupq$qdg$1@inews.gazeta.pl>
    <3q2ri0qzm8fk$.fmexjdode3fg.dlg@40tude.net>
    <d6k10o$4hi$1@inews.gazeta.pl>
    <cf7imdqnf2ub.af2skm3dx85g$.dlg@40tude.net>
    <d6k1nf$4hi$3@inews.gazeta.pl>
    <1basa0c0qxoem$.1qw82hdwgcwuv.dlg@40tude.net>
    <d6lcb0$jqm$1@inews.gazeta.pl> <d6litc$d1i$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <d6lk74$p7f$1@inews.gazeta.pl> <d6n0q7$6uv$1@news.onet.pl>
    <d6ngk3$3ej$1@inews.gazeta.pl> <d6nhkv$4fa$1@news.onet.pl>
    <d6nkgq$gvb$1@inews.gazeta.pl> <d6nl00$qhb$1@news.onet.pl>
    <d6nlqd$l28$1@inews.gazeta.pl> <d6nooi$3ft$1@news.onet.pl>
    <d6nrn1$dl5$1@inews.gazeta.pl> <m...@d...localdomain>

    Krzysztof Halasa wrote:

    > Watpliwe. Wazniejsze jest to, by jakis bank przetarl szlak. Jak nastepne
    > zobacza ze to sie da, ze tak trzeba, i ze nie gryzie, to tez tak zrobia.
    > Oplacalnosc lub nie - to wyjdzie dopiero po paru latach, najwyzej sie
    > oplaty za rachunki firmowe podniesie.

    Masz rację. Powinienem napisać jak się bankowi będzie chciało i mu się
    opłaci.

    > I po co komu taka karta? Jesli nie mozna nia nawet zaplacic za zakupy
    > w supermarkecie?
    > Gdzie tu zysk banku?

    Nie masz racji. Bank zarabia na obrotach, a nie na wysokości limitu.
    Taka karta jest żadnym ryzykiem dla banku, a może przyciągnąć tysiące,
    które wygenerują zysk.

    > Ale wtedy depozyt przestaje go pokrywac. I to jest pewien problem,
    > bo przy limicie 50-100 zl trzeba go podnosic praktycznie natychmiast.

    Nie musi pokrywać. Pokrywa na początku.
    Jeżeli dany klient nie przekracza limitu, spłaca regularnie to co ma, to
    można mu bez ryzyka podnieść limit po kilku miesiącach.

    > Rozumiem ze to mialyby byc plaskie karty.
    Nie.
    Wypukłe i na dodatek kredytowe.
    Przyciągnie mnóstwo młodych ludzi. Ci którzy z takim limitem nauczą się
    umiejętnie z karty korzystać są najlepszym materiałem na przyszłych
    klientów.

    > Duzy kredyt, tak. Ale maly, "konsumpcyjny"?
    Mały konsumpcyjny spłaca się od razu w całości.
    A większy konsumpcyjny bierze się wtedy, gdy sklep sam zaoferuje dogodne
    raty.
    > Tyle ze trzeba zauwazyc ze na tzw. Zachodzie oprocentowanie na KK
    > jest nizsze niz przy najtanszych kredytach w Polsce. Co zreszta nie
    > jest trudne do zrozumienia.
    Jeżeli popatrzyłbys na statystyki to kredyt na karcie zaciągają ludzi,
    którzy nie mają kasy, bo jest to dla nich najszybsza droga do
    zaciągnięcia kredytu.
    Ci którzy kasę mają spłacają karty od razu. Bo po co mają płacić odsetki.

    > Na tzw. Zachodzie sa takze dluzsze GP.

    Ale to dalej nie ma żadnego znaczenia w porównaniu z całą resztą
    dołączona do pakietu karty kredytowej.

    > KK maja to do siebie, ze ludzie biora na nich kredyt nawet jesli naprawde
    > _nie_ trzeba.
    Moi znajomi nie biorą. Biorą ci, którzy albo nie mają kasy i KK traktują
    jako dodatkowe źródło pieniedzy, co jest całkowitą ułudą, bo za kilka
    miesiecy mają problem jak ją spłacić nawet minimum.
    Banki tylko na to czekają.
    Albo biorą tacy, dla których jest to po prostu zabawa.

    > Myslisz chyba o kartach charge.
    Akurat kredytowe i charge niewiele się tu różnią, z wyjątkiem tego, że
    jedne musisz spłacić w całości, a drugie możesz spłacić w całości.

    > Falsz. Calkowicie wystarczajace byly stale wplywy _lub_ srednio duza
    > gotowka, przez jakis czas. U nas banki byly duzo bardziej ostrozne.

    Ja myślę o wcześniejszych czasach niż ty.

    > Taaak, 850 zl na reke. Jasne.

    Ale to jest zmiana ostatniego roku lub dwóch.

    I w sumie bardzo dobrze.