  • 1. Data: 2006-04-14 07:28:41
    Temat: mbank i szybkość udzielnia kredytu hipotecznego
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    Byłem wczoraj w centrum finansowym mbanku. Obsługa bardzo miła i
    kompetentna, ale pani sama przyznała, że są zawaleni kredytami i
    udzielenie go trwa "około miesiąc". Tymczasem developerzy chcą zazwyczaj
    pieniędzy w 30 dni albo 5% zaliczka przepada...

  • 2. Data: 2006-04-14 17:45:53
    Od: "chrabcio" <S...@s...pl>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udzielenie go trwa "około miesiąc". Tymczasem developerzy chcą zazwyczaj
    > pieniędzy w 30 dni albo 5% zaliczka przepada...

    przepada lub nie, jezeli nie z twojej winy to powinienes dostac zwrot
    zgodnie z art 381 bodajze KC, ale nie iem jak to wyglad w prakltyce i ile
    spraw konczy sie sadem....

    PS: mi w 2 miesiące nie dali rady, dobrze ze developer byl litosciwy...
    zmieniłem bank na "przyjazny" developerovi

    --
    chrabcio

  • 3. Data: 2006-04-14 18:54:04
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Popławski" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Byłem wczoraj w centrum finansowym mbanku. Obsługa bardzo miła i
    > kompetentna, ale pani sama przyznała, że są zawaleni kredytami i

    Kompetentna? To rzadkosc:-)

    > udzielenie go trwa "około miesiąc". Tymczasem developerzy chcą zazwyczaj
    > pieniędzy w 30 dni albo 5% zaliczka przepada...

    Mnie udala sie ta sztuka w dokladnie 10 dni. Sprawdzilo sie powiedzenie, ze
    kiedy sie bardzo chce, to musi sie udac:-)))
    Inna sprawa, ze zanim doradca pytal o dokument, juz widzial go na stole.
    Takze warunkow nie trzeba bylo dlugo negocjowac.

    Troche z innej beczki, powiedz prosze ile weksli kazali Ci przedstawic do
    zabezpieczenia (i - bardzo prawdopodobne - dlaczego wiecej niz jeden?)

    Powodzenia,
    LG

  • 4. Data: 2006-04-14 21:33:30
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that Lukasz Goralczyk wrote:
    > Troche z innej beczki, powiedz prosze ile weksli kazali Ci przedstawic do
    > zabezpieczenia (i - bardzo prawdopodobne - dlaczego wiecej niz jeden?)

    Nie biorę jeszcze kredytu, po prostu poszedłem się dowiedzieć jak to wygląda.
    Nie wiem o czym mówisz - jakich weksli? Dostałem listę dokumentów, są raczej
    łatwe do zdobycia.

    --
    Free Software - find interesting programs and change them
    NetHack - meet interesting creatures, kill them and eat their bodies

  • 5. Data: 2006-04-14 21:34:02
    Od: Jacek Popławski <j...@i...pl>

    my newsreader told me that chrabcio wrote:
    > PS: mi w 2 miesiące nie dali rady, dobrze ze developer byl litosciwy...
    > zmieniłem bank na "przyjazny" developerovi

    Tzn? Czekałeś 60 dni i nadal nie było reakcji?

  • 6. Data: 2006-04-15 21:25:27
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > wygląda.
    > Nie wiem o czym mówisz - jakich weksli? Dostałem listę dokumentów, są
    Owszem, dokumety latwo dostac. Natomiast kredyt zabezpieczasz m. in.
    wekslami... Proponuje poczytac troche na ten temat.

    Pozdrawiam i powodzenia,
    LG

  • 7. Data: 2006-04-16 10:42:52
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Owszem, dokumety latwo dostac. Natomiast kredyt zabezpieczasz m. in.
    > wekslami... Proponuje poczytac troche na ten temat.

    Kredyt hipoteczny zabezpiecza się wpisem do hipoteki. Natomiast bank
    zabezpiecza się dodatkowo w okresie poprzedzającym wpis do hipoteki. To może
    być np. okresowa zwyżka oprocentowania o 0.5 pp, dodatkowe ubezpieczenie etc. Z
    wekslem spotkałem się tylko w ofercie BWZBK. Zresztą ten bank wymaga takiej
    mnogości zabezpieczeń, że nie wiem kto w ogóle jest w stanie spełnić ich
    oczekiwania w tym zakresie i nie umrzeć wcześniej ze starości. Pozostałe banki
    są bardziej normalne pod tym względem.

  • 8. Data: 2006-04-17 23:50:21
    Od: "chrabcio" <S...@s...pl>

    > Tzn? Czekałeś 60 dni i nadal nie było reakcji?

    czekałem?? hahah 60 dni sie z nimi goniłem, obiecanki cacanki, kupe
    formalności, papierów, spoxnień, potem znowu te same papiery by na koniec
    stwierdzić że jeszzce raz te same papiery a już na sam koniec przeszli
    samych siebie: Decyzja o pozwoleniu na budowe nieważna :)

    osiedle sie buduje, inne banki wesoło kredytują, nawet multibank ma tam
    jakis kredyt :)

    olewam ich chwilowo, pewnie refinansowy u nich wezme jak juz papiery
    wszystkie pozałatwiam...

    --
    chrabcio

  • 9. Data: 2006-04-17 23:53:09
    Od: "chrabcio" <S...@s...pl>

    Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Kredyt hipoteczny zabezpiecza się wpisem do hipoteki.

    o widzisz, a ja właśnie weksel podpisac musiałem....

    --
    chrabcio