  • 11. Data: 2006-06-12 14:04:40
    Temat: Re: mBank i lista haseł jednorazowych
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <af9dd$448d6831$d4ba9e3d$30937@news.chello.pl>,
    Beniamin <b...@c...pl> wrote:

    > Także jeśli przelewy zdarza ci
    > się robić tam, gdzie nie wolno włączać komórek (np. w samolocie).

    To jak zrobic ten przelew???

    TA

  • 12. Data: 2006-06-12 14:13:47
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    T...@s...in.the.world wrote:

    > To jak zrobic ten przelew???

    Normalnie. Na pokładzie masz wifi, ale nie możesz komórek używać.
    KJ

  • 13. Data: 2006-06-12 14:26:47
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    sumi wrote:

    > i zamów sobie dwie za jednym razem i będziesz miał spokój

    Po co? Jeśli mało używasz to wystarczy, że przysyłają sami gdzieś jak
    dobrze pamietam po zużyciu 30-ego

  • 14. Data: 2006-06-12 16:29:42
    Od: "sumi" <s...@p...onet.(wytnij)pl>

    "jureq" wrote ...

    > Po co? Jeśli mało używasz to wystarczy, że przysyłają sami gdzieś jak
    > dobrze pamietam po zużyciu 30-ego

    uzywam kilka lat hasel ale jakos sami nigdy mi nie wysłali :-)
    z ciekawości nie będe zamawial i zobaczę
    Mirek
    http://kredytbankowy.com

  • 15. Data: 2006-06-12 18:50:57
    Od: z <b...@j...com>

    Stosunkowo bezpiecznie byłoby gdyby bank faksował listę haseł
    jednorazowych. Inna możliwość to przesłanie je przez e-mail
    zaszyfrowane, jednak ich rozszyfrowanie wymagałoby dedykowanego programu
    na hasło, który mógłby jedynie je wydrukować a nie zapisać do pliku.

  • 16. Data: 2006-06-12 19:09:05
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    z <b...@j...com> writes:

    > Stosunkowo bezpiecznie byłoby gdyby bank faksował listę haseł
    > jednorazowych.

    Stosunkowo, tak. Troche bardziej bezpiecznie niz gdyby automat je
    dyktowal przez telefon, bo faks nieco trudniej podsluchac.

    > Inna możliwość to przesłanie je przez e-mail
    > zaszyfrowane, jednak ich rozszyfrowanie wymagałoby dedykowanego
    > programu na hasło, który mógłby jedynie je wydrukować a nie zapisać do
    > pliku.

    Bez zartow. To co klient sobie z haslami zrobi to jego sprawa
    i bankowi nic do tego. Nie ma tez praktycznej mozliwosci udostepnienia
    komus mozliwosci drukowania lub czytania bez mozliwosci wykonania kopii
    (np. historie z PDFami, DVD itp).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 17. Data: 2006-06-12 20:31:41
    Od: z <b...@j...com>

    Technicznie może niewykonalne ale byłoby bezpieczniejsze. Przecież cała
    idea kodów jednorazowych to przechowywanie ich cały czas poza
    komputerem. Dzięki temu hasła mogą byc łatwo wykorzystanie przy
    zleceniach telefonicznych i poprawia się bezpieczeństwo. Hasła z
    komputera może przecież przechwycić koń trojański. Mogłyby co prawda być
    zaszyfrowane i wyświetlane stosunkowo bezpieczną czcionką "tempest" ale
    zawsze mogłyby pojawić się nowe okoliczności techniczne umożliwiające
    ich podglądnięcie. Ostatecznie zdecydowano się na hasła poza komputerem
    - karty kodów jednorazowych i tokeny.

  • 18. Data: 2006-06-12 20:37:01
    Od: Akkon <g...@g...pl>

    PBKR napisał(a):

    > to zależy :
    > np wczoraj zapomniałem komórki z domu i smsowe już nie było takie fajne

    Czyli co jak byś nie miał haseł smsowych tylko listę papierową to tej
    byś nie zapomniał?

  • 19. Data: 2006-06-12 21:16:22
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Po co? Jeśli mało używasz to wystarczy, że przysyłają sami gdzieś jak
    > dobrze pamietam po zużyciu 30-ego

    40-tego !!!
    http://www.mbank.com.pl/przewodnik/bezpieczenstwo/ha
    sla_jednorazowe.html#p1

  • 20. Data: 2006-06-12 21:42:52
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Kamil Jońca" <k...@p...onet.pl> wrote in message

    > Normalnie. Na pokładzie masz wifi, ale nie możesz komórek używać.

    Hehe... czyzby do korzystania z WiFi nie byl juz potrzebny nadajnik radiowy?
    ;) W tego co wiem to nie mozna zadnego nadajnika uzywac przy
    starcie/ladowaniu. Po osiagnieciu wysokosci rejsowej chyba mozna byloby
    sprobowac, ale moga byc klopoty ze zlapaniem zasiegu ;).

    MK