    From: "PiotR" <p...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: na jaka grupe?
    Date: Mon, 4 Nov 2002 11:03:38 +0100

    Użytkownik "krab" <_...@h...pl___> napisał w wiadomości
    news:aq5arg$jki$1@news2.tpi.pl...

    > nie przesadzaj - kto tu mowil o tym by sie nie ubezpieczac ?
    > moze pomyliles to z laczeniem ubezpieczenia z oszczedzaniem - bo to
    > faktycznie jest trudne do uwierzenia, ze istnieje ;_)

    czyzby ?
    poki co sam mam takie ubezpieczenie i nie placze z tego powodu
    wrecz przeciwnie uwazam ze wcale na nim nic nie stracilem

    bo przypuscmy ze masz na ten cel 100 zl miesiecznie i albo inwestujesz sam
    albo
    z funduszem i wcale nie musisz wyjsc na minus
    dla uproszczenia zakladam brak rocznej indeksakcji skladki

    1)
    oszczedzajac z funduszem wplacilem przez pierwsze 2 lata 2400 zl
    a na moim koncie pozostalo 1600 zl w postaci jednostek funduszu
    inwestycyjnego

    2)
    wydajac 100 zl na miesiac teraz zakladam ze wykupuje ubezpieczenie na zycie
    za 40 zl miesiecznie a 60 zl miesiecznie inwestuje sam
    zakladajac usredniona rentownosc wlasnych inwestycji z ostatnich 24 miesiecy
    na poziomie 10 %
    mam po pierwszy roku ~~ 756 zl
    po drugim roku mam 1587 zl

    przy czym w polisie z funduszem inwestycyjnym mam wyzsza kwote ubezpieczenia
    na zycie

    w moim przypadku wybralem inwestowanie w fundusz obligacji (60%) i w fundusz
    mieszany (40%)
    i mysle za za rok nie zmienie zdania co do oplacalnosci bo w okresie
    ostatnich 12 miesiecy
    jednostki mojego funduszu obligacji wzrosly o 16 %

    Pozdrowienia
    PiotR