  • 1. Data: 2008-09-10 10:18:33
    Temat: płatności bez pinowe nie tylko w transakcjach bezstykowych
    Od: k...@o...pl

    Czy jesli płatności bezstykowe, a więc bez pinowe, staja się coraz
    bardziej popularne to dlaczego powyższy sposób płatności nie może być
    dostępny także dla kart "stykowych"?
    Najlepiej, żeby kazdy mógł sobie chocby przez www skonfigurować czy
    chce czasem płacić bez podawania pinu czy zawsze z pinem.
    W tej chwili może dojść do kuriozum, że w jednym punkcie ktoś płaci
    kartą bezstykową i transakcja trwa chwilę,
    a ktoś - ta samą kwotę - płaci kartą EMV i nie tylko podaje pin (pół
    biedy bo może być sprawdzony off-line) ale do tego czeka na
    autoryzację posiadanych środków.

  • 2. Data: 2008-09-10 10:59:06
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Wrz, 12:18, k...@o...pl wrote:
    > Czy jesli płatności bezstykowe, a więc bez pinowe, staja się coraz
    > bardziej popularne to dlaczego powyższy sposób płatności nie może być
    > dostępny także dla kart "stykowych"?

    Wiesz, ze w sumie masz racje?
    Biezemy pinpad wkladamy karte w dziure i klepiemy enter gdy odpowiada
    nam kwota.

    Tyle, zeby mozna bylo ustawic sobie limity dzienne ilosciowe i kwotowe
    transakcji, ktore w ten sposob jestesmy gotowi zaakceptowac.

  • 3. Data: 2008-09-10 11:06:43
    Od: k...@o...pl

    On 10 Wrz, 12:59, krzysztofsf <k...@w...pl> wrote:

    > Tyle, zeby mozna bylo ustawic sobie limity dzienne ilosciowe i kwotowe
    > transakcji, ktore w ten sposob jestesmy gotowi zaakceptowac.

    Oczywiste, i powinno się tak dać przez www lub w bankomacie, w ramach
    limitów dopuszczalnych przez bank.

    Co więcej teraz tez czasem jest bez pinu - był tu ostatnio wątek o
    płaceniu kartą BZWBK za bilet PKP Intercity
    (choć ja się z taką sytuacją nie spotkałem)

  • 4. Data: 2008-09-10 11:18:55
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 10 Wrz, 13:06, k...@o...pl wrote:

    > Oczywiste, i powinno się tak dać przez www lub w bankomacie, w ramach
    > limitów dopuszczalnych przez bank.

    A w bezstykowych sie nie da. Visa ustala obligatoryjnie bez mozliwosci
    modyfikacji (dla Polski 50 zl transakcja i chyba co 5-a autoryzowana
    pinem)

  • 5. Data: 2008-09-10 18:59:58
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <k...@o...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > a ktoś - ta samą kwotę - płaci kartą EMV i nie tylko podaje pin (pół
    > biedy bo może być sprawdzony off-line) ale do tego czeka na

    A placiles kiedys karta zblizeniowa? Wyobraz sobie, ze wtedy, nie podajesz
    PINu, ale autoryzacja i tak jest dokonywana (sprawdzane sa dostepne srodki).
    Tak, wiec te transakcje nie sa takie blyskawiczne jak to wyglada w
    materialach reklamowych :). Ja po kilku transakcjach karta BZ WBK dalem
    sobie spokoj ze zblizeniowymi.

    Jak chcesz "szybkie" transakcje to polecam karty Toyota Banku gdzie niektore
    transakcje sa autoryzowane przez mikroprocesor, albo Diners Club, gdzie
    niektore nie sa w ogole autoryzowane. Kiedys byl jeszcze Amex, ale to juz
    niestety przeszlosc.

    MK

  • 6. Data: 2008-09-10 22:21:37
    Od: k...@o...pl

    On 10 Wrz, 20:59, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > transakcje sa autoryzowane przez mikroprocesor, albo Diners Club, gdzie
    > niektore nie sa w ogole autoryzowane. Kiedys byl jeszcze Amex, ale to juz
    Nie tylko Toyota, podejrzewam, że wszystkie EMV.
    W kazdym razie czasem płacę podając tylko pin, autoryzacji on-line nie
    ma, więc potwierdzenie transakcji jest natychmiast po wpisaniu pinu.
    Choćby dziś(KK BZWBK, terminal e-service)kasjerka (a raczej barmanka)
    była w szoku, ze tak szybko...

  • 7. Data: 2008-09-11 06:06:48
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    <k...@o...pl> wrote in message
    c.googlegroups.com...
    On 10 Wrz, 20:59, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > ma, więc potwierdzenie transakcji jest natychmiast po wpisaniu pinu.
    > Choćby dziś(KK BZWBK, terminal e-service)kasjerka (a raczej barmanka)

    Uzywalem kilku kart mikroprocesorowych (KB, BZ WBK, Toyota Bank, BRE) i
    tylko przy karcie Toyoty zdarzalo sie, ze transakcja miala autoryzacje
    mikroprocesora. Reszta zawsze wymagala polaczenia z CA. Mysle, ze kazda w
    tych kart dokonalem ponad 100 transakcji, wiec dla byloby to nieco dziwne
    gdybym mial takiego 'niefarta'.

    MK

  • 8. Data: 2008-09-11 07:16:10
    Od: k...@o...pl

    On 11 Wrz, 08:06, "MK" <m...@i...pl> wrote:

> [...]
    > tych kart dokonalem ponad 100 transakcji, wiec dla byloby to nieco dziwne
    Ja jestem pewien, że sprawdzanie PIN było off-line, bo na nawiązanie
    połączenia nie było czasu.
    Na wydruku z terminala numeru autoryzacji nie ma(co akurat nie jest
    chyba jednoznaczne bo może sprawdzić PIN a blokady i tak nie zakładać)
    Płaciłem też a pociągu w Australii, na środku pustyni, zasięgu GSM
    brak, podawałem PIN i transakcja została zatwierdzona.