    From: "Maciej Loret" <m...@p...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: po co karta kredytowa?
    Date: Fri, 4 Aug 2006 12:45:47 +0200

    Witam.

    > Jak ty obliczyłeś te 200zł?
    > Ja mam na karcie cały czas limit nabity na poziomie 1300zł i dochodzę do
    > ponad 3000zł. Średnio więc mogę oszczędzić na niej (1300+3000/2) * 4% =
    > 86zł. (4% - oprocentowanie po belkowym możliwe do osiągnięcia bez ryzyka)

    No, w ten sposób owszem...
    Ja tego co zarobię na lokacie nawet nie liczę.

    > Z twoich szacunków wynika, że przeciętny Kowalski zyskuje 2,5x więcej
    > niż ja, więc ma kredytówkę z limitem zapchanym do około 7500zł i
    > miesięczne wydaje na życie (przy użyciu KK) około 5000zł(!).

    Żona i ja średnio jakieś 3-3,5kPLN (w sumie). Jako, że mamy KK BZWBKOrange,
    to zbieramy punkty Profit. Co oznacza średnio powiedzy 325 punktów za
    płatności kartą, do tego rachunek za telefon w Orange 25PLN, czyli 25
    punktów i do tego płatność kartą za telefon w Orange 100 punktów. Razem daje
    to miesięcznie 450 punktów. Razy 12 miesięcy daje 5400 punktów. Do tego 600
    punktów stażowych za każdy rok, co daje 6000 punktów. Które można sprzedać
    jako doładowania POPa czy jakieś inne usługi na aukcjach za jakieś 200PLN.
    Albo inaczej mówiąc KK nie daje żadnego zysku, ale abonament średnio rocznie
    kosztuje nie 25PLN, a 8,30PLN miesięcznie... (o ile nigdzie się nie
    walnąłem) ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciej Loret