  • 11. Data: 2003-11-25 07:36:20
    Temat: Re: mBank nie rozpoznaje Lukasa!
    Od: "slovek" <s...@t...pl>

    > Swoja droga moglby byc nieco bardziej tolerancyjny i traktowac spacje i
    > myslniki jako nieistotne.

    Niestety informatycy systemów mają problem, zeby w javascript usunąć spację
    zmodyfikować kwote z 1000 na 1 000 potrafią
    ale z numeru konta spacji wyrzucić to już za trudne
    jak sie o to dobijałem kiedyś w ING BSK (chyba tez w mBank) - to sie
    zastawiali rozporządzeniami czy ustawami ...

    slovek

  • 12. Data: 2003-11-25 07:49:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    slovek wrote:

> [...]
    > jak sie o to dobijałem kiedyś w ING BSK (chyba tez w mBank) - to sie
    > zastawiali rozporządzeniami czy ustawami ...

    Ale ja wcale nie jestem pewien czy nie mają racji. O ile za jakiś czas
    będzie to można robić bezpiecznie o tyle obecnie wyciącie spacji z
    takich np. numerów VW Banku (ma spacje w starej numeracji) może się źle
    skończyć.

    KJ

  • 13. Data: 2003-11-26 07:43:40
    Od: "slovek" <s...@t...pl>

> [...]
    > będzie to można robić bezpiecznie o tyle obecnie wyciącie spacji z
    > takich np. numerów VW Banku (ma spacje w starej numeracji) może się źle
    a czy numery VW mają 26 znaków, bo mozna ten motyw zrobic zeby działal tylko
    dla numerów 26znakowych :)

    slovek

  • 14. Data: 2003-11-27 04:12:10
    Od: Kamil Jonca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 26 Nov 2003 08:43:40 +0100,
    osoba podpisana: slovek <s...@t...pl>
    napisała:
    > a czy numery VW mają 26 znaków, bo mozna ten motyw zrobic zeby działal tylko
    > dla numerów 26znakowych :)
    >
    > slovek

    Jeżeli będzie miał 26 znaków ze spacjami to na pewno nie będzie to NRB
    więc można odrzucić. :-P
    Zresztą zróbmy tak.
    Zaproponuj algortm do "formatowania" wprowadzonego n-ru rachunku.

    IMHO biorąc pod uwagę koszt przeróbek, fakt, że za parę miesięcy będzie
    to można zrobić o wiele prościej (bo już będzie wiadmo że ten numer
    który klient wprowadził to musi być NRB) powoduje, że bankom się to po
    prostu nie opłaca.
    KJ

    --
    COBOL:
    Completely Over and Beyond reason Or Logic.

  • 15. Data: 2003-11-27 12:44:43
    Od: "slovek" <s...@t...pl>

    > Jeżeli będzie miał 26 znaków ze spacjami to na pewno nie będzie to NRB
    > więc można odrzucić. :-P
    > Zresztą zróbmy tak.
    > Zaproponuj algortm do "formatowania" wprowadzonego n-ru rachunku.
    bierzesz w JavaScript wycinasz spacje, jezeli pozostanie 26 znaków to jest
    OK - NRB (+ kontrola sumy kontrolnej, sprawdzenie numeru banku - ale to
    wszystkie robią standardowo), jezeli nie ma 26 znaków to nie akceptujemy.

> [...]
    > to można zrobić o wiele prościej (bo już będzie wiadmo że ten numer
    > który klient wprowadził to musi być NRB) powoduje, że bankom się to po

    A co do kosztów, to ja bym taki skrypt czy funkcje zrobił w jeden dzień (nie
    spiesząc się) a spiesząc się to może nawet w 20minut ...
    a wogóle to chetnie zmienie prace ... :) - ale to chyba nie na temat :)

    Własnie ja sie obawiam ze banki nigdy tego nie zrobią, tu nie chodzi o to
    czy jest to NRB czy nie tylko o wygode przy pracy z takim systemem.
    np. z ING BSK dostałem swego czasu taką odpowiedz:

    slovek