  • 1. Data: 2004-07-18 16:24:41
    Temat: pilne! przeliczniki: master a visa.
    Od: "Kasia " <o...@W...gazeta.pl>

    Mam pytanie jaka (orientacyjnie) jest roznica w kosztach przy uzyciu za
    granica w strefie euro karty kredytowej visa i master card. Wiem, ze pierwsza
    jest rozliczana w dolarach, wiec tu przelicznik bylby podwojny
    (euro-dolar-zlotowka), a druga w euro, czyli przeliczenie byloby bezposrednie
    z euro na zlotowki. Tylko czy ktos moglby mi podac jakiego rzedu sa to
    roznice? Np. jak to by wygladalo przy zakupie za kwote 100 euro? Pilnie tego
    potrzebuje i bede wdzieczna za szybka i konkretna odpowiedz. Tylko nie
    odsylajcie mnie nigdzie gdzie moge to sobie sama przeliczycm bo sie juz
    calkiem pogubie. :)

  • 2. Data: 2004-07-18 23:32:51
    Temat: Re: pilne! przeliczniki: master a visa.
    Od: "Kasia " <o...@N...gazeta.pl>

    To jeszcze raz ja. Nie mowcie mi ze tego nikt tu nie wie ;) Niech sie ktos
    podzieli, prosze. Bardzo mi zalezy.

    Kasia

  • 3. Data: 2004-07-19 07:15:03
    Od: "Marcin" <m...@N...gazeta.pl>

    Wiele kart VISA rozliczanych jest w euro (np. mbank i multibank).
    W kazdym banku kurs po jakim przeliczone zostana euro na zlotowki bedzie inny
    - ostatnio zauwazylem, ze niestety coraz gorszy...

  • 4. Data: 2004-07-19 07:37:07
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    inny
    > - ostatnio zauwazylem, ze niestety coraz gorszy...

    zaloz wiec rachunek w euro z karta do niego (ing, bzwbk).

    D.

  • 5. Data: 2004-07-19 09:41:55
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Kasia wrote:
    > To jeszcze raz ja. Nie mowcie mi ze tego nikt tu nie wie ;) Niech sie
    > ktos podzieli, prosze. Bardzo mi zalezy.

    koszt bardziej zalezy od % prowizji i jej min kwoty
    np VE Inteligo jest rozliczana EUR-USD-PLN a VE PKOBP EUR-PLN
    i mimo wszystko Inteligo jest tansze
    Dlaczego:
    1. przeliczenie banku jest po kursach dla dewiz a przeliczenie
    VE pko-express jest po kursie pieniędzy który z założenia jest o 2% gorszy
    2. Inteligo ma prowizje 2% (min 8.50) a pko-express 3% min 10 zl

    dla ok 100 EUR jest to róznica kilkunasty zł na korzyść inteligo
    *** blad ***
    PS - poza tym chyba wiekszosc naszych kart Visa pomija juz USD w rozliczeniu
    jesli operacja była w Eurolandzie

  • 6. Data: 2004-07-19 19:03:40
    Od: "Kasia " <o...@N...gazeta.pl>

    blad <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl> napisał(a):

    > koszt bardziej zalezy od % prowizji i jej min kwoty
    >

    > dla ok 100 EUR jest to róznica kilkunasty zł na korzyść inteligo
    > *** blad ***

    Wielki dzieki za odpowiedz. A jak to wyglada przy transkacjach bezgotowkowych?
    CHodzi mi o to ile sie traci na podwojnym przeliczniku w przypadku kart
    rozliczanych w dolarach (tranasakcja w strefie euro)?

  • 7. Data: 2004-07-20 09:45:50
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Kasia wrote:
> [...]
    > bezgotowkowych? CHodzi mi o to ile sie traci na podwojnym
    > przeliczniku w przypadku kart rozliczanych w dolarach (tranasakcja w

    jasne że jedno przeliczenie jest dla klienta lepsze niz dwa, ale prowizje przy
    bezgotowkowych sa niewielkie i raczej mozna je pominac w decyzji, a poza tym to
    sie trudniej testuje niz wyplaty z bankomatu :-)

    Jesli mam pare kart to w strefie EUR place jedna karta a w strefie USD drugą,
    natomiast jak chcesz przeliczniki sama sprawdzic to zerknij na
    http://www.xe.com/ucc/
    *** blad ***