  • 61. Data: 2006-02-21 22:44:26
    Temat: Re: pełnomocnik czy współwłaściciel
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Tue, 21 Feb 2006 23:34:52 +0100, kam <#k...@w...pl#> wrote:

    >kiedy posiadanie nie pokrywa się z własnością?
    >a mało to takich? jak myślisz, kiedy może mieć miejsce zasiedzenie?

    Kiedy bedąc współwłascicielem pieniędzy nie bedzie się jednocześnie
    ich współposiadaczem.

  • 62. Data: 2006-02-21 22:49:33
    Od: yayco <y...@n...pl>

    Zegar systemowy wskazywał 2006-02-21 23:41, kiedy kam zdecydował(a) się
    stwierdzić,że:

    > byłbyś, ale pod "pożyczeniem" mogą się też kryć takie sytuacje, w
    > których byłbyś tylko prekarzystą :)
    >
    > KG
    :-)
    Ponieważ zacząłem się zastanawiać, czy wolę być prekarzystą czy
    komodatariuszem roweru, po który i tak nie będę przecież jechał na Wolę,
    to ja już jednak pójdę spać...
    Na Pradze ;-)

    --

    **** Never argue with an idiot. ****
    **** They drag you down to their level ****

  • 63. Data: 2006-02-21 22:51:17
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Tue, 21 Feb 2006 22:59:19 +0100, Michal Jankowski
    <m...@f...edu.pl> wrote:

    >Taaa. Tu mi sie znowu przypomina stary problem: jak zdeponowac w banku
    >pieniadze osoby maloletniej...

    Pacholęciem 16-letnim będąc udawało mi się to na Tymczasowy Dowód
    Osobisty. Czasem były co prawda problemy z wypłatą, ale wystarczyło
    się wykazać asertywnością i dało się. No ale to było całe wieki temu,
    już się prawo pewnie 15 razy zmieniło ustawą o zmianie ustawy o
    zmianie ustawy :)

    PG

  • 64. Data: 2006-02-21 22:52:58
    Temat: Re: pełnomocnik czy współwła?ciciel
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    g...@p...onet.pl (Piotr Gralak) writes:

    > Pacholęciem 16-letnim będąc udawało mi się to na Tymczasowy Dowód
    > Osobisty.

    16-letnim to nie sztuka. Banki maja nawet specjalne konta dla
    mlodziezy - ale to od 13 lat.

    A tu przychodzi wplacic do banku ten milionik, co go niemowle w beciku
    po prababce odziedziczylo. I co?

    Ja odpowiedzi nie znam.

    MJ

  • 65. Data: 2006-02-21 23:00:31
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Kiedy bedąc współwłascicielem pieniędzy nie bedzie się jednocześnie
    > ich współposiadaczem.

    Przede wszystkim pytanie co rozumiesz pod terminem "pieniędzy"
    Jeśli konkretne banknoty, to jak z każdą rzeczą - gdy je fizycznie utraci.
    Jeśli o abstrakcyjne jednostki oddające jakąś wartość - można je w ogóle
    posiadać? To nie rzecz...
    Ale - wpłacając pieniądze do banku tracisz ich własność :)

    KG.

  • 66. Data: 2006-02-21 23:09:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka.org.pl>

    On Wed, 22 Feb 2006 00:00:31 +0100, kam <#k...@w...pl#> wrote:

> [...]
    >Jeśli o abstrakcyjne jednostki oddające jakąś wartość - można je w ogóle

    Posiadasz pieniądze jakie masz do dyspozycji na koncie, które są
    przzekazane przez bank z racji kredytu?

    >Ale - wpłacając pieniądze do banku tracisz ich własność :)

    Ponieważ, gdyż?

  • 67. Data: 2006-02-21 23:35:42
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Nie zawsze, np. dla konta będącego współwłasnością trudno jest złozyc zlecenie na
    wypadek smierci.
    JaC

  • 68. Data: 2006-02-22 06:21:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Adam Płaszczyca napisał(a):
    > Posiadasz pieniądze jakie masz do dyspozycji na koncie, które są
    > przzekazane przez bank z racji kredytu?

    w rozumieniu potocznym - tak, w rozumieniu posiadania z kc - raczej nie,
    bo to nie rzecz

    > Ponieważ, gdyż?

    art.720 kc w zw. z art.845 kc w zw. z art.725 kc

    KG

  • 69. Data: 2006-02-22 14:18:32
    Temat: Re: pełnomocnik czy wspołwłasciciel
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    On 2/21/2006 11:52 PM, Michal Jankowski wrote:

> [...]
    > mlodziezy - ale to od 13 lat.
    >
    > A tu przychodzi wplacic do banku ten milionik, co go niemowle w beciku

    Ty może nie - ale bank tak.

    Np.:

    http://www.deutsche-bank-pbc.pl/pdf/umowa_of_mal.pdf

    Jest to konto idealne (dla banku) - tj. przedstawiciel ustawowy może
    sprzeciwić się dyspozycji posiadacza, o ile ten nie ukończył lat 13.

    Mówiąc kolokwialnie - łatwo wpłacić, trudno wypłacić.

    Pzdr: Witek

  • 70. Data: 2006-02-22 14:26:25
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Catbert <c...@w...pl> writes:

    > Jest to konto idealne (dla banku) - tj. przedstawiciel ustawowy może
    > sprzeciwić się dyspozycji posiadacza, o ile ten nie ukończył lat 13.
    >
    > Mówiąc kolokwialnie - łatwo wpłacić, trudno wypłacić.

    Ehem? Przeciez w przypadku niemowlecia i tak o wszystkim decyduje
    przedstawiciel ustawowy. Kto mu niby bedzie utrudnial podjecie (nie:
    wyplacenie, wyplaca to kasjerka a nie klient i nikt mnie nie przekona
    ze jest inaczej) pieniedzy z konta?

    MJ