  • 11. Data: 2009-02-08 20:33:20
    Temat: Re: oprocentowanie lokat w Meritum spadło
    Od: Jacek Erazmus <j...@g...com>

    On 7 Lut, 12:27, Cypis <c...@g...com> wrote:

    > Bo to Meritumbank zmienił reguły gry, wyższe oprocentowanie miało być
    > pierwotnie do 8 lutego, plus dodatkowo pięć dni roboczych na wpłatę.
    > Zdaje mi się że to była faktycznie bardziej akcja marketingowa
    > dotycząca marki banku a nie faktyczne zbieranie lokat, jak zobaczyli
    > że zostali na placu boju prawie sami z oprocentowaniem rzędu 9%
    > (wypadł Lukas z 8,5%, obniżyły się Killer Lokata i aukcje w Mille) to
    > czym prędzej zwinęli się skracając czas pierwotnej oferty.
    >
    > C.

    I wszystko jasne ;)

    Źródło: Bankier.pl
    Meritum Bank w tydzień zebrał 115 milionów zł depozytów

    Meritum Bank po tygodniu od udostępnienia możliwości zakładania lokat
    "Meritum Zysku" zebrał 115 milionów złotych depozytów. Blisko połowa
    tej kwoty to lokaty założone samodzielnie przez klientów za
    pośrednictwem strony internetowej banku.
    Lokaty Meritum Banku można założyć także w oddziałach oraz w sieci
    doradców finansowych Expander. Statystyka pokazuje, że z możliwości
    założenia lokaty przez Internet najchętniej korzystają mężczyźni, w
    wieku między 30, a 39 lat, mieszkający w największych miastach.

    "Daliśmy naszym klientom możliwość założenia lokaty przez Internet,
    nie zmuszając ich jednocześnie do otwierania konta w banku. Jesteśmy
    bardzo pozytywnie zaskoczeni faktem, że Polacy tak chętnie korzystają
    z tego narzędzia. Przez tydzień internauci założyli ponad 1200 lokat."
    - mówi prezes Meritum Banku Mariusz Karpiński.

    Chętniej lokaty przez Internet zakładają mężczyźni. Stanowią oni aż
    74% klientów, którzy tą drogą postanowili zdeponować środki z banku.

    Ciekawie kształtuje się także struktura wiekowa klientów banku, którzy
    zdecydowali się skorzystać z możliwości samodzielnego założenia lokaty
    za pośrednictwem strony internetowej. Najliczniejszą, 25%-wą grupę
    stanowią osoby w wieku od 30 do 34 lat, kolejne 23% to osoby między 35
    a 39 rokiem życia.

    Najwięcej lokat przez Internet założyli mieszkańcy Warszawy (22%) oraz
    Gdańska (7%) i Krakowa (6%).

    Lokatę "Meritum Zysku" można założyć dla dowolnej kwoty powyżej 10.000
    złotych. Środki można ulokować na 1, 3, 6 lub 12 miesięcy. Po
    zakończeniu lokata może zostać automatycznie odnowiona na kolejny
    okres wraz z naliczonymi odsetkami. Aby założyć lokatę, nie trzeba
    wychodzić z domu. Wystarczy odwiedzić stronę internetową www.meritumbank.pl.
    Założeniu lokaty nie towarzyszy żadna papierowa dokumentacja, nie
    trzeba też otwierać rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego w Meritum
    Banku. Chcąc założyć lokatę klient jedynie wypełnia na stronie
    internetowej banku formularz dyspozycji. Otrzymuje wówczas
    automatycznie email potwierdzający złożenie dyspozycji wraz z numerem
    rachunku, na który powinien przelać środki na lokatę. Data wpływu
    środków do banku decyduje o terminie rozpoczęcia lokaty. Po otwarciu
    lokaty klient otrzymuje drogą e-mailową podpisane elektronicznie
    potwierdzenie. Po upływie terminu lokaty środki wraz z odsetkami są
    przelewane z powrotem na rachunek, z którego zostały wpłacone do
    Meritum Banku lub lokata ulega odnowieniu na kolejny okres, jeśli taka
    była dyspozycja klienta. Lokaty "Meritum Zysku" dostępne są nie tylko
    przez Internet. Z oferty można też skorzystać w oddziałach banku oraz
    w sieci doradców Expandera.

    Przez pierwszy tydzień lokaty Meritum Banku oferowane były z wysokim,
    promocyjnym oprocentowaniem. Od 6 lutego obowiązują nowe stawki.
    "Jesteśmy zadowoleni z dużego zainteresowania lokatami naszego banku.
    Wartość zebranych depozytów spełnia założenia dotyczące budowy bazy
    depozytowej na obecnym etapie rozwoju banku. Dlatego zdecydowaliśmy o
    skróceniu czasu promocji, która miała trwać do 8 lutego." - dodaje
    Mariusz Karpiński.

    --
    pozdrawiam,
    Erazmus

  • 12. Data: 2009-02-09 09:22:53
    Od: Maverick <m...@p...fm>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    >
    > Kochane dzieci... Na pierwej lekcji w naszym przedszkolu, nauvzy,u się
    > podstaw arytmetyki...
    >
    > kapitał*stopa*liczba_dni/365=24851 [groszy]
    >
    > Przykład:
    >
    > X złotych * 28 dni * 7.07% /365 dni = 248.51 groszy
    >
    > Ile wynosi X? :)
    >
    > 248.51 gr *365 dni/(0.0707*28 dni) = X
    > 248.51 gr *365 /(0.0707*28) = X
    > 248.51 gr *365 /(0.0707*28) = 45820,4435239442 gr
    >
    > Zaokrąglamy to do pełnych groszy, czyli szukana kwota w lutym to 45820
    > groszy. :)
    > Resztę już znacie -- 45820 groszy to 458.20 złotych, a następne

    Chyba czytania ze zrozumieniem tez ucza w podstawowce :P widocznie
    ciebie nie nauczyli - kolega sie pytal o lokate 7 dniowa :)

    --
    Regards,
    Maverick

  • 13. Data: 2009-02-09 15:53:04
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Feb 8, 9:33 pm, Jacek Erazmus <j...@g...com> wrote:

    Ja tu widzę niezgodność:

> [...]

    > Lokatę "Meritum Zysku" można założyć dla dowolnej kwoty powyżej 10.000
    > złotych. Środki można ulokować na 1, 3, 6 lub 12 miesięcy. Po

    1.200*10.000 to 120 milionów...

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski