  • 1. Data: 2012-03-21 19:42:42
    Temat: pieniądze z USA
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    No wiec tak. Do tej pory pieniadze glownie przywozilem w gotowce przy
    okazji krotkich wypadow. Teraz nie planuje zadnego wyjazdu, bo za bardzo
    zajmuje mnie zycie tutaj. Tym razem potrzebuje wiekszej kwoty, około
    $100000, nie chcialbym sie bawic w jakies dzielenie i chore prowizje.
    Tam mam konto "z opiekunem" w UBS i calkiem sensownie pomnazane sa
    pieniadze zgromadzone. Podali tylko, ze jest $40 za przelew, ale nie
    potrafia powiedziec ile zabiora banki posredniczace. Sprawdzilem
    dostepne opcje:

    paypal - prowizja przy $10000 - $100, czyli $1000 przy $100000.
    western union (niby odbior "po kilku minutach) - prowizja przy $10000 -
    $83, czyli $830 przy $100000.
    UBS - international wire transfer (przy kwotach powyzej $10000 - $40

    Zwykly przelew wychodzi najtaniej. Mam tyko watpliwosci czy uda mi sie
    zrobic tak, zeby przelac to na konto USD (mam BZWBK i mBank), zeby
    ewentualnie wyplacic w gotowce. I nie wiadomo ile zabiora posrednicy.
    Nie chcialbym od razu wszystkiego zmieniac na zlotowki. Paypal i WU
    odpadaja, bo drogo i wydaja tylko w PLN. I jest spora szansa, ze PP
    zablokuje taka kwote. Niby moneybookers ma duzo nizsze prowizje, ale tez
    sie ich boje.
    Ktos praktykowal przelewanie z USA? Czy znow najbezpieczniej bedzie tam
    poleciec i przywiezc?

  • 2. Data: 2012-03-21 20:43:11
    Temat: Re: pieniądze z USA
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    neoniusz pisze:
> [...]
    > pieniadze zgromadzone. Podali tylko, ze jest $40 za przelew, ale nie
    > potrafia powiedziec ile zabiora banki posredniczace.

    Powiem szczerze - przy takiej kwocie czy naprawdę te 20, czy 40
    zielonych ma znaczenie? Puść przelewem do BZWBK - to raczej będzie
    najbezpieczniej, a i stosunkowo nie drogo. Spodziewałbym się, że
    pośrednicy wezmą mniej więcej po $20 każdy, a na 99% nie będzie więcej
    jak jeden pośrednik po drodze. (I prawie na pewno będzie nim szwajcarski
    UBS, bo on rozlicza się bezpośrednio z BZWBK, a możemy spokojnie założyć
    że i z amerykańskim UBSem też.)

    --
    MiCHA

  • 3. Data: 2012-03-21 20:59:51
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "neoniusz" napisał w wiadomości grup

    >Ktoś praktykowal przelewanie z USA? Czy znow najbezpieczniej bedzie tam
    >polecieć i przywiezc?

    Jaja chyba Sobie robisz? Przy 100 000$ masz problem z zapłaceniem niech
    będzie i 100$ prowizji ale kasa za kilka dni na koncie a zamiast przelewu
    piszesz że wolisz lecieć i przywieźć ta kasę w reklamówce?
    Podejrzewam ze trelujesz.

  • 4. Data: 2012-03-21 21:03:37
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 21.03.2012 20:59, Kris pisze:

> [...]
    > będzie i 100$ prowizji ale kasa za kilka dni na koncie a zamiast
    > przelewu piszesz że wolisz lecieć i przywieźć ta kasę w reklamówce?

    Slyszales o istnieniu takich instytucji jak IRS (tam) i US (tu)?. Obie
    potrafia rownie skutecznie uprzykrzyc zycie. Zeby nie bylo - wszystko
    jest poki co po bozemu.

  • 5. Data: 2012-03-21 21:05:15
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 21.03.2012 20:43, Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
> [...]
    > jak jeden pośrednik po drodze. (I prawie na pewno będzie nim szwajcarski
    > UBS, bo on rozlicza się bezpośrednio z BZWBK, a możemy spokojnie założyć

    Wiesz co jest najsmieszniejsze w tym wszystkim? Ze w PL pracuje w UBS,
    ale to service centre, wiec outsourcing. Ale w IT i nie mam (prawie)
    zadnego zwiazku z pieniedzmi. Dlatego tez nie potrafia mi odpowiedziec
    na proste pytania. Kurde, jeszcze sie tak nie uzewnetrznialem nigdzie.

