    From: "Slawek Kos" <s...@p...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: mPlan, a kasa mieszkaniowa
    Date: Mon, 20 Jan 2003 21:04:11 +0100

    Użytkownik <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:

    > WADY MPLANU
    > - wysokość oprocentowania 9,25-11,25; co najmniej o 1% większe niz u
    konkurencji

    To nieduzo biorac pod uwage mozliwosc polaczenia ze srodkami normalnie
    obecnymi po stronie MA. Myslalem ze roznica jest wieksza

    > - sposób wyliczania oprocentowania; nie jest oparte o stawkę WIBOR;
    oznacza to,
    > że bank moze je sobie zmieniac jak chce (w przypadku stawki opartej o
    WIBOR np.

    Ktore banki udzielaja kredytow innych niz na cele mieszkaniowe opartych o
    WIBOR?
    Czy jest obowiazek uzytkowania mPlanu na cele mieszkaniowe?
    Wiem, ze watek jest o mieszkaniach...;-)

    > POZORNA ZALETA
    > - pozorny zysk wynikający z "dołączenia" środków z e_lokaty (mniejsze
    > zadłużenie i mniejsze odsetki); nikt rozumny dysponując kasą nie bedzie ją
    > lokował mając kredyt. ZAWSZE opłaca się całą aktualną nadwyżkę przeznaczyć
    na
    > spłatę kredytu.

    IMHO zabraklo ci w tym miejscu wyobrazni.
    W przypadku mPlanu ta "nadwyzka" jest _rowniez_ twoja miesieczna wyplata,
    ktora bedzie w ciagu miesiaca stopniowo skonsumowana. Przeznaczasz na splate
    kredytu pieniadze, ktore ci za miesiac beda potrzebne? I potem mozesz je
    sobie z banku "wziac" kiedy beda potrzebne?
    Splacajac normalny kredyt powinienes byc przekonany, ze pieniadze
    przeznaczone na splate juz ci nie beda potrzebne "na zycie". W mPlanie po
    prostu zmniejszasz zadluzenie kazda zlotowka aktualnie posiadana i (co
    najwazniejsze) mozesz je tez chwilowo zwiekszyc w razie potrzeby. Idealne
    rozwiazanie dla osob o nieregularnych dochodach (ale pewnych bo przy
    niepewnych dochodach bym odradzal zaciaganie wiekszych kredytow...)

    --
    Pozdrowienia
    ---