  • 1. Data: 2011-07-07 17:48:08
    Temat: platnosci KK online a wymuszanie danych
    Od: quwert <q...@g...pl>

    Wykupiłem domenę i chcę za nią zapłacić
    ale zanim to uczynię to muszę podać na platnosci.pl
    - Imię
    - Nazwisko
    - E-Mail
    - Telefon

    Następnie przekierowanie na stronę polcard.com.pl
    gdzie muszę podać
    - Imię
    - Nazwisko
    - Ulica
    - Nr. domu/mieszkania
    - Kod pocztowy
    - Miasto

    potem (wcześniej) musze podać numer telefonu w banku aby ten
    mógł mi przysłać SMS-em kod autoryzacyjny

    Można w sumie podać cokolwiek (Jan Kowalski itd. przynajmniej na razie)
    ale kużwa po co? KK ma służyć mojej wygodzie a nie robić
    za rozgłośnie i wpisywać do nastu baz danych
    "Mariusz Jakistam płaci za cos firmie XYZ 1.000 PLN",
    a może te bazy są powiązane i wpis wygląda tak
    "Mariusz Jakistam płaci za domenę zajebista.pl firmie XYZ 1.000 PLN",

    Nie pamiętam dokładni ale gdzieś jakiś pośrednik chciał PESEL

    Wkurza mnie to, coraz bliżej jestem myśli o pozbyciu się tego dziadostwa
    zwanego dla niepoznaki KK.
    Kosztuje to sporo a same problemy jak nie reklamacja to wyłudzanie danych
    ryzyko zgubienia itp.

  • 2. Data: 2011-07-07 21:01:05
    Temat: Re: platnosci KK online a wymuszanie danych
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-07-07 19:48, quwert wrote:
> [...]
    > zwanego dla niepoznaki KK.
    > Kosztuje to sporo a same problemy jak nie reklamacja to wyłudzanie danych

    Tylko gotowka jest anonimowa, ale w sieci nie zaplacisz nia on-line.
    Wszystkie inne sposoby wymagaja juz "autoryzacji". Szybki przelew -
    podajesz wszystkie dane lacznie z adresem zamieszkania. W przypadku
    karty - dane te sa tylko w posiadaniu agenta rozliczeniowego - sklep ich
    nie posiada.

    Inna sprawa - teraz tyle rzeczy odszukasz o ludziach na facebooku i
    innych serwisach spolecznisciowych, ze... ze jestes jakis inny ;)

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 3. Data: 2011-07-07 21:08:54
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    On 2011-07-07 23:01, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:

    > Tylko gotowka jest anonimowa, ale w sieci nie zaplacisz nia on-line.

    Fakt, ale płatności online w Polsce są skopane totalnie. Zawsze min. 2
    pośredników - pół biedy jeszcze dotpay i polcard (tylko po co 2x dane?
    gdybym nie miał "pamiętających" formularzy w firefoksie to bym oszalał).
    Ale dziadowskie płatności ze swoim peselem (można podać wygenerowany,
    ale z rozsądną datą urodzenia i płcią - tylko koniecznie zawsze ten sam
    bo sk...ny to przechowują i porównują), lub największa pomyłka -
    moneybookers - co to k... jest? Nie da się prosto, jak w np. Holandii
    czy Niemczech? Sklep --> jeden formularz płatności --> akceptacja?

    pozdr.

  • 4. Data: 2011-07-07 22:04:06
    Od: quwert <q...@g...pl>

    > Tylko gotowka jest anonimowa, ale w sieci nie zaplacisz nia on-line.
    > Wszystkie inne sposoby wymagaja juz "autoryzacji". Szybki przelew -
    > podajesz wszystkie dane lacznie z adresem zamieszkania.

    Nie, pośrednicy typu platnosci.pl i polcard są wyeliminowani. I w sumie o
    to chodzi, dane zna firma której płacę oraz bank i to jest OK. A w ogóle to
    jaka jest rola serwisu platnosci.pl bo na razie wygląda to na "wtyczkę" do
    polcardu dla mniej "rozgarniętych" serwisów.

    > W przypadku karty - dane te sa tylko w posiadaniu agenta rozliczeniowego - sklep
    ich
    > nie posiada.
    Nie, sklep zna wszystkie dane osobowe z wyjątkiem numeru karty a agent
    powinien znać wszystkie dane KK i tylko to. Ale to tylko moja smętna
    teoria.

