    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: naród się bogaci
    Date: Thu, 18 Mar 2021 01:03:04 +0100

    "PiteR" X...@1...0.0.1

    > Z jednej strony 500+ ma być na cały miesiąc.
    > a tu takie 300+ ludzie wydają na 20 minut
    > pogadania przez telefon. Cicha woda.

    Od kilkunastu lat płacę za telekomunikację niemal
    wyłącznie wtedy, gdy chcę -- niemal nic na siłę.
    Mam kilkanaście numerów GSM i cieszę się. :)
    Stacjonarny net w swym mieszkaniu ciągnę za free
    od mych rodziców via WiFi przez kilkaset metrów...

    300 złotych w tym tempie chyba by zapłacił po stu
    latach... ;) Nie narzekam na brak: mobilnego netu,
    minut czy SMSów... Nie narzekam też już na brak
    akumulatora w telefonie -- mogę słuchać muzyki
    ,,na świeżym powietrzu'' z Jutuby do woli!!

    Ogólnie -- wydaję coraz mniej od lat. :)
    Opłaty mieszkaniowe są najdroższe! [memu sercu?]
    Jak dobrze pójdzie, 300+ wydam za rok na roczne
    OC+Asistance trzynastoletniego Diesla dwulitrowego...

    Gdyby naprawdę wprowadzono w Polsce Gwarantowany Dochód
    Bezwarunkowy wysoki na ~1200 złotych (wolałbym uzależnienie
    tegoż dochodu od PKB per capita) gromadziłbym szmal i pytał
    trwożenie raz za razem -- GDZIE LOKOWAĆ?!

    Ale kto wie... Być może po wprowadzeniu takiego GDB masy
    ludzkie odeszłyby z ,,pracy'', przez co znalazłbym sobie
    płatne zajęcie i znów (jak wtedy, gdy Kościół mi nie pomagał)
    zarabiałbym kilka (do ośmiu) średnich krajowych, opłacając
    swymi podatkami GDB innych ludzi, co przyjmowałbym z radością...

    Na razie ograniczam swe wydatki i trwożnie spoglądam na zapasy
    mleka kupionego po 119 groszy w Biedronce -- pić za wiele nie
    mogę, bo mleko tuczy a terminy gonią... Mydło z Biedronki
    wyszło po ~78 groszy za litr... Też nieźle... Tyle tylko,
    że dużo tego mam...

    21 lat tamtemu (albo temu -- już zapomniałem, bo to bardzo
    dawno było) w 40 kolejnych dni wydałem 40 kpln na nic, co
    skrzętnie policzyłem... (bieżące wydatki, paliwo, jedzenie
    itp... nawet leków wówczas nie ćpałem tak, jak teraz...)

    --