  • 1. Data: 2010-12-27 22:54:09
    Temat: najtańszy przelew OUR
    Od: Paul <e...@e...com>

    Potrzebuję robić dosyć często przelewy OUR (koszty pokrywam ja) GBP z
    Polski do UK.
    Muszę mieć konto walutowe, żebym mógł wpłacać już GBP (nie potrzebuję
    obsługi gotówkowej - wszystko przelewami). Stąd kompletnie mnie nie
    interesują kursy banku.
    Wymagania:
    - niskie albo zerowe koszty prowadzenia rachunku firmowego w GBP
    - jak najtańsze przelewy OUR do UK

    W jakim banku mam szukać?

  • 2. Data: 2010-12-28 08:01:07
    Temat: Re: najtańszy przelew OUR
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Paul" <e...@e...com> wrote in message
> [...]
    > interesują kursy banku.
    > Wymagania:
    > - niskie albo zerowe koszty prowadzenia rachunku firmowego w GBP

    Dla indywidualnych w Aliorze koszt elektronicznego przelewu OUR- 70zl.
    Generalnie te przelewy beda drogie, chyba, ze jakis bank zrobi ci
    indywidualna oferte ze wzgledu na obroty, itp.- trudno mi opowiedziec, gdzie
    szukac takiej indywidualnej oferty.
    Innym wyjsciem jest zalozenie firmy w UK, konta bankowego na firme; jest
    troche polskich biur ksiegowych w UK i posrednicza one w zakladaniu i
    obsludze firmy, podatki beda w UK, ale przelewy wewnatrz UK
    darmowe(zakladam, ze przelewy bedziesz puszczal wlasnie do UK, bo poza UK
    tez bedzie drogo ok 20 funtow swift SHA+ koszty zagraniczne). Inny trop to
    oferta bankow miedzynarodowych Citi czy HSBC, ale to indywidualnie trzeba by
    sprawdzic czy maja mozliwosc otwarcia konta w innym panstwie.

  • 3. Data: 2010-12-28 09:09:09
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Paul <e...@e...com> dared to write:
> [...]
    > interesują kursy banku.
    > Wymagania:
    > - niskie albo zerowe koszty prowadzenia rachunku firmowego w GBP

    HSBC:
    - bezpłatne prowadzenie rachunku firmowego
    - przelewy walutowe zagraniczne: bezpłatne albo 35 zł.

    Tyle z tego co reklamują na www, szczegółów i ew. haczyków poszukaj sam.

  • 4. Data: 2010-12-28 12:18:47
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (27.12.2010 23:54), Paul wrote:
> [...]
    > interesują kursy banku.
    > Wymagania:
    > - niskie albo zerowe koszty prowadzenia rachunku firmowego w GBP

    mBank

    Nie wiem jak z kontem GBP (czy w ogóle mBank pozwala na takie), ale ze
    złotówkowego robiłem SHR (czy tam SHA) i do odbiorcy dotarło tyle ile
    wysłałem.

    p. m.

  • 5. Data: 2010-12-29 15:54:29
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    mvoicem <m...@g...com> dared to write:

    > mBank
    >
    > Nie wiem jak z kontem GBP (czy w ogóle mBank pozwala na takie), ale ze
    > złotówkowego robiłem SHR (czy tam SHA) i do odbiorcy dotarło tyle ile
    > wysłałem.

    Przedmówcy chodzi o opcję OUR.

    Chociaż ZTCW przelewy przychodzące są w UK darmowe, więc dla odbiorcy, koniec końców,
    nie powinno być różnicy między OUR i SHA.

    k.

  • 6. Data: 2010-12-29 16:52:03
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.12.2010 16:54), kashmiri wrote:
    > mvoicem <m...@g...com> dared to write:

    > Przedmówcy chodzi o opcję OUR.
    >
    > Chociaż ZTCW przelewy przychodzące są w UK darmowe, więc dla odbiorcy, koniec
    końców, nie powinno być różnicy między OUR i SHA.

    O tym właśnie piszę.

    Oczywiście, jeżeli rzeczywiście "ma być OUR i tyle", to nie ten
    przypadek. Ale jeżeli chodzi o to żeby do klienta doszło tyle ile wysłał
    - to jak znalazł.

    Poza tym, chyba wysłałełem raz dla testów z mBanku z opcją OUR - i też
    mnie obciążyli tą samą prowizją.

    p. m.

  • 7. Data: 2010-12-29 18:33:58
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > - to jak znalazł.
    >
    > Poza tym, chyba wysłałełem raz dla testów z mBanku z opcją OUR - i też

    Generalnie opcja OUR bedzie taka sama kosztowo jak SHA, jak nie bedzie
    bankow posredniczacych, ale tego tak latwo nie zgadniesz. To jest tak jak
    rosyjska ruletka, raz mozesz nic nie doplacic do OUR a drugi raz do innego
    banku zbiora kwote rzedu 40zl. Ewentualnie jak bank odbierajacy potraca
    sobie jakas oplate, to przy OUR bedziesz mial kolejne doliczenie.

  • 8. Data: 2011-01-01 14:13:22
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Krzysztof <o...@p...onet.pl> dared to write:

> [...]
    > innego banku zbiora kwote rzedu 40zl. Ewentualnie jak bank odbierajacy
    > potraca sobie jakas oplate, to przy OUR bedziesz mial kolejne

    A jak to jest z SEPA? ZTCW większość banków brytyjskich wysyła SEPA, a więc pewnie i
    przyjmuje. W takic przypadkach przelew kosztowałby wszystkiego jakieś 5 zł...

    k.