    > Inna sprawa - teraz tyle rzeczy odszukasz o ludziach na facebooku i
    > innych serwisach spolecznisciowych, ze... ze jestes jakis inny ;)
    OK aleee facebook jest póki co dobrowolny (treść też dowolna)
    a ja tu mówię o przymusie, bez podania danych nie dojdzie do transakcji.
    Ponadto facebook jest w jakimś stopniu otwarty dla każdego, bazy
    platnosci.pl i polcardu nie.

    Tak czy inaczej netart stracił klienta, i citibank chyba też.
    Nie cierpię być z-muszany.

    Problemem nie jest udostępnianie danych, tylko dostęp do nich.

  • 5. Data: 2011-07-07 22:16:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński napisał(a) :
    > Inna sprawa - teraz tyle rzeczy odszukasz o ludziach na facebooku i
    > innych serwisach spolecznisciowych, ze... ze jestes jakis inny ;)

    Faceboooook, taaaaaak...
    http://www.ims.pl/yacool/biegam_bo_lubie/lambook.png

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 6. Data: 2011-07-08 06:28:35
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-07-08 00:04, quwert pisze:

> [...]
    > a ja tu mówię o przymusie, bez podania danych nie dojdzie do transakcji.
    > Ponadto facebook jest w jakimś stopniu otwarty dla każdego, bazy

    Podejrzewam, że do transakcji dojdzie, jeśli podasz nieprawdziwe dane.
    (im.nazw. jest na karcie, więc musi się zgadzać). Problem może się
    zacząć przy jakiejś reklamacji, albo innym cofaniu.

    Sam bronię się w ten sposób, że tworzę sobie fikcyjne tożsamości z
    kompletem danych, uwiarygadniam je nawet stopniowo. A nuż się przyda?

    > Tak czy inaczej netart stracił klienta, i citibank chyba też.
    > Nie cierpię być z-muszany.
    >
    > Problemem nie jest udostępnianie danych, tylko dostęp do nich.

    To prawda. Dane wyciekają.
    Pomysł na stronę www: opisywać możliwie dramatycznie różne możliwe
    scenariusze biegu zdarzeń po np. przechwyceniu dostępu do konta
    pocztowego. A durne baby noszą w torebce, którą łatwo wyrwać i telefon
    (hasła SMS) i karty, i (niektóre) świstki z wypłaty, numery kont itd...
    A przechwycenie konta allegro, to wystawienie nieistniejących towarów za
    1Mpln i tłumacz się potem w kajdankach.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 7. Data: 2011-07-08 07:22:43
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 8 Lip, 08:28, Maruda <m...@n...com> wrote:

    > Podejrzewam, że do transakcji dojdzie, jeśli podasz nieprawdziwe dane.
    > (im.nazw. jest na karcie, więc musi się zgadzać). Problem może się
    > zacząć przy jakiejś reklamacji, albo innym cofaniu.

    Na stronie platnosci.pl podawalem kiedys wszystkie dane wymyślone,
    prawdziwe dopiero na stronie Polcardu - i działało.

  • 8. Data: 2011-07-08 14:07:10
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Fri, 08 Jul 2011 08:28:35 +0200, Maruda <m...@n...com> wrote:

    > Podejrzewam, że do transakcji dojdzie, jeśli podasz nieprawdziwe dane.
    > (im.nazw. jest na karcie, więc musi się zgadzać). Problem może się
    > zacząć przy jakiejś reklamacji, albo innym cofaniu.

    Kiedyś dla testu podałem na stronie polcardu złe nazwisko do prawidłowych:
    numeru karty, CVV i daty ważności. Operacja przeszła poprawnie, karta
    została obciążona. Też sądzę, że te dane osobowe (imię, nazwisko, adres)
    Polcard zbiera na potrzeby ewentualnych reklamacji, charge backu itp.

    Matt

  • 9. Data: 2011-07-08 15:27:33
    Od: quwert <q...@g...pl>

    > Na stronie platnosci.pl podawalem kiedys wszystkie dane wymyślone,
    > prawdziwe dopiero na stronie Polcardu - i działało.

    Na stronie polcardu też można podawać dowolne dane
    w części dolnej strony, natomiast u góry muszą być poprawne
    numer karty ważność i CVV. Polcrd weryfikuje tylko te dane z bazą
    organizacji płatniczej reszta jest zbyteczna.

  • 10. Data: 2011-07-08 16:46:37
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-07-08 16:07, Matt pisze:

> [...]
    > poprawnie, karta została obciążona. Też sądzę, że te dane osobowe (imię,
    > nazwisko, adres) Polcard zbiera na potrzeby ewentualnych reklamacji,

    Płacę za bilety na Intercity.pl, transakcję obsługuje eCard i nawet nie
    pyta się o imię i nazwisko posiadacza karty.