  • 1. Data: 2008-10-31 20:25:21
    Temat: podpis na karcie
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Hello,

    Banki na ogół wymagają w umowie lub regulaminie, aby podpis złożony na
    karcie był identyczny z wzorem podpisu złożonym w banku. A tak
    właściwie, to co się może stać jakbym umieścił tam inny?
    No bo w sumie, to z mojego punktu widzenia bezpieczniej, aby był to inny
    podpis - jak mi ktoś kartę ukradnie, to nie będzie miał wzoru mojego
    podpisu.
    Co więcej - reklamacja wykonanych przez złodzieja operacji będzie
    banalnie prosta, bo przecież jak on podrobi mój podpis wzięty z karty, a
    banku porównają go z wzorem, to powinni stwierdzić, że się nie zgadza... :-)

    --
    MiCHA

  • 2. Data: 2008-10-31 20:37:33
    Temat: Re: podpis na karcie
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Banki na ogół wymagają w umowie lub regulaminie, aby podpis złożony na
    > karcie był identyczny z wzorem podpisu złożonym w banku. A tak
    > właściwie, to co się może stać jakbym umieścił tam inny?

    to nie ma żadnego znaczenia i tak nikt na te podpisy nie zwraca uwagi ;-(

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2008-10-31 20:55:34
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski"
    > Banki na ogół wymagają w umowie lub regulaminie, aby podpis złożony na
    > karcie był identyczny z wzorem podpisu złożonym w banku.

    Mialem rachunki prawie we wszystkich bankach i ZAWSZE mój podpis na
    "karcie wzorów podpisu" z banku był inny niż na karcie np.. VISA lub w
    dowodzie
    - tak więc z tym "na ogół" bym się nie zgodził

    Natomiast tak jak się podpisujemy na karcie VISA tak musimy się podpisać
    przy kasjerze - tak samo Ty jak i złodziej. Nieważne jaki podpsi
    zostawiles w banku

    blad w rozumowaniu :-)
    *** blad ***

  • 4. Data: 2008-10-31 20:59:44
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Przemyslaw Kwiatkowski" <m...@m...waw.pl> wrote in message

> [...]
    > banalnie prosta, bo przecież jak on podrobi mój podpis wzięty z karty, a
    > banku porównają go z wzorem, to powinni stwierdzić, że się nie zgadza...

    Bzdura. Podpis na slipie jest porownywany z podpisem na karcie. Skoro na
    karcie podpisales sie inaczej i jej nie masz to nie ma z czym porownac
    podpisu.
    Za moment bedziesz mial karty mikroprocesorowe weryfikowane za pomoca PINu i
    juz nie bedziesz mial tego problemu.

    MK

  • 5. Data: 2008-10-31 21:05:51
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MK wrote:
> [...]
    >>

    > Bzdura. Podpis na slipie jest porownywany z podpisem na karcie. Skoro
    > na karcie podpisales sie inaczej i jej nie masz to nie ma z czym

    On chyba myśli o innych operacjach bankowych potwierdzanych podpisem,
    nie tych kartowych.

  • 6. Data: 2008-10-31 22:58:57
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
    > Hello,
    >
    > Banki na ogół wymagają w umowie lub regulaminie, aby podpis złożony na
    > karcie był identyczny z wzorem podpisu złożonym w banku.

    eee tam.

  • 7. Data: 2008-11-01 08:39:11
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MK wrote:
> [...]
    >>

    > Bzdura. Podpis na slipie jest porownywany z podpisem na karcie. Skoro na
    > karcie podpisales sie inaczej i jej nie masz to nie ma z czym porownac

    No a jak mi ukradną kartę i coś na nią kupią, a ja potem złożę
    reklamację w banku, to z czym niby bank porówna podpis, złożony przez
    złodzieja w sklepie? Przecież chyba nie z kartą, bo ona jest ukradziona...

    Procedura wygląda chyba tak:

    - ja zgłaszam reklamację
    - bank poprzez jakieś polcardy czy inne centra autoryzacji kontaktuje
    się ze sklepem
    - sklep odnajduje kwitek z rzekomo "moim" podpisem i dostarcza kopię do
    banku
    - bank widzi "mój" podpis na kwitku i... i co? porównuje go z czym?

    --
    MiCHA

  • 8. Data: 2008-11-01 08:51:21
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]

    > reklamację w banku, to z czym niby bank porówna podpis, złożony przez
    > złodzieja w sklepie? Przecież chyba nie z kartą, bo ona jest

    A myślisz, że w sklepie porównują z twoim podpisem w banku czy na karcie?
    Przeczytaj sobie regulamin do tej karty.

    > Procedura wygląda chyba tak:
    > - bank widzi "mój" podpis na kwitku i... i co? porównuje go z czym?

    Z podpisem na karcie.
    Jak nie masz karty, to nie możesz skutecznie zareklamowac takiej transakcji.
    Przeczytaj sobie regulamin do tej karty.

  • 9. Data: 2008-11-01 09:06:55
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    cef wrote:

    > Z podpisem na karcie.
    > Jak nie masz karty, to nie możesz skutecznie zareklamowac takiej
    > transakcji.

    Bzdura. Wiele banków oferuje ubezpieczenie operacji wykonanych kradzioną
    kartą i to jeszcze przed jej zastrzeżeniem - choćby taki mBank. Takie
    ubezpieczenie samo w sobie zawiera już założenie, że nie ma z czym
    porównać podpisu, bo karty po prostu nie ma - jest ukradziona. Zatem
    konieczność posiadania karty w celu przeprowadzenia reklamacji jest
    absurdalna...

    --
    MiCHA

  • 10. Data: 2008-11-01 09:07:36
    Od: "Szymon" <n...@o...pl>

    mbank akurat wprowadzil chipy i po sprawie. Jeszcze rok czy dwa i stare
    karty odejda do lamusa, a Wasz problem przestanie istniec. Przynajmniej dla
    mbanku ;-)