  • 11. Data: 2005-04-21 13:21:34
    Temat: Re: pekao24 historia
    Od: "Miroo" <m...@R...o2.pl>

    In message m...@d...localdomain, Krzysztof Halasa
    <k...@p...waw.pl> wrote:

    > A co to sa "operacje wewnątrzbankowe i międzybankowe"?

    Nie mam pojęcia jak jest zorganizowana baza danych
    w banku, ale jestem w stanie sobie wyobrazić, że jest
    podzielona niejako na warstwy. Oddzielnie są informacje
    podstawowe, do których sięga klient, oddzielnie wszystkie
    szczegóły techniczne transakcji, oddzielnie zapisy różnych
    operacji wykonywanych przez pracowników banku itd.
    Podejrzewam, że poza operacjami zleconymi przez klientów
    w banku odbywa się mnóstwo operacji związanych z przeksięgowaniami
    środków, naliczaniem oprocentowania itp itd to nazwałem
    sobie "operacjami wewnątrzbankowymi". Są też pewnie różne
    operacje międzybankowe związane nie tylko z klienckimi zleceniami
    przelewów, ale i innym przeplywem np dewiz (pożyczki międzybankowe,
    handel walutami).

    > Zapisy musza byc robione sekwencyjnie. Jesli jakis nowy zapis
    > przyjdzie pozniej niz zwykle, to po prostu powinien byc zaksiegowany
    > pozniej. Normalna sprawa.

    Nie chodzi o księgowanie, tylko o replikację/archiwizację. Zależy
    czy chodzi o zwykłą replikację on-line, czy np. odbywającą się
    większymi partiami danych w godzinach mniejszego obciążenia (takie
    coś miałem na myśli myśląc o tym co autor poprzeniego posta miał
    na myśli ;> ). Nie wątpię że zabezpieczenia danych w banku
    są wielopoziomowe i różnorodne.

    > Mozliwe. Ale zbyt glosno to tego raczej nikt nie powie, i watpie
    > czy w wiekszych bankach cos takiego moze przejsc - tam nie ma takiego
    > pana Zdzisia, ktory wygeneruje zaklecie do bazy i pozmienia rekordy
    > wedlug swojego widzimisie.

    Nie doceniasz pana Zdzisia :)
    Jestem pewien, że systemy bankowe są dobrze zabezpieczone przed
    wszelkim "grzebaniem", ale znając życie nie da się przewidzieć
    wszystkich sytuacji awaryjnych i im zapobiec lub przygotować
    obejście. Dlatego sądzę, że każdy system ma tylną furtkę,
    zabezpieczoną porządną autoryzacją, która pozwala na różnego
    rodzaju korekty.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 12. Data: 2005-04-21 15:13:13
    Od: "LPoD" <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Użytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisał:

    > Ktory bank w Polsce ma tyle kont?

    PKO (5 mln) i Pekao (2 mln) - dane z dzisiejszego PB.

  • 13. Data: 2005-04-21 22:46:33
    Od: "MrMrooz " <m...@W...gazeta.pl>

    Andrum <a...@p...pl> napisał(a):
    > nie mozna tez anulowac w pekao24 zlozonego polecenia przelewu, nawet w
    > przypadku pomylki w adresie, nazwie beneficjenta - brak takie mozliwosci (!)

    Ale tylko gdy składasz przelew z datą dzisiejszą, przelewy oczekujące można
    modyfikować/usuwać. BTW, to ważne, żebyś konto dobre podał, reszta nie jest
    istotna i kasa dojdzie.

    Michał M

  • 14. Data: 2005-04-22 12:09:59
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Miroo" <m...@R...o2.pl> writes:

    > Nie mam pojęcia jak jest zorganizowana baza danych
    > w banku, ale jestem w stanie sobie wyobrazić, że jest
    > podzielona niejako na warstwy.

    Eee tam. Jest podzielona na konta. Sa konta klientow i rozne inne,
    np. konta kart kredytowych, konta innych bankow itd.

    Aczkolwiek znam to tylko z teorii, sam nigdy sie niczym takim nie
    zajmowalem.

    > Nie chodzi o księgowanie, tylko o replikację/archiwizację.

    Ta powinna byc przezroczysta. Inaczej nikt by sie w tym nie polapal.
    --
    Krzysztof Halasa