  • 1. Data: 2005-05-15 05:16:43
    Temat: płacenie kartą...
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl>

    Witam serdecznie.

    Od długiego czasu posiadam magiczny wynalazek w postaci eKarty
    dodawanej (dodawanej za 25zł...) do rachunku ekonta w mbanku.
    Z uwagi na fakt, że zapłaciłem już te 25zł, wypadało by chociaż raz to
    użyć...

    Płaciłem za prenumeratę National Geographic, zrobiłem tak:
    - doładowałem konto eKarty
    - po wejściu na strone national geographic, wypełnieniu formularza, etc. (wcześniej
    należało założyć konto tam sobie) przeniosło mnie do okna płacenia kartą
    - tam musiałem wypełnić nr. karty, datę ważności, CVV2

    Niby wszystko okey - po wejściu na rachunek mbanku z eKarty znikło 99zł,
    na rachunku eKonta widać, że jest zablokowane 99zł. Problem w tym, że nigdzie
    to nie jest jeszcze zaksięgowane - ani w historii eKarty, ani eKonta.
    Płaciłem za prenumeratę w czwartek, teraz jest już niedziela.
    Czy jest możliwe, że płacenie kartą tak długo trwa? To jest zupełnie inny obieg
    elektronicznego pieniądza, jak np. elixir?

    pozdrawiam,

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    Na serwerze bachus - login taki mam,

  • 2. Data: 2005-05-15 06:04:18
    Temat: Re: płacenie kartą...
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    DooMiniK wrote:
    > Płaciłem za prenumeratę w czwartek, teraz jest już niedziela.
    > Czy jest możliwe, że płacenie kartą tak długo trwa? To jest zupełnie
    > inny obieg
    > elektronicznego pieniądza, jak np. elixir?

    bank założył ci blokadę na konto jak wynik autoryzacji.
    Sama transakcja pójdzie dopiero wtedy jak się sklepowi będzie chciało.
    Np. za kilka dni, a w dobrych wypadkach i za kilka miesięcy.
    Jeśli transakcja nie zostanie rozliczona, to blokada zniknie za
    tydzien, kasa wróci na konto, co wcale nie zwalnia cię z obowiązku
    pamiętania, że tą kasę już wydałeś i z konta ci jej ruszyć nie wolno.
    Ale to rzadki wypadek, bo zwykle zanim blokada znika, to transakcja
    zostanie rozliczona (w poczet blokady oczywiście).

  • 3. Data: 2005-05-15 07:58:45
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    witek wrote:

> [...]
    > Ale to rzadki wypadek, bo zwykle zanim blokada znika, to transakcja
    > zostanie rozliczona (w poczet blokady oczywiście).
    zaraz zaraz, jeśli blokada znika to chyba to oznacza że bank przesyła do
    sprzedającego informację że anuluje transakcję ? wtedy późniejsze pobranie
    pieniędzy z konta by nie nastąpiło i to by było jedyne sensowne
    rozwiązanie bo inaczej to nigdy nie można by mieć pewności czy nie nastąpi
    jakieś obciążenie rachunku

  • 4. Data: 2005-05-15 08:06:32
    Od: Krzysztof Lerski <k...@w...pl>

    Dnia Sun, 15 May 2005 09:58:45 +0200, firma mm napisal/a:

    > zaraz zaraz, jeśli blokada znika to chyba to oznacza że bank przesyła
    > do sprzedającego informację że anuluje transakcję ?
    Oczywiście, że nie. Blokada ma zniknac po pewnym czasie(najczesciej
    tydzień) Rozliczenie transakcji może potrwac i kilka miesięcy.

    blokada musi być zniesiona, zwłaszcza, ze w niektórych sytuacjach
    blokada wsytepuje na większą(lub mniejszą) kwotę niż będzie
    rozliczona transakcja. w pewnym sytuacjach kwota to mooże być znacznie
    wyższa. Podobno automaty telefoniczne we Francji, przy płaceniu kartą,
    blokują 25 euro od razu przy autoryzacji karty....a że rozmawiałeś za
    0,05 euro...? cóż po tygodniu blokada zniknie i pieniążki odzyskasz...

    --
    Krzysztof Lerski

  • 5. Data: 2005-05-15 08:24:20
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    firma mm wrote:
> [...]
    > sensowne rozwiązanie bo inaczej to nigdy nie można by mieć pewności
    > czy nie nastąpi jakieś obciążenie rachunku

    Był o tym niedawno obszrny wątek, zobacz tam.
    A faktycznie tak to jest - blokada sama zniknie po miesiącu, a obciążenie
    rachunku może mastąpić i tak.

  • 6. Data: 2005-05-15 08:49:42
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    Bogdan B. wrote:

    > Był o tym niedawno obszrny wątek, zobacz tam.
    > A faktycznie tak to jest - blokada sama zniknie po miesiącu, a obciążenie
    > rachunku może mastąpić i tak.

    a jeżeli na rachunku w dniu obciążenia nie będzie pieniędzy (chodzi o
    rachunek któy nie dopuszcza debetu), to czy bank ściągnie z konta i zrobi
    jednak debet ?

  • 7. Data: 2005-05-15 09:59:00
    Od: mmm <m...@n...pl>

    firma mm wrote:
    > a jeżeli na rachunku w dniu obciążenia nie będzie pieniędzy (chodzi o
    > rachunek któy nie dopuszcza debetu), to czy bank ściągnie z konta i
    > zrobi jednak debet ?

    Tak, bedziesz mial debet.

    pozdr.

  • 8. Data: 2005-05-15 10:20:06
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    firma mm wrote:

    > a jeżeli na rachunku w dniu obciążenia nie będzie pieniędzy (chodzi o
    > rachunek któy nie dopuszcza debetu), to czy bank ściągnie z konta i
    > zrobi jednak debet ?

    Tak

  • 9. Data: 2005-05-15 11:20:11
    Od: firma mm <f...@g...pl>

    mmm wrote:

    > Tak, bedziesz mial debet.
    >
    > pozdr.
    no tak ale czy ja nie mogę jakoś unieważnić zakupu jeśli się okazuje że
    firma zwleka z jego realizacją na przykład kilka miesięcy ? no bo ciężko
    jest obserwować stan swojego konta jeśli są takie zaległe transakcje.
    dobrze by było gdyby można je było unieważnić.

  • 10. Data: 2005-05-15 11:26:59
    Od: "Tomek" <t...@g...pl>

> [...]
    > jest obserwować stan swojego konta jeśli są takie zaległe transakcje.
    > dobrze by było gdyby można je było unieważnić.

    Uniewaznic to sie nie da. Uslugodawca ma jednak ograniczony czas (kilka
    miesiecy, zaleznie od organizacji platniczej), w ktorym musi rozliczyc
    transakcje. Moze sie zdarzyc, ze bank rozliczyzalegla transakcje z data jej
    dokonania, a wiec mozliwe bedzie stwierdzenie salda debetowego w okresie
    miedzy transakcja a data rozliczenia, z oczywistymi konsekwencjami dla
    wlasciciela konta.

    Jezeli nie chce ci sie pamietac transakcji, plac karta kredytowa (lub
    chociaz charge), wtedy placisz tyle co na wyciagu.