  • 21. Data: 2021-12-15 14:58:04
    Temat: Re: polski ład a kredyty?
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > A ING był do tej pory wśród tych dwóch, co lepiej liczyły, czy wśród tych, co
    gorzej?

    tych co gorzej, ale nie wykluczał takich klientów

    --
    pozdrawiam
    Roberts

    kredyty-ubezpieczenia-inwestycje
    robertsierant.pl

  • 22. Data: 2021-12-15 15:02:39
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-12-15, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

    > jesteś ryczałtowcem? no to masz problem ze zdolnością (w większości
    > przypadków)

    No być nie jestem, ale pewnie będę.
    Bo w alternatywie mam tylko IP Box, a na to banki też chyba krzywo
    patrzą. Nie będę dopłacać państwu ~6k/miesiąc dla czystej przyjemności
    wzięcia sobie kredytu. No łaski bez. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 23. Data: 2021-12-15 15:04:29
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > No, przynajmniej te 8 groszy - chyba że ostatnia rata była wyższa ;>

    no była wyrównująca...

    > citi dzwoni z kredytami, ja ich grilluję, że chętnie, ale z prowizją 0% (nie mam
    zamiaru obstawiać i potem ryzykować, że będą kłopoty ze zwrotem prowizji - choć
    oczywiście kredyt na 60 miesięcy, a ostatnio chyba nawet na 96 był, mam zamiar
    zwrócić po max. dwóch), bez "opłaty operacyjnej" (to jest dopiero zdzierstwo w citku)
    - oraz z kodami do biedronka, bo promocja trwa.
    > Raz tak się udało w maju 2020, teraz się tłumaczą mętnie, że to byłoby "połączenie
    promocji". Ale poczekamy ;> Ostatnio się zgapiłem, bo dzwonili 30 listopada, że
    prowizja 0%, ale już ostatni dzień - i zapomniałem zapytać, czy da się dołączyć kody
    (wtedy też się tak udało właśnie na koniec miesiąca).

    mam wyłączony marketing w citku więc do mnie nie dzwonią i nie piszą,
    jak widać to koszt alternatywny tego że mnie takie oferty omijają

  • 24. Data: 2021-12-15 15:09:37
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    > Przez jakiś czas miałem na KK citka 2% - ale 2% to jednak nie 0%.

    no nie, też taką miałem (mam?) ale KK spłacam zawsze do zera, taką mam
    życiową zasadę

    > Ale nie znajdziesz "rat 0%" nigdzie, gdzie nie jest to wliczone w cenę. I to
    również dla tych, co kupują bez tych rat.
    > Niby nie problem, bo przecież telewizora czy pralki nie kupuje się wchodząc z ulicy
    (choć pralka to jest towar pierwszej potrzeby i jak się popsuje to jednak jest
    problem i alarm, żeby za 2 dni nowa była) - choćby przez kłopot z transportem.
    > Ale i tak to wkurzające, jak czegoś nagle potrzebujesz i tylko to zamawianie przez
    tzw. internet i czekanie na kuriera... Choć jechanie swoim samochodem to podobna
    strata czasu.
    > Dziś byłem oddawać krew - mogłem iść jutro na Saską, bo mają dawać choinki, ale po
    pierwsze już w poniedziałek kupiłem, po drugie będzie dziki tłum ludzi, jak to zwykle
    w czwartek, po trzecie liczba choinek ograniczona, a po czwarte musiałbym ją wieźć z
    Saskiej do domu (a już wystarczyło mi wożenie autobusem z obi - ale kupiłem za 40zł
    taką wyższą niż do sufitu, czubek się zagina ;) - i pani pielęgniarka mi się
    skarżyła, że dzisiaj jestem już 80-ty (ok. 11), a w centrum zdrowia dziecka dopiero
    17 było - a różnicy w premiach nie ma.
    > Jak wychodziłem, to ten, co się akurat rejestrował, pytał, gdzie oddanie zajmuje
    najmniej czasu - dostał odpowiedź, że w CZD - ale to jednak nie jest żadna
    oszczędność ;>

    co innego popsuta pralka potrzebna "na już", a co innego planowany zakup
    jak kupowałem nowego laptopa czy maszynę do kawy, "proces" wyboru modelu
    trwał ze 2-3 m-ce i finalnie kupione na alledrogo w opcji 20 rat 0%

    tego co wybrałem nie było nigdzie taniej więc głupio było z tych nie
    skorzystać

  • 25. Data: 2021-12-15 15:17:38
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 14:51, Wojciech Bancer pisze:

    > No ale podają jakieś uzasadnienie?
    > Tak dobrowolnie rezygnują z bardziej dochodowych (bogatych) klientów?
    > Bo przecież to nie ze skali ludzie będą uciekać w ryczałt, tylko z
    > liniówek. Czyli Ci lepiej zarabiający.

    nie, tak postanowili, generalnie jak ktoś na ryczałcie to pewnie
    kombinuje (to powszechne podejście banków)

    > Nie ogarniam tej ich logiki :)

    optymalizujesz koszty = kombinujesz
    bank chce wysoki dochód, duży zapłacony podatek dochodowy i wtedy
    zdolność jest

    > Poza tym koszty można dla VATowców policzyć, wystarczy dostarczyć
    > ewidencję zakupów i sprzedaży VAT. Jak się chce oczywiście.

    dwa banki dobrze liczą ryczałt:
    1. pekao sa oraz
    2. alior, ale tutaj o dobrą ofertę ciężko (no chyba, że promocja jest) i
    alior klientom na VAT sprawdza ww. ewidencję, aby doszukać się i
    obliczyć faktyczne koszty

    dlatego jak przychodzi klient ryczałtowiec to od razu pytam czy VAT rozlicza

    ps
    a w branży IT są jeszcze popularne ulgi IP BOX, ale tutaj to już
    generalnie jest kiepsko, analitycy kompletnie nie ogarniają tego rozwiązania

  • 26. Data: 2021-12-15 15:28:43
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2021-12-15, Robert_DF <k...@r...pl> wrote:

    [...]

