  • 11. Data: 2012-10-09 10:58:26
    Temat: Re: płatność KK powyżej limitu
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > Natomiast gdyby ktoś naprawdę tego potrzebował, to warto się upewnić
    > także na infolinii banku, czy obecnie nadal tak to zadziała.

    Wątpię, czy infolinia zrozumie pytanie i odpowie zgodnie z prawdą.

    > Raiffeisena także nie testowałem i nie będę miał takiej możliwości
    > (używam jej wyłącznie do przelewów, poza tym notorycznie się natykam
    > na jakiś limit pojedynczej transakcji 20k lub 25k ustawiany chyba na
    > POSach (?)).

    Chciałbym mieć takie problemy i tyle pieniędzy. Co w ogóle można kupić
    płacąc kartą w cenie >25k? Telewizor 100 cali? Biżuterię? Ani za
    samochód, ani za dom/mieszkanie, kartą zapłacić nie idzie...

    MJ

  • 12. Data: 2012-10-09 11:26:59
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Tue, 09 Oct 2012 10:58:26 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

    > Wątpię, czy infolinia zrozumie pytanie i odpowie zgodnie z prawdą.

    Uhm. Najlepiej nie dzwonić, nie czytać regulaminów, i wszystko robić na
    pałę, bo na infoliniach siedzą wyłącznie ćwierćmózgi.

    > Chciałbym mieć takie problemy i tyle pieniędzy.

    Z takim podejściem, jakie demonstrujesz niżej, może ci to nie grozić :>

    > Co w ogóle można kupić
    > płacąc kartą w cenie >25k? Telewizor 100 cali? Biżuterię?

    Można wyjąć środki z karty i zainwestować w celu osiągnięcia zysku - bywa,
    że to najtańszy kredyt, czasem nawet darmowy. Za zysk można kupić telewizor
    60 cali (gramatyka właśnie uciekła z krzykiem), czy co tam chcesz.

    AK

  • 13. Data: 2012-10-09 11:39:21
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" napisał w wiadomości grup

    > Chciałbym mieć takie problemy i tyle pieniędzy. Co w ogóle można kupić
    > płacąc kartą w cenie >25k? Telewizor 100 cali? Biżuterię? Ani za
    > samochód, ani za dom/mieszkanie, kartą zapłacić nie idzie...

    Za samochód bez najmniejszego problemu kartą idzie zapłacić, przy czym
    dealer "pomniejsza wtedy rabat", więc często nie będzie się to brutto
    opłacało, choć będzie też sporo sytuacji kiedy będzie się opłacało,
    zwłaszcza przy kartach z moneybackiem i zgraniu tego z gp (przy miesięcznych
    ograniczeniach kwotowych moneybacku dzielimy na kilka kart lub płatności
    kartą dokonujemy tylko do wysokości dopuszczalnego moneybacku naturalnie).
    Ja tam płaciłem za samochód kartami.

    U mnie jednak są to zazwyczaj znacznie mniej spektakularne wydatki.
    Konkretne zakupy w Castoramie albo Leroy czy tam salonie meblowym typu Witek
    (żeby nie było, że jestem kretynem, da się wtedy negocjować ceny we
    wszystkich tych sklepach), jeden raz płatność za hotel za grupę osób na
    ponad 30k mi się trafiła. Jeżeli chodzi o biżuterię to ani sam nie gustuję,
    ani nie mam zwyczaju dawać w prezencie. Sprzęt komputerowy też mi się
    zdarzyło za taką sumę kupować jakiś czas temu w pseudosklepie Karen, choć
    teraz byłoby to zapewne trudniejsze przy obecnych niskich cenach.

    Naturalnie zdaję sobie sprawę, że jakby pojeździć po składach budowlanych
    wyszłoby pewnie i tak taniej. Ale ja już jestem na tyle stary, że jestem
    gotowy dopłacać za wygodę, bezproblemową możliwość zwrotu nadwyżek lub
    wszystkiego na skutek własnego kaprysu itd. Tym bardziej, że się na tych
    rzeczach nie znam, a z wyobrażeniem sobie co do czego pasuje a co nie, oraz
    co jest ładne a co nie, też mam zazwyczaj pewne problemy, dopóki tego nie
    zobaczę. :)

  • 14. Data: 2012-10-09 12:27:48
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Tue, 09 Oct 2012 10:58:26 +0200, Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    wrote:

    > Co w ogóle można kupić płacąc kartą w cenie >25k?

