  • 1. Data: 2008-06-15 08:23:35
    Temat: ostatnia transkca a w okresie rozliczeniowym
    Od: k...@o...pl

    Czy jest okres rozliczeniowy (kk bzwbk) kończy sie 20 dnia miesiąca i
    wykonam transakcję (co może istotne na dużą kwotę - mniej więcej cały
    limit karty) 19-go, to będzie zaliczona na poprzedni czy następny
    okres rozliczeniowy? Jest jakaś reguła? Nie spotkałem się jeszcze żeby
    zaksięgowania nastąpiło w ciągu jednego dnia ale czy bank może
    przenieść rozliczenie zaksięgowane np. 21-go do poprzedniego okresu?

  • 2. Data: 2008-06-15 08:30:47
    Temat: Re: ostatnia transkca a w okresie rozliczeniowym
    Od: "MarekZ" <marekz_wywal@to_irc.pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...
[...]

    Nie może przenieść.

    Natomiast ja często spotykam się, że transakcja z dnia x, jest księgowana na
    rachuku karty już w dniu x+1. Choć nie w przypadku karty BZWBK.

    marekz

  • 3. Data: 2008-06-15 08:32:20
    Od: Wełniany Skafander <w...@w...pl>

    Dnia Sun, 15 Jun 2008 01:23:35 -0700 (PDT), k...@o...pl napisał(a):

> [...]
    > zaksięgowania nastąpiło w ciągu jednego dnia ale czy bank może
    > przenieść rozliczenie zaksięgowane np. 21-go do poprzedniego okresu?

    Bank nie może przenieść transakcji do poprzedniego okresu rozliczeniowego,
    w końcu okres rozliczeniowy jest stały "od do" a nie jak się bankowi
    podoba. Praowdopodobnie transakcja trafi na następny wyciąg, nigdy mi się
    nie zdarzyło żeby księgowanie na kk nastąpiło w 1 dzień.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2008-06-15 10:41:18
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In
    *Użytkownik* wrote:
> [...]
    > zaksięgowania nastąpiło w ciągu jednego dnia ale czy bank może
    > przenieść rozliczenie zaksięgowane np. 21-go do poprzedniego okresu?

    To jeszcze zalezy jaka to bedzie transakcja. Czy bezgotowkowa gdzie bedzie
    czekal na przyslanie rozliczenia jej czy gotowkowa w postaci przelewu /
    wyplaty z bankomatu. Ta druga zapewne rozliczy mniej korzystnie dla ciebie.
    Przynajmniej Citi tak robi ze oplaty rachunkow zrobione ostatniego dnia
    wpadaja w poprzedni okres. W bzwbk nie probowalem.

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 5. Data: 2008-06-15 17:11:16
    Od: Krzysztofsf <k...@w...pl>

    k...@o...pl pisze:
> [...]
    > zaksięgowania nastąpiło w ciągu jednego dnia ale czy bank może
    > przenieść rozliczenie zaksięgowane np. 21-go do poprzedniego okresu?

    Przelew zaksieguja tego samego dnia.

  • 6. Data: 2008-06-16 00:22:50
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    k...@o...pl wrote:
> [...]
    > zaksięgowania nastąpiło w ciągu jednego dnia ale czy bank może
    > przenieść rozliczenie zaksięgowane np. 21-go do poprzedniego okresu?

    transakcja jest rozliczana w dniu, w którym trafiła do banku, co nie
    jest równoznaczne z dniem robienia zakupów.
    Zwykle jest to dzień później.
    Na twoje pytanie nie da się odpowiedzieć. Bo jeśli transakcja zdąży "się
    rozliczyć" w ostatnim dniu, to będzie w ostatnim dniu.
    Jak nie zdąży to będzie na następnym wyciągu.

  • 7. Data: 2008-06-16 01:55:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    k...@o...pl d...@2...googl
    egroups.com

[...]

    BZ WBK -- karta kredytowa ze srebra. :)
    Okres ;) 05 a zakupy 02 -- zaliczone zostały do następnego okresu. :)

    Przelew zapewne by był zaliczony do bieżącego.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2008-06-16 08:51:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Krzysztofsf" g33ifj$ss0$...@n...wp.pl

    > Przelew zaksieguja tego samego dnia.

    Dla dobra społeczeństwa grupy pbb mogę poświęcić się i przelać,
    aby opisać czas, jaki upływa od momentu wykonania przelewu, do
    momentu zaksięgowania tegoż, o ile otrzymam refundację części
    poniesionych nakładów. ;)

    A poważniej -- zaraz mogę spłacić kartę Citi kartą WBK
    i sprawdzić, jak szybko zaksięgują ów przelew :) i prowizję. :)
    Kartę mam spłacić do 23 czerwca, ale na okres ;) karty WBK
    wrażania to nie robi żadnego, :) więc mogę przelać szybciej
    niż muszę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2008-06-18 07:23:11
    Od: "Filip Sielimowicz" <s...@w...pl>

[...]

    Zasada jest generalnie niezależna od banku:
    - blokady środków są robione natychmiast - o ile nie ma technicznej awarii
    pomiędzy bankiem a właścicielem
    bankomatu/terminala POS/...
    - księgowanie jest robione w momencie, kiedy do banku przychodzi osobne
    rozliczenie
    transakcji np. z Visy. Jest duża szansa, że takie rozliczenie transakcji
    dotrze do banku już tego samego dnia,
    ale formalnie umowy zdaje się dopuszczają nawet maks 2 tygodniowe
    obsunięcia. To także zależy od
    technicznej sprawności wielu współpracujących tutaj systemów
    teleinformatycznych.
    W takowym rozliczeniu teoretycznie są podane dokładne daty transakcji, ale w
    praktyce
    księgowania wstecz są trudne do obsługi, mogą robić zamieszanie w systemach
    bankowych (gdzie
    np. odsetki od kredytów/depozytów są naliczane codziennie i trzeba by je
    przeliczać - to akurat
    najtrywialniejszy przykład), więc robi się to w otwartym, bieżącym dniu
    roboczym.

  • 10. Data: 2008-06-18 12:07:05
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Filip Sielimowicz" g3adie$h9r$...@n...news.neostrada.pl

    > Zasada jest generalnie niezależna od banku:
    > - blokady środków są robione natychmiast - o ile nie ma technicznej awarii
    > pomiędzy bankiem a właścicielem
    > bankomatu/terminala POS/...

    To dlaczego możliwe jest zejście poniżej krechy bez żelazek itp.?
    (w Citi -- na przykład)

    > - księgowanie jest robione w momencie, kiedy do banku przychodzi osobne
    > rozliczenie
    > transakcji np. z Visy. Jest duża szansa, że takie rozliczenie transakcji
    > dotrze do banku już tego samego dnia,

    Na karcie mBanku transakcja pojawia się natychmiast.
    Gdy zapłacę w pobliskim sklepie i wrócę do domu -- widzę na podglądzie transakcję.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'