  • 11. Data: 2007-12-05 06:53:11
    Temat: Re: płatność kartą - dwa razy zabrało ;/
    Od: Andrzej Kubiak <b...@s...org>

    Dnia Wed, 05 Dec 2007 07:08:26 +0100, wonski napisał(a):

    > pracowałem kiedyś na kasie, wiem że się nie mylę ;p

    Mało wiesz - i dobrze.

    AK

  • 12. Data: 2007-12-05 07:20:35
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 5 Gru, 07:09, wonski <p...@p...onet.pl> wrote:
    > sytuacja wyjaśniona - coś się spsuło ;)
    > po rozmowie z panią w banku, która wytłumaczyła mi że przed świętami tak się
    > dziać będzie, i że kasa wróci na konto dziś w nocy
    > i wróciła ;)

    A jakby ta blokada zajela ci wolny limit karty i uniemozliwila
    dokonanie innych planowanych zakupow? Stoisz a zakupami pod kasa i
    "transakcja nie moze byc zrealizowana" - tez byloby w porzadku wg pani
    w banku?
    Lub jesli blokada spowodowalaby przekroczenie limitu czy nie
    wlaczyloby sei naliczanie kary za przekroczenie?

    No to ciekawie bedzie sie dziac "przed swietami".

  • 13. Data: 2007-12-05 08:08:19
    Od: wonski <p...@p...onet.pl>

    Andrzej Kubiak dnia środa grudnia 5 2007 06:53 w wiadomości
    <4...@4...net> na grupie pl.biznes.banki wygłosił
    tezę :

    > Mało wiesz - i dobrze.

    siur
    nie ma możliwości skasować kogoś z karty dwa razy, jeśli karta jest na pin

    Paweł 'wonski' Bohdal
    GG # 1236285 LRU # 275820
    Cave me, Domine, ab amico,
    ab inimico vero me ipse cavebo

  • 14. Data: 2007-12-05 09:40:37
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 05 Dec 2007 07:08:26 +0100, wonski <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >pracowałem kiedyś na kasie, wiem że się nie mylę ;p

    Nie wiesz tego, że się mylisz.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 15. Data: 2007-12-05 09:42:03
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 05 Dec 2007 08:08:19 +0000, wonski <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >siur
    >nie ma możliwości skasować kogoś z karty dwa razy, jeśli karta jest na pin

    Mhm. Poza przypadkiem, kiedy pasek magnetyczny jest zeskanowany, a PIN
    przechwycony. Wtedy można skasować tyle razy, ile się chce.
    Ale Ty 'wiesz', bo pracowałeś jako POP (przynieś-odnieś-pozamiataj).
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 16. Data: 2007-12-05 10:27:38
    Od: wonski <p...@p...onet.pl>

    Adam Płaszczyca dnia środa grudnia 5 2007 09:42 w wiadomości
    <q...@4...com> na grupie pl.biznes.banki wygłosił
    tezę :

    > Mhm. Poza przypadkiem, kiedy pasek magnetyczny jest zeskanowany, a PIN
    > przechwycony. Wtedy można skasować tyle razy, ile się chce.

    mam powiadamianie sms o każdej transakcji, więc w razie czego mogę natychmiast
    reagować
    wszędzie widzisz spisek i układ?

    > Ale Ty 'wiesz', bo pracowałeś jako POP (przynieś-odnieś-pozamiataj).

    zazdrościsz?:>

  • 17. Data: 2007-12-05 10:39:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    wonski pisze:
> [...]
    > tezę :

    > mam powiadamianie sms o każdej transakcji, więc w razie czego mogę natychmiast

    W poprzednim poście mówiłeś, że "nie ma możliwości" a nie że "każda
    próba zostanie wychwycona"
    KJ

  • 18. Data: 2007-12-05 14:36:49
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 05 Dec 2007 10:27:38 +0000, wonski <p...@p...onet.pl>
    wrote:

    >mam powiadamianie sms o każdej transakcji, więc w razie czego mogę natychmiast
    >reagować

    Możesz sobie siąść i popłakać, jak Ci kasa schodzi z konta. Bank na
    Twoje żale odpowie 'transakacja autoryzowana PIN-em, reklamacja
    odrzucona.

    >wszędzie widzisz spisek i układ?

    Nie, widzę tylko zagrożenia tam, gdzie one wystepują.

    >zazdrościsz?:>

    Nie.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 19. Data: 2007-12-05 19:47:09
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik Adam Płaszczyca napisał:
    > Mhm. Poza przypadkiem, kiedy pasek magnetyczny jest zeskanowany, a PIN
    > przechwycony. Wtedy można skasować tyle razy, ile się chce.
    > Ale Ty 'wiesz', bo pracowałeś jako POP (przynieś-odnieś-pozamiataj).

    No tak, ale ja przedpiścę zrozumiałem tak, że nie da się dwa razy
    zrealizować transakcji bez interwencji użytkownika w postaci podania
    PINu - w tym momencie chyba się z nim zgodzisz. W momencie gdy karta
    jest na podpis można sobie kartą jeździć do woli po terminalu,
    użytkownik nie ma świadomości że coś jest nie tak - do momentu gdy
    zobaczy wyciąg z konta.
    Przy posiadaniu zeskanowanego paska i podejrzanym PINie można zrobić
    wszystko, nie tylko kupić pół litra za 30 PLN na stacji benzynowej :-/

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl

  • 20. Data: 2007-12-05 19:48:26
    Od: Roman Sąsiada <n...@...hate.spam>

    Użytkownik krzysztofsf napisał:

    > Lub jesli blokada spowodowalaby przekroczenie limitu czy nie
    > wlaczyloby sei naliczanie kary za przekroczenie?

    Nie, ponieważ do przekroczenia limitu liczą się operacje które fizycznie
    obciążają kartę (= masz je na wyciągu).