    Przyjęcie dla znajomych. Co prawda kosztowało mnie mniej niż 25k ale
    więcej niż limit na moich KK. Tak właściwie to w hotelu czy restauracji
    wydać 25k przy grupie osób to żaden problem.

    Matt

  • 15. Data: 2012-10-09 13:59:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Matt <m...@m...ms> writes:

    > Przyjęcie dla znajomych. Co prawda kosztowało mnie mniej niż 25k ale
    > więcej niż limit na moich KK. Tak właściwie to w hotelu czy
    > restauracji wydać 25k przy grupie osób to żaden problem.

    No dobrze, poddaję się, zapomniałem, że rozmawiam z górnym procentem
    czy tam coś. :)

    MJ

  • 16. Data: 2012-10-09 14:09:02
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Tue, 09 Oct 2012 09:09:18 +0200, MarekZ <b...@a...w.pl> wrote:

    > Do podanych dokładam kartę ING VC (jak sądzę dotyczy to wszystkich
    > kredytówek ING, choć innych nie miałem okazji testować).

    Z regulaminu KK KIS z OpenFajansa:
    "Spłaty w wysokości większej od Zadłużenia zwiększają dostępne środki na
    Rachunku Karty."
    Nie testowałem.

    Matt

  • 17. Data: 2012-10-09 18:36:49
    Od: m...@g...com

    W dniu wtorek, 9 października 2012 08:07:36 UTC+2 użytkownik Andrzej Kubiak napisał:
> [...]
    transakcję powyżej limitu kredytowego? To także prośba do innych, którym się to >

    MasterCard w Polbanku
    Bez problemu oddało 1% cashback'a za wydaną kwotę ponad limit.

  • 18. Data: 2012-10-10 19:38:38
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał Pysz <p...@w...pl> writes:

    > Tzn według niej jest tak, że mogę dobić jedynie do limitu. Coprawda
    > nadpłata zacznie spłacać limit ale potrwa to jeden dzień.

    Nie można spłacać "limitu", można spłacać np. zadłużenie. Limit to jest
    tylko pojedyncza wartość, która ogranicza zadłużenie.
    Jeśli nadpłata zostanie zaksięgowana na koncie karty, to tym samym saldo
    się poprawi, i nie ma czegoś takiego, że potrzebny będzie kolejny dzień
    na spłatę czegokolwiek. Problemem mogą być jedynie ew. limity np.
    dzienne, miesięczne, na pojedynczą transakcję - one nie są związane
    z saldem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 19. Data: 2012-10-11 11:01:08
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

> [...]
    > na spłatę czegokolwiek. Problemem mogą być jedynie ew. limity np.
    > dzienne, miesięczne, na pojedynczą transakcję - one nie są związane
    Nie wnikam w terminologię.
    Jeśli jest więcej kasy niż limit to ta kasa z dziennym opóźnieniem
    będzie spłacać to co wydałem.

    Natomiast nie da się jej użyć by zapłacić kwotę limit + nadpłata

    Bez sensu ale tak twierdzą w banku i w regulaminie też tak podali.

    mp.

  • 20. Data: 2012-10-11 20:38:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michał Pysz <p...@w...pl> writes:

    > W DB jak spłacę to mogę ponownie używać limitu (spłata zajmuje zwykle
    > jeden dzień).

    Może sami sobie nie rozliczają kart, tylko np. raz dziennie wysyłają
    updaty do swojego agenta, i dodatkowo nie chcą wysyłać na więcej niż
    limit (bo się boją czegoś czy coś w tym rodzaju).

    Ale jakieś szczególnie sprytne to to nie jest. Nie wiem też jak to się
    ma do testów empirycznych.
    --
    Krzysztof Halasa