  • Data: 2015-03-29 11:18:54
    Temat: Re: mastercard citibanku i wypłata yenów w japonii
    Od: xbartx <x...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.03.2015 o 19:41, Ghost pisze:

    > BTW to nie jest karta EUR, karta jest do konta, w jakiej walucie konto
    > do niej przypniesz to Twoja wola. Możesz zmieniać.

    Ja to wiem ale na potrzeby tej dyskusji rozmawiamy o karcie stricte EUR
    i nie ma co do tego mieszać dodatkowych możliwości jakie daje Citi swoim
    klientom ;)

    Wracając do temu to coś mi tu jeszcze nie pasuje, na tym objaśnieniu:

    https://www.online.citibank.pl/p/platnosci_w_euro.do

    Najpierw jest przykład dla karty w USD i wypłaty w USD - pójdzie bez
    przewalutowania.
    Później masz przykład dla karty w PLN i tutaj wychodzi, że owszem
    przeliczą po kursie MC (czyli np. ten jeny) na EUR ale już EUR
    zaksięgują po kursie banku :)

    =========================
    b) Pozostałe transakcje
    W przypadku transakcji w walucie innej niż USD lub GBP, kwota transakcji
    zostaje przeliczona na EUR po kursie instytucji rozliczającej
    (MasterCard) obowiązującym w dniu rozliczenia transakcji a następnie
    zaksięgowana na rachunku w PLN po kursie z ostatniej tabeli kursów walut
    Banku w dniu rozliczenia transakcji.
    =========================

    Także nie ma tutaj przykładu dla karty EUR. Za to zobaczyłem do
    regulaminu konta priority i tam stoi tak:

    <https://www.online.citibank.pl/retail/files/citiblu
    e/konta/Priority-new-solo>

    =========================
    16. Kwoty transakcji dokonywanych przy użyciu Citicard w walutach obcych
    są przeliczane na walutę rozliczeniową po kursie Organizacji
    Płatniczej, a następnie księgowane na Koncie właściwym dla Citicard. Gdy
    waluta Konta właściwego dla Citicard i waluta rozliczeniowa są
    różne, kwoty transakcji rozliczane są w następujący sposób:
    a) w przypadku wypłat gotówki z bankomatów oznaczonych logo Citi lub
    Citibank transakcje są przeliczane z waluty rozliczeniowej -
    dolara amerykańskiego (USD) na walutę Konta Osobistego lub Subkonta
    Walutowego właściwego dla Citicard po kursie obowiązującym
    w Banku w momencie dokonywania transakcji, jeżeli waluta transakcji i
    waluta Konta właściwego dla Citicard są takie same, transakcja
    księgowana jest z pominięciem przewalutowania;
    b) w przypadku pozostałych transakcji kwoty transakcji są przeliczane z
    waluty rozliczeniowej - dolara amerykańskiego (USD) lub funta
    szterlinga (GBP) dla transakcji dokonanych w tych walutach lub z euro
    (EUR) w pozostałych przypadkach na walutę Konta Osobistego
    lub Subkonta Walutowego właściwego dla Citicard po kursie zgodnym z
    ostatnią Tabelą Kursów Walut obowiązującą w Banku w dniu
    księgowania transakcji.
    Powyższe kursy dostępne są na stronach internetowych Banku
    (www.citihandlowy.pl), w CitiPhone lub w Oddziałach.
    17. Transakcje dokonane przy użyciu Citicard księgowane są na Koncie,
    które w momencie dokonywania transakcji jest właściwe dla Citicard.
    Transakcje gotówkowe, bezgotówkowe oraz transakcje Płać i wypłacaj
    krajowe lub zagraniczne dokonywane przy użyciu Citicard mogą być
    realizowane z rachunku prowadzonego w złotych (PLN), euro (EUR),
    dolarach amerykańskich (USD) lub funtach szterlingach (GBP) jeśli
    będzie rachunkiem właściwym dla Citicard w momencie dokonywania transakcji.

    Reasumując, po przeczytaniu powyższego, IMO nie ma co liczyć w Citi na
    przelicznik MC dla karty w EUR. No ale może źle to rozumiem, więc niech
    ktoś mnie poprawi.

    Xenocide