    > nie, tak postanowili, generalnie jak ktoś na ryczałcie to pewnie
    > kombinuje (to powszechne podejście banków)

    > optymalizujesz koszty = kombinujesz

    A to ludzie ustalający reguły tego typu urodzili się w komunie,
    że prezentują takie myślenie?

    > bank chce wysoki dochód, duży zapłacony podatek dochodowy i wtedy
    > zdolność jest

    No toż przy ryczałtach usługowych podatek jest wysoki :)
    Serio, a liniówka bez kosztów ich nie boli?
    Nie ma obowiązków wrzucania w koszty, więc tak to sobie każdy
    wynik można podkręcić.

> [...]
    > 2. alior, ale tutaj o dobrą ofertę ciężko (no chyba, że promocja jest) i
    > alior klientom na VAT sprawdza ww. ewidencję, aby doszukać się i

    A, czyli się da. :)

> [...]
    > a w branży IT są jeszcze popularne ulgi IP BOX, ale tutaj to już
    > generalnie jest kiepsko, analitycy kompletnie nie ogarniają tego rozwiązania

    Cała branża kontraktorów IT przejdzie z liniówek na ryczałt.
    To się wydarzy. I co, banki zrezygnują z takiej rzeszy, w sumie
    bogatych ludzi, którzy kosztów praktycznie nie mają?

    No nie wierzę. :)
    Ktoś w końcu pójdzie po rozum do głowy.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 27. Data: 2021-12-15 16:28:32
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 15:28, Wojciech Bancer pisze:

    > A to ludzie ustalający reguły tego typu urodzili się w komunie,
    > że prezentują takie myślenie?

    nie wnikam skąd, ale pewnie KNF naciska na to, aby bank brał pod uwagę
    dochód przy liczeniu zdolności kredytowej

    w przypadku ryczałtu mamy przychód a dochód jest estymowany i dlatego
    banki tak ostrożnie podchodzą do tematu

    chociaż logiczne jest, że jak ktoś ma b.wysokie koszty (relatywnie) to
    na kpir lepiej wyjdzie...więc na co mu ryczałt?

    > No toż przy ryczałtach usługowych podatek jest wysoki :)
    > Serio, a liniówka bez kosztów ich nie boli?
    > Nie ma obowiązków wrzucania w koszty, więc tak to sobie każdy
    > wynik można podkręcić.

    liniówka (kpir) jest bardzo ok
    z tymi kosztami to jest różnie, każdy chciałby jak najwięcej mieć KUP
    ale jak chce kredyt to się zaczyna kombinowanie...

    > A, czyli się da. :)

    tak, ale to wyjątek

> [...]
    > To się wydarzy. I co, banki zrezygnują z takiej rzeszy, w sumie
    > bogatych ludzi, którzy kosztów praktycznie nie mają?

    w 2020/2021 miałem wiele przypadków, że ktoś z IT przeszedł z kpir na
    ryczałt i były problemy, najlepiej najpierw kredyt a później zmiana
    rozliczenia, optymalizacja, ulgi itp...

  • 28. Data: 2021-12-15 18:44:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:61b9a8f8$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    user Robert_DF pisze tak:

    > i raty 0%, im wyższa inflacja tym bardziej cieszą ;-)
    > oczywiście wcześniej risercz czy gdzieć taniej nie ma i te 0% to już
    > wliczone w cenę...

    a te raty 0% to prawda?

    Wybieraj produkty objęte promocją, swoją płatność rozłóż na 30 rat
    0% z dwoma ratami gratis oraz odroczeniem, dwie pierwsze raty
    zapłacimy za Ciebie, a Ty spłatę rat rozpoczniesz w sierpniu 2022!

    Zobacz więcej
    W ratach tylko: 6 999,06 zł
    Dwie raty gratis i pół roku nie płacisz!

    ze niby 500zł mi podarują?

    gdzie pies zakopany?

    https://www.euro.com.pl/telewizory-led-lcd-plazmowe/
    samsung-ue85au8002-smart-tv-uhd-4k-sams.bhtml

    --
    Piotrek

    Grosz do grosza i bedzie kokosza

  • 29. Data: 2021-12-15 23:23:02
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Robert_DF <k...@r...pl> writes:

    > i otóż to (jesteś bankowcem?) bank chce widzieć faktyczny dochód a nie
    > jedynie przychody (wtedy X% przychodu jest traktowane jako dochód)

    Tyle że często przychód ma większy tego typu sens niż dochód -
    w szczególności przy usługach.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 30. Data: 2021-12-16 01:26:40
    Od: Robert_DF <k...@r...pl>

    W dniu 15.12.2021 o 18:44, PiteR pisze:

> [...]
    >
    > gdzie pies zakopany?
    >
    > https://www.euro.com.pl/telewizory-led-lcd-plazmowe/
    samsung-ue85au8002-smart-tv-uhd-4k-sams.bhtml

    zobacz czy ten sam TV (lub podobny/lepszy) nie jest dostępny gdzieś
    indziej taniej?

    może te wszystkie bonusy są już wrzucone w cenę...