  • 1. Data: 2009-01-30 15:34:14
    Temat: państwo sutener tnie wydatki na swoje dziwki :)
    Od: "olob kowalski" <b...@g...pl>

    zabawne państwo szuka oszczędności 17mld zł a rząd mówi że to wydatki rzeczowe
    to zobaczmy jak państwo nie kupi drukarek odczują to dilerzy jak nie kupi
    papieru odczują papiernie, hurtownie papieru itd. jak państwo nie kupi
    samochodów w tyłek dostaną dilerzy, fabryki, dostawcy części jak państwo
    zrezygnuje na remontach upadną firmy budowlane, jak nie kupi uzbrojenia
    fabryki zbrojeniowe padną. wygląda na to że każda złotówka niewydana przez
    państwo sutenera zostanie odczuta przez obywateli zwanych dziwkami :)
    jak mniej wpłynie do zakładów to mniejsze będą ich wyniki jak zmniejszą się
    wyniki to giełda to odczuje jak giełda odczuje akcje pojadą w dół jak pojadą w
    dół zaczną wkurzać się ludzie wyjdą na ulicę przyzwyczajeni do swojego
    sutenera że nimi się nie zajmuje.
    demokracja demokracja bez względu na ustrój państwo jako sutener zawsze ma
    100% głosu w gospodarce tak więc pitolenie że mniej powinno być państwa to
    bzdura w USA jest to samo tam nie ma wolnego rynku państwo jako największy
    płatnik steruje runkiem kierując wydatki do wybranych przez siebie firm
    jedyna czysta demokracja jest w buszu gdzie każdy musi radzić sobie sam :)

  • 2. Data: 2009-01-30 15:51:53
    Temat: Re: państwo sutener tnie wydatki na swoje dziwki :)
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > fabryki zbrojeniowe padną. wygląda na to że każda złotówka niewydana przez
    > państwo sutenera zostanie odczuta przez obywateli zwanych dziwkami :)

    Trudno mówić o złotówkach których nie ma jako niewydanych - tutaj można
    sobie podstawić dowolne liczby nawet 50-100 mld a nie tylko 17 mld, w jednym
    i drugim przypadku nie ma tych złotówek w sposób identyczny. Oczywiście rząd
    może sobie pożyczyć, ale wtedy o tyle mniej będą mogły pożyczyć i wydać
    firmy oraz osoby fizyczne - czyli suma złotówek w obiegu i popytu się nie
    zmieni. Co do MON to obcięcie wydatków dotyczyć będzie - jak sądzę - przede
    wszystkim planowanych zakupów z importu (samoloty dla rządu, uzbrojenie dla
    Marynarki Wojennej, samoloty szkolno-bojowe itp.), a więc z ekonomicznego
    punktu widzenia będzie to lepsze niż obcięcie budżetu w innym resorcie,
    który wydaje przede wszystkim w kraju (dodatkowo będzie mniejszy deficyt
    handlowy).

    Anatol

  • 3. Data: 2009-01-30 15:55:04
    Od: "maciej" <f_r_e_n_z_@_o_2.p_l>

    olob kowalski napisał:

    > to zobaczmy jak państwo nie kupi drukarek odczują to dilerzy

    To urzędasy swoje prywatne rzeczy będą drukować na prywatnych drukarkach, a
    nie służbowych i będą płacić ci, którzy używają, a nie podatnicy.

    > jak nie kupi
    > papieru odczują papiernie, hurtownie papieru itd.

    To kupią urzędasy prywatnie do drukowania prywatnych spraw.

    > jak państwo nie kupi
    > samochodów w tyłek dostaną dilerzy, fabryki, dostawcy części

    Urzędasy w prywatne podróże zaczną jeździć prywatnymi, a nie służbowymi
    samochodami i nie będzie różnicy.

    > demokracja demokracja bez względu na ustrój państwo jako sutener zawsze ma
    > 100% głosu w gospodarce tak więc pitolenie że mniej powinno być państwa to
    > bzdura

    O, czerwoni na grupę nadciągnęli.

