  • 1. Data: 2010-01-23 12:38:22
    Temat: no i mamy 4 filar...
    Od: Paweł <r...@1...0.0.1>

    http://biznes.interia.pl/news/338-zl-miesiecznie-za-
    twoj-dom-do-konca-
    zycia,1428149

    proporcje raty kredytu hipotyczenego i tej smiesznej pseudo renty
    pokazuja za jakich idiotow maja nas banki. przeciez to jest oddanie
    mieszkania za bezcen...

  • 2. Data: 2010-01-23 13:49:55
    Temat: Re: no i mamy 4 filar...
    Od: "beznick" <x...@a...cd>

    Uzytkownik "Pawel" <r...@1...0.0.1> napisal w wiadomosci
> [...]
    >
    > proporcje raty kredytu hipotyczenego i tej smiesznej pseudo renty
    > pokazuja za jakich idiotow maja nas banki. przeciez to jest oddanie

    "polski staruszek za kryzys swiatowy oraz niska emeryture wini bankierów. A
    miedzynarodowa finansjere uwaza za naciagaczy, którzy tylko czyhaja na jego
    pieniadze."

    Skoro tak uwaza to ja sie z nim zgadzam.

    "oferta skierowana jest do osób, które ukonczyly 65 lat. Przy wartosci
    mieszkania 200 tys. zl renta wyniesie 264 zl dla kobiety i 338 zl dla
    mezczyzny. "

    200 000/264=63 lata !!

  • 3. Data: 2010-01-23 18:45:49
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 23 Sty, 14:49, "beznick" <x...@a...cd> wrote:

    > "oferta skierowana jest do osób, które ukonczyly 65 lat.  Przy wartosci
    > mieszkania 200 tys. zl renta wyniesie 264 zl dla kobiety i 338 zl dla
    > mezczyzny. "
    > 200 000/264=63 lata !!

    albo inaczej: 264 * 20lat = 63360.

    Niezły sobie procent liczą złod..znaczy bankierzy.

  • 4. Data: 2010-01-23 19:06:39
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    >
    > proporcje raty kredytu hipotyczenego i tej smiesznej pseudo renty
    > pokazuja za jakich idiotow maja nas banki. przeciez to jest oddanie

    Jak ktoś nie policzy i pójdzie na coś takiego, to już jego wina...

  • 5. Data: 2010-01-23 19:24:29
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    On 2010-01-23 19:45, Krzysiek wrote:

    > albo inaczej: 264 * 20lat = 63360.
    > Niezły sobie procent liczą złod..znaczy bankierzy.

    Policzmy inaczej...
    Gdyby teraz sprzedala to mieszkanie za 200 kPLN i poniej chciala jakies
    wynajmowac, to ile przez te 20 lat wynioslyby oplaty za wynajem
    (pomijajac czynsz)?

    Tak wiec z grubsza liczac - kobiecia dostaje co miesiac 1000 PLN, z
    czego 725 oddaje bankowi z tytulu oplaty za wynajem. Z tego co sie
    orientuje to obecnie jest to calkiem realna oplata za 2-pokojowe
    mieszkanie w miescie...

    Pozdro

    Maseł

  • 6. Data: 2010-01-23 19:59:25
    Od: Zbylut <Z...@N...zzz>

    beznick napisal(a):

> [...]
    >
    > "oferta skierowana jest do osób, które ukonczyly 65 lat. Przy wartosci
    > mieszkania 200 tys. zl renta wyniesie 264 zl dla kobiety i 338 zl dla

    ta stawka to jakiś absurd. Biorąc statystyczną długość życia na
    emeryturze (15 lat dla 65latka) wychodzi 1111 zł miesięcznie.
    Ryzyko powinno być po obu stronach. Bank ryzykuje że klient będzie
    zbyt długo żyć, klient ryzykuje że przekręci się szybko i tym samym
    odda bankowi mieszkanie za bezcen.

    --
    pozdrawiam, Zbylut

  • 7. Data: 2010-01-23 20:02:07
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Maseł" news:0a898edab233c5febd690855708dd343@masel.cs.put.p
    oznan.pl

> [...]
    > czego 725 oddaje bankowi z tytulu oplaty za wynajem. Z tego co sie
    > orientuje to obecnie jest to calkiem realna oplata za 2-pokojowe

    Co nie zmienia faktu, że proponowana oferta bankierów nadaje się tylko do
    rozbicia o kant d...

  • 8. Data: 2010-01-23 22:26:39
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > ta stawka to jakiś absurd. Biorąc statystyczną długość życia na
    > emeryturze (15 lat dla 65latka) wychodzi 1111 zł miesięcznie.

    A możesz powiedzieć skąd wziąłeś taką długość życia? Na ile mi wiadomo,
    średnia długość życia mężczyzn w Polsce wg. GUS oscyluje wokół 70 lat. Czyli
    dla odchodzącego na emeryturę w wieku 65 lat, jest to ok. 5 lat... Po
    wydłużeniu wieku emerytalnego do 67 lat, będzie to zaledwie 3 lata.
    Spowoduje to oczywiście gwałtowny wzrost szarej strefy i spadek dochodów
    ZUS-u no bo kto będzie chciał płacić coraz większe stawki mająć
    statystycznie szansę na 3 lata głodowej emerytury?

    --
    AS

  • 9. Data: 2010-01-24 08:06:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adam Sito pisze:

> [...]
    > ZUS-u no bo kto będzie chciał płacić coraz większe stawki mająć
    > statystycznie szansę na 3 lata głodowej emerytury?

    Czym innym jest średnia długość życia, a czym innym oczekiwana
    długość życia po ukończeniu określonego wieku. Osoba, która ma 65 lat
    statystycznie będzie jeszcze żyła długo powyżej 3 lat.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2010-01-24 11:12:50
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Maseł <m...@p...onet.pl> writes:

    > Policzmy inaczej...
    > Gdyby teraz sprzedala to mieszkanie za 200 kPLN i poniej chciala jakies
    > wynajmowac, to ile przez te 20 lat wynioslyby oplaty za wynajem
    > (pomijajac czynsz)?

    A przychod z odsetek od wlozenia tych 200k na lokate doliczyles?

    MJ