eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankimbank - pjo (Fwd) Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia? :) › Re: mbank - pjo (Fwd) Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia? :)
    From: andy_k <andyk@spamprotector_cyberspace.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mbank - pjo (Fwd) Punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia? :)
    Date: Sat, 02 Feb 2002 22:17:36 +0100

    Date sent: Sat, 2 Feb 2002 19:13:26 +0100
    Send reply to: Bankowosc elektroniczna w Polsce
    <E...@s...icm.edu.pl>
    From: Sebastian Malarz

    > SebMalu, jeszcze jedno, naprawde nie widzisz w calej tej sytuacji
    > zadnej winy PKO BiPi, ktore swoja niemadra decyzja oraz dalszym
    > uporczywym trwaniem wprowadza zamet we wszystkich innych bankach?????

    Co do PKO BP - nie czytałem tych standardów więc nie wiem czy faktycznie
    stosują nieprawidłowy zapis numeru rachunku, być może. Jeżeli tak faktycznie
    jest to zaczynam się zastanawiać dlaczego nikt oficjalnie nie zareaguje ? :)
    W końcu albo są te normy i każdy bank jest musi przestrzegać, albo też
    normy jeszze nie obowiązują bądź nie są zbyt dokładnie sprecyzowane, co
    też wykorzystał PKO BP.

    Zresztą na ten cały problem można spojrzeć też z drugiej strony. Na
    przykład od takiej, że problemy z przelewem na rachunek PKO BP dotyczą
    w zasadzie chyba tylko mBanku, którego szefem jest p. Lachowski :) Nie
    żebym coś sugerował, ale... tym bardziej wydaje mi sie to wszystko
    ciekawe :) W końcu pracował on w PKO BP jeszcze nie tak dawno, a i nowy
    standard rachunku w PKO BP nie wziął się tak nagle wczoraj :)

    Poza tym PKO BP jest w końcu największym bankiem w Polsce, który ma
    największą liczbę rachunków firm i klientów indywidualnych. Gdyby mBank
    i MultiBank były rzeczywiście bardziej skoncentrowane na ułatwieniu
    życia klientom a nie niemalże złośliwgo trzymania się norm, to szybko
    załawiłby to we własnym zakresie - bo w końcu to nie jest byle mały
    bank spółdzielczy, którego inny sposób numeracji można sobie olać,
    to w końcu jeden z większych banków i uparte ignorowanie faktu
    innej numeracji (nawet jeżeli niezgodnej ze standardami) świadczy
    tylko o samym mBanku i MultiBanku.

    Zresztą co tu dużo mówić o PKO BP - mnie w tej całej dyskusji wkurza
    trochę... PJO (jak nic, zabije mnie :)) a konkretnie dwie sprawy:

    1.
    Z jednej strony PJO oświadcza, iż dopóki pracuje w tym banku to będzie
    się on trzymał przyjętych standardów. OK, tyle że Piotruś nie zauważa jakoś,
    że ten sam mBank/MultiBank ma inne "standardy" w formacie numeru rachunku
    jaki podaje na stronach i inne w formacie rachunku w oknie przelewu. Powoduje
    to chyba naprawdę paranoiczną sytuacje, że mBank/MultiBank uznaje za
    nieprawidłowy
    format rachunku, który sam podaje klientowi.

    W tym kontekście ta cała gadka PJO o standardach obowiązujących
    w mBanku/MultiBanku jest po prostu lekko śmieszna :)

    2.
    Jak tu nie wierzyć w zmianę nastawienia PJO do niektórych spraw, skoro
    jakiś dawny czas temu zadawał na grupie pytania dotyczące problemów
    z kartami, otrzymywał (w tym i ode mnie) odpowiedź typu, że to wynika
    ze standardów, norm czy regulacji Visy/Europaya - na co jego odpowiedź
    była jednoznacza : a co mnie obchodzą jakieś wewnętrzne regulacje
    organizacji i banków, one mają się same ze sobą dogadać w róznych takich
    sprawach a nie angazować w to klientów. I miał oczywiście racje, tyle, że teraz
    gdy klient jego banku śmie coś ponarzeć na jakieś niezrozumiałe i mało
    go obchodzące normy, to jedyna odpowiedź na jaką go stać to żeby sobie
    poczytać normy (tu zacytuje numerek) a poza tym mBank jest cacy, a tylko
    to inne banki są głupie i nie potrafią dostosować się do norm.

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz
    Date sent: Sat, 2 Feb 2002 19:30:47 +0100
    From: Sebastian Malarz

    > Ty, jaja sobie robisz teraz??? Chyba nie piszesz powaznie???

    Nie czytalem normy, opieram sie na zdaniu PJO, ze faktycznie numeracja
    w PKO BP jest niezgodna z obowiazujaca norma :)

    Kwestia tylko, czy te normy JUZ SA OBOWIAZUJACE czy tez nie :)))
    Bo jezeli jeszcze nie, to w takim razie numeracja rachunkow jest
    jeszcze prawidlowa :)

    > Oj, znasz przeciez terminy i zasady wprowadzania NRB. PKO bedzie
    > musial zmienic numery - wtedy, kiedy i wszystkie inne banki. A do tej
    > pory ma to gleboko w powazaniu.

    Zauwaz, ze PKO BP to najwiekszy bank w Polsce z duza sila przebicia. Zatem
    albo bank zmieni swoja numeracje rachunkow, albo tez zmienione zostana
    terminy badz standardy numeracji rachunkow :-))))))

    > Nie wydaje mi sie.

    Ja tam nie wiem na jakim etapie wdrozenia nowego numeru rachunku byl
    PKO BP gdy Lachowski z niego odszedl, ale jakos nie chce mi sie wierzyc,
    aby pracujac tam nic o tym nie wiedzial albo tez nie mial na nic wplywu :)

    Pozdrawiam,
    Sebastian Malarz
    Date sent: Sat, 2 Feb 2002 20:06:55 +0100
    From: Konrad Brywczyński

    > Nie. Oni mają zadzwonić do spóldzielni mieszkaniowej i powiedzieć: Co
    > wy mi za gówniany numer konta podajecie? W moim banku mówią, że jest
    > zły.

    Wiesz, mBank chodzi przez całą dobę, ale SM już niestety nie. O północy,
    jak chcę zrobić przelew nie bardzo mam do kogo dzwonić. Zresztą, ponawiam
    pytanie, co mnie jako klienta obchodzi to, że banki nie potrafią się
    porozumieć i np. zmusić czarnej owcy w swoim towarzystwie do zmiany
    postawy? Bank, w którym trzymam pieniądze i który z moich pieniędzy żyje
    ma nie mieć w dupie moich potrzeb, tylko ma mi ułatwić rozliczenie się
    z kontrahentami. Zwłaszcza jeśli jest to bank, który utrzymuje, że jest
    takich hop do przodu frontem do klienta...

    > W bankowości polskiej nie ma czegoś takiego, jak "standard PKO BP".

    Pisałem akurat o komunikacie błędu w BZWBK24 - podaje on, że są stare
    numery xxxxxxxx-xxxxxxxxxxxx i nowe xx xxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx
    (jeśli gdzieś się kopnąłem w iksach, to przepraszam, ale chyba wiadomo,
    o co chodzi).

    Celna uwaga! :)))

    ak