  • Data: 2004-10-31 18:55:01
    Temat: Re: lukas e-bank
    Od: Artur <a...@s...pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak widać dziura została załatana - poszło to dość sprawnie, za co pewne
    słowa uznania się należą. Niesmak jednak pozostaje, zwłaszcza jeśli
    żaden komentarz ze strony banku w tej sprawie się nie pojawi (a raczej
    nie pojawi się).
    Ja natomiast pokuszę się o parę słów komentarza.
    Luka należała do naprawdę poważnych. Przypuszczalnie pojawiła się w
    momencie ostatniej większej modernizacji systemu (wnoszę to po tym, że
    do tego momentu systemy Lukasa i VW były w zasadzie identyczne, a ów
    błąd w VW nie występuje). ZTCP miało to miejsce już jakiś ładny czas temu.
    Zagadką pozostaje dla mnie, jak to możliwe, żeby w tak długim okresie
    usterka nie została wykryta przez pracowników banku. Przecież to nie
    rolą klienta jest testowanie systemu banku elektronicznego ;-)

    Pozostaje tylko zaapelować do osób odpowiedzialnych, aby przywiązywali
    dużo większą wagę do bezpieczeństwa systemów informatycznych (bankowych
    w szczególności), inaczej użytkownicy będą cały czas podchodzić z dużą
    rezerwą do jakiejkolwiek e-działalności.

    Jeszcze jedno na koniec: możliwe, że luka była dużo poważniejsza. W
    podobny sposób jak podgląd cudzego zlecenia można było wyświetlić
    formatkę jego edycji (pola tytuł i data przelewu oraz kwota). Po
    zatwierdzeniu system pyta o klucz - można założyć, że wystarczyło podać
    swój klucz, żeby zmienić cudze dane (w końcu w miejscu nadawcy pojawiało
    się nasze imię i nazwisko). Tego ostatniego kroku już nie przechodziłem,
    więc zaznaczam, że powyższe są tylko moimi spekulacjami (być może zbyt
    daleko idącymi).

    --
    Artur