  • 11. Data: 2014-04-29 12:23:19
    Temat: Re: mbank / chrome / zapamietane haslo
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 29 kwietnia 2014 10:53:36 UTC+2 użytkownik Franc napisał:
    > Dnia Tue, 29 Apr 2014 10:06:32 +0200, Piotr Ga�ka napisa�(a):
    > Poza tym to jaka� dziwna metoda, �e trzeba poda� ca�e has�o kt�re >jest
    > 100% "pe�ne". Chodzi mi o rozwi�zania takie jak np. Sync, gdzie podajesz
    > tylko kilka wybranych literek z pe�nego has�a (nigdy nie pe�ne) albo
    > powi�zania sta�ego has�a z dynamicznie generowanym ci�giem (token).

    W syncu masz wybór czy chcesz maskowane czy nie. Wg mnie brak maskowani ato żaden
    problem.
    Zresztą hasło to dopiero pierwszy etap i nawet jak ktoś niepowołany je
    pozna/wykradnie to niewiele złego zrobi. Jest przecież jeszcze autoryzacja większości
    operacji.

  • 12. Data: 2014-04-30 07:41:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 29 Apr 2014 10:53:36 +0200, Franc napisał(a):
    > Hasła do banku bym "nie zapamiętał" w przeglądarce bez względu na to, na
    > jakim kompie bym się logował.

    No widzisz, a tu delikwent grzecznie spytany, odpowiada "tak,
    zapamietac".

    > Poza tym to jakaś dziwna metoda, że trzeba podać całe hasło które jest w
    > 100% "pełne". Chodzi mi o rozwiązania takie jak np. Sync, gdzie podajesz
    > tylko kilka wybranych literek z pełnego hasła (nigdy nie pełne) albo

    BZWBK tak zaczynal, ale widac klientom sie nie podobalo, bo juz mowa
    zeby mozna bylo ustawic zwykle.

    > powiązania stałego hasła z dynamicznie generowanym ciągiem (token).

    Ale to drogo i banki od tego odchodza.

    J.

  • 13. Data: 2014-04-30 15:57:18
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-29, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    [...]

    > to można chyba zezwalać na zapamiętywanie haseł.

    IMHO to jest lepsze rozwiązanie:
    https://agilebits.com/onepassword

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 14. Data: 2014-04-30 16:13:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Wojciech Bancer <p...@p...pl> writes:

    > On 2014-04-29, Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > IMHO to jest lepsze rozwiązanie:
    > https://agilebits.com/onepassword

    A na czym polega jego "lepszość"?
    KJ

  • 15. Data: 2014-04-30 16:29:50
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-30, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > A na czym polega jego "lepszość"?

    Hasła lokalnie są przechowywane w formie zaszyfrowanej, a sam program jest
    uniwersalny, pozwala np. na ich synchronizację bazy z tel. kom i użycie
    w różnych przeglądarkach tego samego zestawu haseł.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2014-04-30 16:34:49
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

> [...]

    > uniwersalny, pozwala np. na ich synchronizację bazy z tel. kom i użycie
    > w różnych przeglądarkach tego samego zestawu haseł.

    Ale linuksowej wersji nie widzę[1]...
    KJ
    [1] Tak, Androida zobaczyłem.

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 17. Data: 2014-04-30 16:59:46
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-30, Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > Ale linuksowej wersji nie widzę[1]...
    > KJ
    > [1] Tak, Androida zobaczyłem.

    Jakoś nie skojarzyłem że musi chodzić na linuksie. :)
    Ale zakładam, że linuksy mają jakiś szyfrowany keystore wbudowany.
    Fakt, że o mniejszych możliwościach, ale cóż...
    1-2% rynku na desktopach robi swoje niestety.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 18. Data: 2014-04-30 20:04:12
    Od: lolekanabolek <l...@g...com>

    k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) Wrote in message:

    > Ale linuksowej wersji nie widzę[1]...
    > KJ
    > [1] Tak, Androida zobaczyłem.

    To ja polecam keepass
    http://keepass.info

    --
    pozdrawiam
    Marcin "lolekanabolek"

    ----Android NewsGroup Reader----
    http://www.piaohong.tk/newsgroup

  • 19. Data: 2014-04-30 20:40:39
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    lolekanabolek <l...@g...com> writes:

    > To ja polecam keepass
    > http://keepass.info

    Nie rozumiemy się :) Ja potrafię sobie zapisać hasła. Ale tu padła nazwa
    czegoś co miało być "lepsze". Tylko, że jakby dla mnie ta lepszość jest
    wirtualna.

    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

  • 20. Data: 2014-04-30 22:29:05
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:ljnmir$cgd$1@srv.chmurka.net...

    > Użytkownik "vvvvvv" <w...@p...de> napisał w wiadomości
    >
    > Login i hasło wpisujesz nie zakodowane (to nie Ty musisz kodować) więc po
    > stronie interfejsu użytkownika to są informacje jawne i w takiej formie
    > mogą być zapamiętane, a potem podpowiedziane.
    > Jak jesteś pewien, że:
    > - nikt nie zaufany nigdy przy Twoim komputerze nie usiądzie,
    > - nikt Ci nigdy komputera nie ukradnie,
    > - żaden wirus się nie zainstaluje, który miałby dostęp do wszystkiego na
    > HDD,
    > to można chyba zezwalać na zapamiętywanie haseł.
    > P.G.

    dzięki za odpowiedzi.
    wolę nie pozostawiać tego przypadkowi i nie zapamiętywać haseł dostępowych
    do ważnych danych.

    pozdrawiam