  • 1. Data: 2009-02-18 14:27:02
    Temat: mBank - przelew w walucie odrzucony
    Od: pwz <p...@j...pl>

    Witam!
    Wczoraj zleciłem przelew z konta walutowego w mBanku na konto w tej
    samej walucie obcej w Polbanku. Dzisiaj ze zdumieniem stwierdzam, że
    przelew został "odrzucony", a w historii tej operacji jest jeszcze
    dopisane: "ZABLOKOWANY KOD OPERACJI-BRAK UMOWY".
    Czy ktoś z BiSwK potrafi mi powiedzieć, zanim wreszcie uda mi się
    dodzwonić do mlinek, dlaczego ten przelew został odrzucony i czy tak
    powinno być? A może mBankowi zaczyna brakować obcej waluty? 8-o
    pwz

  • 2. Data: 2009-02-18 14:34:34
    Temat: Re: mBank - przelew w walucie odrzucony
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pwz" <p...@j...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    > Wczoraj zleciłem przelew z konta walutowego w mBanku na konto w tej samej
    > walucie obcej w Polbanku. Dzisiaj ze zdumieniem stwierdzam, że

    Robiles go jako przelew zagraniczny?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-18 14:53:21
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent pwz nadaje:

    > A może mBankowi zaczyna brakować obcej waluty? 8-o

    Ty myślisz że oni skanują banknoty by je móc wysłać? ;-)

  • 4. Data: 2009-02-18 15:38:51
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pwz" gnh5sl$lrb$...@i...gazeta.pl

> [...]
    > przelew został "odrzucony", a w historii tej operacji jest jeszcze
    > dopisane: "ZABLOKOWANY KOD OPERACJI-BRAK UMOWY".

    Wcześniej nie było kłopotów z takim przelewaniem?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2009-02-18 16:57:45
    Od: pwz <p...@j...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "pwz" gnh5sl$lrb$...@i...gazeta.pl

    > Wcześniej nie było kłopotów z takim przelewaniem?

    Wcześniej nie robiłem takiego przelewu. To mój pierwszy raz 8-)
    A odpowiadając SDD: tak, robiłem jako zagraniczny (SWIFT). Zresztą
    oprócz SWIFT-a była jeszcze tylko opcja SEPA. Ale wybrałem SWIFT ze
    względu na to, że wystarczy tam wpisać "zwykły" NRB (który mam), zamiast
    IBAN i BIC (które nie mam pojęcia, skąd wziąć; tak, wiem, jestem
    laikiem).
    BTW: zleciłem 2. raz identyczny przelew. Na razie (od 2-3 godzin) jest
    jako "oczekujący"...
    pwz

  • 6. Data: 2009-02-18 19:03:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "pwz" gnhena$2ef$...@i...gazeta.pl

    > Wcześniej nie robiłem takiego przelewu. To mój pierwszy raz 8-)

    No tak... Zawsze jest ten pierwszy raz...

    > BTW: zleciłem 2. raz identyczny przelew. Na razie (od 2-3 godzin) jest jako
    "oczekujący"...

    W mBanku jakiś czas rachunki złotówkowe są jednokierunkowe, bo na szmal
    dybie jakaś Altamira. ;) Można na te rachunki wpłacać, nie można z nich
    wypłacić. I tak jest do czasu przywędrowania (z dalekich krain) umowy.
    Może u Ciebie jest podobny problem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 7. Data: 2009-02-18 19:09:09
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "JanKo" gnhanq$e59$...@i...gazeta.pl

    > Ty myślisz że oni skanują banknoty by je móc wysłać? ;-)

    No, a jak się robi przelew? W jednym banku skanują, digityzują,
    przesyłają wersję elektroniczną, a w docelowym banku drukują. ;)
    Ale po skanowaniu musza pieniądz niszczyć, aby nie wysłać z tym
    samym numerem bocznym. ;)

    -=-

    Ja, (; w każdym bądź razie, ;) przed wypłatą większej kwoty (większej
    niż 5 tysięcy złych) pytam, czy taka wypłata przejdzie bez trudu. :)

    I czasami są jakieś ograniczenia -- bankomaty, gotówka w banku, limity
    dziennych operacji niechirurgicznych...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2009-02-18 19:46:57
    Od: "kashmiri" <a @ a . com>

    "pwz" <p...@j...pl> wrote in message

> [...]
    > to, że wystarczy tam wpisać "zwykły" NRB (który mam), zamiast IBAN i BIC
    > (które nie mam pojęcia, skąd wziąć; tak, wiem, jestem laikiem).

    IBAN to Twój numer konta z dodatkiem literek PL z przodu. BIC bierzesz ze
    stron banku (np. BIC mBanku to BREXPLPWMBK).

    Wg mBankowej TOiP, za SWIFT zapłacisz "0,25% kwoty przelewu min 20 zł, max
    200 zł". Za SEPA jest "5 zł". Dzięki, że podejmujesz się niewdzięcznego
    zadania sponsorowania mBanku...

    > BTW: zleciłem 2. raz identyczny przelew. Na razie (od 2-3 godzin) jest
    > jako "oczekujący"...

    No super, dzięki ponowne!

    k.

  • 9. Data: 2009-02-18 19:57:09
    Od: pwz <p...@j...pl>

    kashmiri pisze:
    > IBAN to Twój numer konta z dodatkiem literek PL z przodu. BIC bierzesz
    > ze stron banku (np. BIC mBanku to BREXPLPWMBK).

    OK, tylko że za cholerę nie widzę nr BIC Polbanku... Aha, rozumiem, że
    BIC=SWIFT...

    > Wg mBankowej TOiP, za SWIFT zapłacisz "0,25% kwoty przelewu min 20 zł,
    > max 200 zł". Za SEPA jest "5 zł". Dzięki, że podejmujesz się
    > niewdzięcznego zadania sponsorowania mBanku...

    Proszę bardzo. Mam nadzieję, że dzięki temu ich usługi podniosą sięna
    wyższy poziom.
    BTW: tak sobie myślę, że skoro raz przelew został odrzucony to i kolejny
    raz będzie tak samo.
    pwz

  • 10. Data: 2009-02-18 19:57:29
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > to, że wystarczy tam wpisać "zwykły" NRB (który mam), zamiast IBAN i BIC
    > (które nie mam pojęcia, skąd wziąć; tak, wiem, jestem laikiem).

    Na przyszłość IBAN= PL dopisany przed NRB
    natomiast żeby znaleźć BIC wpisz w google słówka SWIFT Polbank i też się
    znajdzie

    Polbank chyba jeszcze nie obsługuje SEPY

    pozdr
    as