  • 1. Data: 2002-03-17 06:52:05
    Temat: podatek a inteligo
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    Jaka jest najnizsza kwota odsetek, od ktorej belkowe wyjdzie wieksze
    niz 0 ?
    10 marca Inteligo naliczylo mi 1,69 zl odstek i zadnego pobrania
    podatku nie widze a chyba byc powinno.
    Czy moze Inteligo nie uwidacznia oddzielnie podatku a wyciagu tyko po
    prostu dopisuje mniej odsetek? Wolno im tak ?
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 2. Data: 2002-03-17 08:18:23
    Temat: Re: podatek a inteligo
    Od: "MichalL" <m...@n...isn.pl>

    > 10 marca Inteligo naliczylo mi 1,69 zl odstek i zadnego pobrania
    > podatku nie widze a chyba byc powinno.
    > Czy moze Inteligo nie uwidacznia oddzielnie

    Moze naliczaja raz w miesiacu ?

    MichalL

  • 3. Data: 2002-03-17 08:49:25
    Od: <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czy moze Inteligo nie uwidacznia oddzielnie podatku a wyciagu tyko po
    > prostu dopisuje mniej odsetek? Wolno im tak ?

    Na wyciągu nie ma pozycji "Podatek" niestety...
    Ile zaplacilem podatku dowiedzialem sie z roznicy
    miedzy SMS'em o naliczonych odsetkach, a odsetkami
    w Serwisie WWW. Coz...
    I nie ma kwoty minimalnej, na jednym z rachunków
    zaplacilem podatek od 60 groszy.

    Pozdrawiam,
    OnLee

  • 4. Data: 2002-03-17 09:49:15
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On 17 Mar 2002 09:49:25 +0100, <o...@p...onet.pl> wrote:

    >Na wyciągu nie ma pozycji "Podatek" niestety...
    >Ile zaplacilem podatku dowiedzialem sie z roznicy
    >miedzy SMS'em o naliczonych odsetkach, a odsetkami
    >w Serwisie WWW. Coz...

    Znaczy w SMSie byly odsetki brutto a na WWW sa netto ?
    Wolno im robic takie numery ?

    BTW jak myslicie, czy banki powinny teraz podawac oprocentowanie
    brutto i efektywne netto ? Jakis to robi ?

  • 5. Data: 2002-03-17 11:07:48
    Od: "camokiller" <c...@h...pl>

    "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > Czy moze Inteligo nie uwidacznia oddzielnie podatku a wyciagu tyko po
    > prostu dopisuje mniej odsetek? Wolno im tak ?

    Ja nie wiem czy to nie pomysl Ministerstwa Finansów. Po prostu czego oczy
    nie widza tego sercu nie zal. Jak nie widzisz lie podatku placisz to sie
    tym specjalnie nie interesujesz, a inaczej to zaraz gromada reklamacji by
    byla itd.
    Poza tym podatek ukryty inaczej przyjmujesz do swiadomosci.
    Jak by ci powiedzieli wprost ze placisz 80% to bys sie za glowe zlapal, a
    tak, to tu, to tam cie skubna i wszystko jest ok i co najciekawsze zgodne
    z prawem.

    To tak samo jak z kredytem w inteligo Jezeli powiedzieli by wprost ze daja
    kredyt na od 80% do 140% efektywnie to nikt by tego kredytu nie wzial, a
    tak to tu prowizja to tam prowizja, a oprocentowanie 18% :-)

    Polecam:
    http://www.bezuprzedzen.pl/szydercy/podatki.shtml

    Kamil
    c...@h...pl

  • 6. Data: 2002-03-17 12:02:06
    Od: "pablos" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > tak, to tu, to tam cie skubna i wszystko jest ok i co najciekawsze zgodne

    zgadza sie, ale taki interes ma panstwo : skubac nas gdzie sie da tak,
    zebysmy sie nie polapali
    bank ma interes przeciwstawny : wykazac nam ze daje bardzo duze
    oprocentowanie tylko zle panstwo sporo z tych odsetek nam zabiera. Stad
    dziwi mnie ze inteligo tego nie robi, rozumiem ze nie robi tego w reklamach,
    bo lepiej informowac ze od 8 marca rachunki w inteligo sa oprocentowane na
    10% :-), natomiast w szczególowym rozliczeniu na koniec mca powinni
    informowac ile pieniedzy zabral mi Belka,

  • 7. Data: 2002-03-17 14:34:51
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "camokiller" <c...@h...pl> wrote in message
> [...]
    > tym specjalnie nie interesujesz, a inaczej to zaraz gromada reklamacji by

    Ale w MutliBanku masz osobne pozycje "Podatek" w historii. A minimalna
    kwota odsetek, od której placi sie podatek do 50 groszy, po podstawe
    opodatkowania zaokragla sie do 1 zl.

    K. Kowalski

  • 8. Data: 2002-03-17 15:12:56
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Sun, 17 Mar 2002 12:07:48 +0100, "camokiller" <c...@h...pl>
    wrote:

> [...]
    >tak, to tu, to tam cie skubna i wszystko jest ok i co najciekawsze zgodne

    A nie przypadkiem tak ,ze jak wprost widze ile moich pieniedzy oddaje
    mojemu dobremu panstwu to serce rosnie i az chce sie wplacac, zeby
    nastepnym razem panstwo dostalo jeszcze wiecej ?
    BP NNMSP

    >To tak samo jak z kredytem w inteligo Jezeli powiedzieli by wprost ze daja
    >kredyt na od 80% do 140% efektywnie to nikt by tego kredytu nie wzial, a
    >tak to tu prowizja to tam prowizja, a oprocentowanie 18% :-)

    I tak mnie rozczarowali, ze nie wprowadzili kredytu z oprocentowaniem
    0% + prowizja jak to chyba kiedys mial IB :)

    A powaznie, to nie ma zadnych wytycznych dla bankow czy maja
    uwidaczniac pdoatek na wyciagu ?!
    Inne banki (przynajmniej niektore) chyba to robia (inna sprawa czy
    licza prawidlowo :)).

  • 9. Data: 2002-03-17 23:14:10
    Od: "Witek" <w...@p...onet.pl>

    > A powaznie, to nie ma zadnych wytycznych dla bankow czy maja
    > uwidaczniac pdoatek na wyciagu ?!
    Wlasnie, bo skad wiedziec czy pobrali i ile ??? np. w przypadku ew.
    reklamacji...

    > Inne banki (przynajmniej niektore) chyba to robia (inna sprawa czy
    > licza prawidlowo :)).
    Tak w ktoryms banku sie spotkalem, jest osobna pozycja: kwota podatku.
    pzd

  • 10. Data: 2002-03-18 08:18:51
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Witek"
    > Wlasnie, bo skad wiedziec czy pobrali i ile ??? np. w przypadku ew.
    > reklamacji...

    > Tak w ktoryms banku sie spotkalem, jest osobna pozycja: kwota podatku.
    > pzd

    wyjasnialem w Inteligo - ksieguja odsetki netto po straceniu 20%
    oryginalnej kwoty
    czyli bez zadnych zaokraglen wykonywanych przy wyliczaniu "podstawy
    opodatkowania"

    odsetki na plus a podatek na minus ksieguja w dawnym BZ i dawnych Gdanskim
    czyli w Zorbie. Tak tez jest stosowana "podstawa opodatkowania"
    czyli od odsetek < 0,50 podatku nie będzie
    *** blad ***