  • 1. Data: 2011-07-19 17:54:50
    Temat: mbank - przelewy kolejosc i brak srodkow z rana
    Od: kuchenka <k...@o...pl>

    Ktore przelewy sa realizowane w mbanku jako pierwsze: miedzy wlasnymi
    rachunkami czy na rachunki zewnetrzne? I czy zawsze jest tak samo? Na
    stronie www bank mowi, ze zasady sa zlozone i ze zaleca wowczas zlecenie
    przelewow w dwa kolejne dni. Podobnie uslyszalem na infolinii.
    Rzeczywiscie tak jest?

    I druga sytuacja. Zlecam przelew na jutro. Jutro rano nie ma srodkow na
    koncie. Wplywaja w poludnie. Czy bank podejmie kolejna probe wykonania
    przelewu z kolejna sesja elixiru czy przelew pozostanie niezrealizowany?

  • 2. Data: 2011-07-19 21:20:07
    Temat: Re: mbank - przelewy kolejosc i brak srodkow z rana
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "kuchenka" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stronie www bank mowi, ze zasady sa zlozone i ze zaleca wowczas zlecenie
    > przelewow w dwa kolejne dni. Podobnie uslyszalem na infolinii.

    wewnętrzne jeśli wklepywane ręcznie, to od ręki, zlecone najczęściej o 6
    rano.
    zewnętrzne elixirem

    > I druga sytuacja. Zlecam przelew na jutro. Jutro rano nie ma srodkow na
    > koncie. Wplywaja w poludnie. Czy bank podejmie kolejna probe wykonania
    > przelewu z kolejna sesja elixiru czy przelew pozostanie niezrealizowany?

    doświadczenie mi mówi, ze przy braku środków na chwile wykonania przez bank,
    zlecenie (stałe) zostaje niewykonane i trzeba je wykonać ręcznie.
    Polecenia zapłaty moga być wymuszane ponownie przez odbiorce, ale nie muszą.
    Wtedy też trzeba ręcznie przepisać.

    Jacek

  • 3. Data: 2011-07-19 21:35:35
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    kuchenka <k...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > stronie www bank mowi, ze zasady sa zlozone i ze zaleca wowczas zlecenie
    > przelewow w dwa kolejne dni. Podobnie uslyszalem na infolinii.

    Problem jest z przelewami, które mają się wykonać w dni wolne od pracy. Jeśli
    przelew zewnętrzny (nie pamiętam czy tylko stały czy każdy) wypada np. w
    sobotę to wykonywany jest w piątek, a wewnętrzny wykona się dopiero w sobotę.
    Wielokrotne zwracanie mBankowi uwagi, że jest to idiotyczne nic nie wniosło
    przez ostatnie lata...

  • 4. Data: 2011-07-20 09:50:37
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Osoba zwana kuchenka <k...@o...pl> napisała:

> [...]
    >stronie www bank mowi, ze zasady sa zlozone i ze zaleca wowczas zlecenie
    >przelewow w dwa kolejne dni. Podobnie uslyszalem na infolinii.

    Z mojego doświadczenia:
    1. Jeśli przelew "zewnętrzny" jest do innego banku, to najpierw wykonuje
    się przelew między własnymi rachunkami, a później zewnętrzny
    2. Jeśli przelew "zewnętrzny" jest do innej osoby ale na rachunek w
    mbanku, to kolejność bywa różna, nie do przewidzenia

    Ad.1: Od pewnego czasu przelewy pomiędzy mBankiem, Multibankiem i BRE
    chodzą on-line, więc w ich przypadku może działać to jak w punkcie 2, nie
    miałem okazji przetestować

    >I druga sytuacja. Zlecam przelew na jutro. Jutro rano nie ma srodkow na
    >koncie. Wplywaja w poludnie. Czy bank podejmie kolejna probe wykonania
    >przelewu z kolejna sesja elixiru czy przelew pozostanie niezrealizowany?

    Przelew nie zostanie zrealizowany, nie będą podejmowane kolejne próby jego
    realizacji.

    Górnik | "Więc kimże w końcu jesteś ?
    mail-to(rot13): | - Jam częścią tej siły
    a...@r...bet | która wiecznie zła pragnąc
    www.eridanus.org | wiecznie czyni dobro." (J.W.Goethe "Faust")