    > w USA jest to samo tam nie ma wolnego rynku państwo jako największy
    > płatnik steruje runkiem kierując wydatki do wybranych przez siebie firm

    No i są najbardziej zadłużonym krajem świata chyba, super rządy.

    > jedyna czysta demokracja jest w buszu gdzie każdy musi radzić sobie sam :)

    No, faktycznie demokracja :D:D:D
    Nieuk.

  • 4. Data: 2009-01-30 16:03:18
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

> [...]
    > jedyna czysta demokracja jest w buszu gdzie każdy musi radzić sobie sam :)

    Mylisz demokrację z wolnym rynkiem.
    Mieszasz i używasz zamiennie obu tych pojęć.
    Wolny rynek nie potrzebuje demokracji.
    Demokracja nie potrzebuje wolnego rynku (a w dłuższym okresie nawet go
    całkowicie eliminuje).

  • 5. Data: 2009-01-30 16:09:34
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

> [...]
    > pojadą w
    > dół zaczną wkurzać się ludzie wyjdą na ulicę przyzwyczajeni do swojego

    Aby państwo mogło kupić drukarki, papier, bryki i karabiny za pieniądze,
    których nie ma, musi je wpierw pożyczyć.
    Za pożyczkę musi zapłacić.
    Aby zapłacić te odsetki, musi okraść obywateli.
    Każda wydana przez państwo złotówka to złotówka ukradziona podatnikowi.
    Z każdej takiej złotówki może 20 gr wraca do tego podatnika.
    Resztę pochłania nic nie wytwarzający aparat urzędniczy oraz koledzy tych,
    którzy decydują, na co tę złotówkę wydać.

  • 6. Data: 2009-01-30 17:04:00
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Greg <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Resztę pochłania nic nie wytwarzający aparat urzędniczy oraz koledzy tych,
    > którzy decydują, na co tę złotówkę wydać.

    państwo nie okrada obywatela tylko odbiera to co samo wyemitowało zobacz
    napisy na banknotach
    po drugie jak eksport nie jest równy importowi to taki kraj już na starcie
    jest zerem bankrutem a polska takim krajem jest do 89r. ale tak jak mówił
    putin w davos rządy aby istnieć aby trwać rozbudziły w społeczeństwach apetyty
    które teraz będzie bardzo ciężko zredukować po prostu człowiek do dobrego
    szybko się przyzwyczaja i drze głośno gębę kiedy mu się to zabiera a tak
    właśnie będzie.
    kraje z gospodarką wzorowaną na USA to bankruci i potencjalne ogniska zapalne
    rewolucji, demagogów i tego typu tałatajstwa którzy zamiast wytłumaczyć że
    budowa państw, miast metropolii to utopia powtarzana od czasu powstania
    człowieka będą próbowali swoimi aspiracjami stanąć na czele utopijnych państw
    choć przez chwilę
    człowiek to nie istota rozumna bo to wszystko co mamy teraz już było, kryzys
    ,kredyty, zadłużenia państw to już było i wiadomo czym się skończyło

  • 7. Data: 2009-01-30 20:17:38
    Od: "dino" <d...@f...zoo>

    jedż do łukaszenki komuchu

  • 8. Data: 2009-01-30 20:28:27
    Od: "dino" <d...@f...zoo>

    moze pacanie jak mi nie zabierze tego w podatku to ja wydam mądrzej
    nie wpadłes na to, socjalisto maniakalny?

  • 9. Data: 2009-01-31 20:16:41
    Od: "Greg" <m...@g...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:glvbu0$krq$1@inews.gazeta.pl...

    > państwo nie okrada obywatela tylko odbiera to co samo wyemitowało zobacz
    > napisy na banknotach

    Czyli jak wydrukujemy 100 razy więcej banknotów, to będziemy 100 razy
    bogatsi.
    Ty tak na serio?

  • 10. Data: 2009-02-01 01:12:23
    Od: "Barbara" <b...@i...com.pl>

    Użytkownik "Greg" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    | Resztę pochłania nic nie wytwarzający aparat urzędniczy oraz koledzy tych,
    | którzy decydują, na co tę złotówkę wydać.

    słusznie prawisz :)
    a nasze państwo w szczególności obdziera nas ze skóry
    Barbara