  • 6. Data: 2012-03-21 21:29:36
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "neoniusz" <n...@j...org> napisał w wiadomości

    > Slyszales o istnieniu takich instytucji jak IRS (tam) i US (tu)?. Obie
    > potrafia rownie skutecznie uprzykrzyc zycie. Zeby nie bylo - wszystko jest
    > poki co po bozemu.

    miej konto tam i korzystaj z pieniędzy kartą
    a wypłacania z bankomatu raczej unikaj

    moneybookers
    prowizja za wpłatę zwykłym przelewem 0zł kilka dni
    przelew z konta usa na konto PL odrazu prowizja 2zł max
    wypłata na konto w PL 7zł
    czas realizacji ok. tygodnia, koszt 3$

    naturalnie limity mogą ci mocno przeszkodzić
    a weryfikacje wydłużyć o kolejny tydzień
    irs/us także i przy tej metodzie zapewne nie unikniesz

    erator/

  • 7. Data: 2012-03-21 21:50:37
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 21.03.2012 21:29, zlotowinfo pisze:
    > miej konto tam i korzystaj z pieniędzy kartą
    > a wypłacania z bankomatu raczej unikaj

    Gdyby tak za wszystko dalo sie zaplacic karta, swiat bylby cudowny ;)
    Kiedys placilem tutaj amexem z UBS i (wstyd sie przyznac) w ogole
    zapomnialem pinu, bo zawsze wczesniej byl podpis - nie ma chipa.
    Przewalutowania tez byly dalekie od idealu.

    > naturalnie limity mogą ci mocno przeszkodzić
    > a weryfikacje wydłużyć o kolejny tydzień
    > irs/us także i przy tej metodzie zapewne nie unikniesz

    Wiesz, niby wszystko uregulowane... Podatki poplacone, pieniadze
    legalnie zarobione, ale zawsze moze sie zdarzyc fail. A przez polski US
    juz wielu ludzi zbakrutowalo, bo "urzednikowi sie wydawalo (miedzy
    ciasteczkiem a kawa".

    Najbardziej mi zalezy na tym, zeby wyplacic tutaj USD, bo nie potrzebuje
    wszystkiego na raz, a wahania kursu sa spore na przestrzeni nawet
    ostatnich kilku miesiecy. Paypal tylko PLN pozwala przelac na konto,
    jesli PP zarejestrowany w Polsce. Zarejestrowany w US nie chcial
    wyplacic na walutowe w BZWBK. Poza tym prowizja spora w porownaniu do
    normalnego przelewu jednak, prawie 10x wiecej. Jak moneybookers?
    Ofertuja przelew na walutowe konto w PL czy tez przewalutowanie?

    Chyba po prostu puszcze do BZWBK, co jakis czas po $10000 jak do tej
    pory. Koszty beda zadne, a raczej nikt sie do tego nie przywali, poki co
    sie udawalo.

  • 8. Data: 2012-03-21 21:59:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/21/2012 3:50 PM, neoniusz wrote:

> [...]
    > legalnie zarobione, ale zawsze moze sie zdarzyc fail. A przez polski US
    > juz wielu ludzi zbakrutowalo, bo "urzednikowi sie wydawalo (miedzy

    Zapłaciłeś podatek od tego w Polce?
    TO ci współczuję.

  • 9. Data: 2012-03-21 22:07:17
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 21.03.2012 21:59, witek pisze:

    > Zapłaciłeś podatek od tego w Polce?
    > TO ci współczuję.

    Nie wiem jacy ludzie czytaja grupe, ale nie bedzie, ze wszystko jest w
    porzadku i uregulowane... ;) Wszak nie jest to grupa o podatkach.
    Poza tym mysle o "powrocie" tam, bo tutaj coraz gorzej.

  • 10. Data: 2012-03-21 22:42:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/21/2012 4:07 PM, neoniusz wrote:

    > Nie wiem jacy ludzie czytaja grupe, ale nie bedzie, ze wszystko jest w
    > porzadku i uregulowane... ;) Wszak nie jest to grupa o podatkach.
    > Poza tym mysle o "powrocie" tam, bo tutaj coraz gorzej.

    wszedzie dobrze, gdzie nas nie ma.