  • 1. Data: 2007-03-26 10:14:57
    Temat: podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: "andzik" <a...@p...fm>

    Jezeli pytanie kieruje do zlej grupy to prosze o przekierowanie.

    Od stycznia tego roku weszlo nowe prawo, przy sprzedazy mieszkania
    placi sie 19% od dochodu, a nie jak dotychczas 10% od wartosci
    mieszkania.

    Pytania mam takie:
    1) czy jak kupilo sie mieszkanie przed 2007 to przy sprzedazy placi
    sie podatek wedlug nowych czy starych zasad?
    2) przy nowych zasadach zwolnienie z podatku jest przy zameldowaniu
    przynajmniej rok lub 5-letnie posiadanie, zgadza sie?
    3) przy nowych zasadach od kiedy liczy sie zameldowanie?
    Slyszalem cos takiego, ze dopiero od stycznia 2007. Prawda to?
    4) jezeli 3 to prawda, to czy mozna cos zrobic zeby uniknac placenia
    podatku, ale przy sprzedazy w najblizszym czasie? n.p. czy przy
    nowych zasadach jest zwolnienie jezeli pieniadze przeznaczy
    sie na cele mieszkaniowe?

    Sytuacja wyglada nastepujaco:
    - mieszkanie kupione 4 lata temu
    - zameldowanie blisko te 4 lata
    - sprzedaz w najblizszym czasie

    Dziekuje za wszelkie rady.

  • 2. Data: 2007-03-26 10:41:44
    Temat: Re: podatek od sprzedazy mieszkania
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 26 Mar 2007 12:14:57 +0200, andzik napisał(a):

    > Jezeli pytanie kieruje do zlej grupy to prosze o przekierowanie.

    pl.soc.prawo.podatki

    > 1) czy jak kupilo sie mieszkanie przed 2007 to przy sprzedazy placi
    > sie podatek wedlug nowych czy starych zasad?

    Starych

    > 2) przy nowych zasadach zwolnienie z podatku jest przy zameldowaniu
    > przynajmniej rok lub 5-letnie posiadanie, zgadza sie?

    Jeśli dobrze pamiętam to tak.

    > 3) przy nowych zasadach od kiedy liczy sie zameldowanie?
    > Slyszalem cos takiego, ze dopiero od stycznia 2007. Prawda to?

    W związku z odpowiedzią na pytanie 1 nie ma to znaczenia

  • 3. Data: 2007-03-26 15:10:40
    Od: "andzik" <a...@p...fm>

    > Starych

    Dzieki. Na pl.soc.prawo.podatki na razie nie uzyskalem odpowiedzi.
    Doczytalem jeszcze troche i faktycznie bedzie wedlug zasad.

    Jeszcze tak dla pewnosci - mieszkanie bylo kupione 4 lata temu,
    wiec wedlug starych zasad powinno sie zaplacic 10% od wartosci.
    Mieszkanie bedzie sprzedane wkrotce, pieniadze ze sprzedazy
    przeznaczone beda na splate kredytu wzietego w tym roku
    na kupno domu. Czy na 100% bedzie mozna nie placic tego 10%
    podatku od wartosci? Wedlug starych zasad bylo zwolnienie jezeli
    do 2 lat przeznaczy sie te pieniadze na cele mieszkaniowe.
    Mam watpliwosci, gdyz dom juz jest kupiony w tym roku,
    a wedlug nowych zasad tego zwolnienia nie ma.
    Logicznie wydawaloby sie ze nie trzeba bedzie placic tego podatku,
    no ale znajac nasze prawo i urzedy...

    Dzieki.

  • 4. Data: 2007-03-26 15:18:01
    Od: "andzik" <a...@p...fm>

    > Dzieki. Na pl.soc.prawo.podatki na razie nie uzyskalem odpowiedzi.
    > Doczytalem jeszcze troche i faktycznie bedzie wedlug zasad.

    *starych

  • 5. Data: 2007-03-27 08:19:32
    Od: "MacGregor" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "andzik" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mam watpliwosci, gdyz dom juz jest kupiony w tym roku,
    > a wedlug nowych zasad tego zwolnienia nie ma.

    Spłata kredytu "mieszkaniowego" również podpada pod wydatki na cele
    mieszkaniowe.
    Niestety wg "starych" zasad 5 lat liczy się od końce roku w którym nastąpił
    zakup mieszkania.
    Miałem ten sam problem w zeszłym roku, "kalendarzowo" brakowało mi 3
    miesiące, a "podatkowo" cały rok ;-).

    --
    Pozdrawiam,
    MacGregor