  • 11. Data: 2009-10-26 20:36:39
    Temat: Re: najmniejsze nominałybanknotów EUR, USD, GBP, CHF
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    Piotr D. wrote:

    > Co do USD to najmniejszy (i bardzo powszechnie stosowany w obiegu) jest
    > banknot jednodolarowy.

    Chociaż jest także moneta 1-dolarowa i banknot 2-dolarowy - te z kolei
    są stosunkowo rzadkie w obiegu. :-)

    --
    MiCHA

  • 12. Data: 2009-10-26 20:56:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Chociaż jest także moneta 1-dolarowa i banknot 2-dolarowy - te z kolei
    > są stosunkowo rzadkie w obiegu. :-)

    w ogóle jakakolwiek gotówka jest rzadka w obiegu.
    jakby zostawili 25 centów w monecie i dolara w banknocie, to zmiany i
    tak by nikt nie zauwazyl.

  • 13. Data: 2009-10-27 06:16:15
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Valdi.Pavlack napisał:
    > "MarekZ" news:hc12dg$m77$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > Me too :)

    > Zwykłe to rozumiem, że angielskie ;) A do niezwykłych zaliczamy
    > szkodzkie i północno irlandzkie? :)
    IMHO niezwykłe jest sam fakt, że 1 kraj ma 3 wersje swojej waluty
    (dobrze, że Walia nie ma swoich) :-).

    A przecież są jeszcze funty (równe 1 GBP) wydawane po różnych
    (pół)wysepkach: blisko w rajach podatkowych Jersey, Guernsey i Isle of
    Man, nieco dalej na Gibraltarze oraz całkiem daleko na Świntej Helenie
    oraz Falklandach http://pl.wikipedia.org/wiki/Funt_szterling :-).

    Przemek

  • 14. Data: 2009-10-27 08:25:16
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 25 Paź, 02:41, "T.F." <t...@u...wp.pl> wrote:

    > Wystepuje w przyrodzie 1 GBP.
    > Ale przez 4 lata pobytu w UK (Szkocja) mialem ten banknot
    > w reku caly ... jeden raz :-))
    Jest tego mało do tego wiele osób jak dostanie taki do ręki to już
    sobie zostawia jako "szczęśliwa jedynka" :)

  • 15. Data: 2009-10-27 09:36:05
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > IMHO niezwykłe jest sam fakt, że 1 kraj ma 3 wersje swojej waluty
    > (dobrze, że Walia nie ma swoich) :-).

    To jest pikuś, w samej Irlandii Północnej funty występują w 4 różnych wersjach
    w zależności od tego, który bank jest emitentem. W różnych bankomatach
    (Northern Bank, Bank of Ireland, First Trust Bank, Ulster Bank) wydawane są
    różne banknoty. Jak oni się w tym połapują nie mam pojęcia.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 16. Data: 2009-10-28 19:44:55
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde.invalid>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >w ogóle jakakolwiek gotówka jest rzadka w obiegu.
    >jakby zostawili 25 centów w monecie i dolara w banknocie, to zmiany i
    >tak by nikt nie zauwazyl.

    A półdolarówki w monecie? Cchyba do automatów były? No chyba, że to legenda?

    Arek