  • 41. Data: 2013-11-15 14:17:35
    Temat: Re: który smartfon do obsługi bankowości mobilnej?
    Od: ls <l...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 09:48:55 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:
    > Gdy ukradną ci portfel - ukradną tylko to, co w nim miałeś. Gdy ukradną
    > telefon - mogą wyczyścić cię do zera.
    > Ale oczywiście - żartuj sobie w najlepsze.

    Zapewne nie uzywasz telefonu do laczenia sie z bankiem, gdyz wiedzialbys, ze do tego
    celu potrzebny jest login i haslo, ktorych nie musisz nalepiac na odwrocie telefonu,
    by ulatwic zlodziejowi prace.
    Idac Twoim tokiem rozumowania, rownie dobrze ktos moglby zakrasc sie do Twego domu i
    uzywajac Twojego kompa wyczyscic Ci konta.
    Na Twoim miejscu, bardziej od kradziezy telefonu balbym sie kradziezy portfela, w
    ktorym moga byc karty zblizeniowe ;)

    --
    pozdr.
    ls

  • 42. Data: 2013-11-15 14:18:53
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 15 Nov 2013 12:07:04 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Jeśli ktoś niefrasobiliwie zapisał hasło do systemu bankowości
    > elektronicznej w telefonie (niektóre przeglądarki mobilne ignorują
    > blokadę tego), a bank potwierdza transakcje kodami SMS, to wtedy jest
    > pozamiatane.
    >
    > Ale to tylko dowód na to, że to jest mozliwe, na pewno nie reguła :)

    Jeżeli ktoś się decyduje na smartphone i jeżeli wykonuje na nim coś
    więcej niż rozmowa głosowa, sms i zwykłe przeglądanie internetu to
    podstawową sprawą wydaje się zablokowanie dostępu do telefonu hasłem,
    pinem itd itp. Podejrzewam, że w tym momencie taki smartphone jest lepiej
    zabezpieczony niż domowy komputer/laptop ;)

    Xenocide

  • 43. Data: 2013-11-15 14:20:49
    Od: ls <l...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 12:07:04 UTC+1 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]
    > tego), a bank potwierdza transakcje kodami SMS, to wtedy jest pozamiatane.

    > Ale to tylko dowód na to, że to jest mozliwe, na pewno nie reguła :)

    Tak samo mozesz zapisac loginy i hasla na domowym kompie, ktory moze zostac
    wyniesiony przez wlamywacza. Tez jest to mozliwe.

    --
    pozdr.
    ls

  • 44. Data: 2013-11-15 14:33:36
    Od: ls <l...@w...pl>

    W dniu piątek, 15 listopada 2013 14:17:19 UTC+1 użytkownik Marcin N napisał:

    > Symbian? Mam telefon z Symbianem (Sony Vivaz Pro) - jeden z najbardziej
    > wypasionych modeli z tym gównem. Strasznie żałuję, że dałem się nabrać
    > na Symbiana. Nie rozumiem, jak to można chwalić.

    Fakt - jak kupowalem moja nokie, nic nie wskazywalo na to, ze dni Symbiana sa
    policzone. Teraz malo ktory bank udostepnia aplikacje na Symbiana :(

    --
    pozdr.
    ls

  • 45. Data: 2013-11-15 14:37:50
    Temat: Re: [SPAM][SPAM]który smartfon do obs?ugi bankowo?ci mobilnej?
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > i generalnie poczytaj na tym forum, bo jest sporo ciekawych opinii i
    > niekoniecznie samych pochlebnych a te są chyba najbardziej wartościowe.
    > Z moich poszukiwań wpadł mi w oko Haier w910 albo THL W100, bo szukałem
    > czegoś z dobrym aparatem. Przypatrz się też Zopo, Iocean albo Miui.

    Warto dodac, ze jak watkotworcy spieszy sie,
    to niech kupi takiego "klona" w Polsce,
    ale jak ma czas (tydzien, gora trzy), to niech zamowi z Chin
    zaoszczedzajac pare stow na posrednikach.

    ThL W100 (na MTK6589) jest calkiem przyzwoity
    i powinien kosztowac ~500zl, ale wzialbym nowszego,
    np.: ThL W100S (MTK6582) czy ThL W200 (MTK6589T).

    Jak jestes w stanie wydac ~1000zl, to moze Xiaomi Mi2S?
    (4.3" @ 1280*720, APQ8064T 4x1.7 GHz , Adreno 320, 2GB RAM)

    Warto patrzec czy ma nowoczesny procesor (bedzie szybszy i mniej
    energozerny).

    http://www.dobreprogramy.pl/cabis/Chinska-mysl-techn
    iczna-czyli-krotki-przeglad-chinskich-smartfonow,457
    10.html
    http://telchina.pl/
    http://chinole.com.pl/

    > No i zawsze możesz też popatrzyć na ofertę Nokii z Windows Phone, bo już
    > chyba praktycznie większość banków ma również swoje aplikację dla tego
    > sytemu mobilnego.

    Wiekszosc aplikacji wychodzi na Androida i iOSa -
    - WP niestety nie jest tak popularny jak powyzsze
    i producenci oprogramowania wiedza o tym.

  • 46. Data: 2013-11-15 14:42:27
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Symbian? Mam telefon z Symbianem (Sony Vivaz Pro) - jeden z najbardziej
    > wypasionych modeli z tym gównem. Strasznie żałuję, że dałem się nabrać na
    > Symbiana. Nie rozumiem, jak to można chwalić.

    No wlasnie - nie rozumiesz:
    - Gdyby na tej samej platformie sprzetowej siedzial Android,
    to chodziliby to 2x wolniej.

  • 47. Data: 2013-11-15 14:48:24
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-15 14:42, jakson pisze:

    > No wlasnie - nie rozumiesz:
    > - Gdyby na tej samej platformie sprzetowej siedzial Android,
    > to chodziliby to 2x wolniej.

    Ha ha ha...
    Mam procek 720 HMz. Android z podobnymi prockami chodzi jak burza w
    porównaniu do mojego. Cały czas muszę na coś czekać.

    --
    MN

  • 48. Data: 2013-11-15 14:49:38
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > z Aero2 nie próbowałem, na razie sprzedam swojego iP i zobaczę co dalej,
    > może jeszcze coś ciekawego wymyślicie

    BTW:
    W Chinskich "klonach" dualsim to norma (2G+3G),
    ale warto sprawdzic czy gniazdo 3G wspiera Aero2 (UMTS900)
    i czy dual sim jest aktywny czy pasywny czy jaki tam.

  • 49. Data: 2013-11-15 14:54:55
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Ha ha ha...
    > Mam procek 720 HMz. Android z podobnymi prockami chodzi jak burza w
    > porównaniu do mojego. Cały czas muszę na coś czekać.

    Mialem kilka tel. z Symbianem i Androidem
    i z moich obserwacji jednoznacznie wynikalo,
    ze "narzut" Androida jest znacznie wiekszy.

    PS
    Piszac "podobny procek" pewnie miales na mysli jedynie "podobny" zegar
    (MHz).
    W nowoczesnych procesorach nie jest to glowny czynnik decydujacy o
    szybkosci.

  • 50. Data: 2013-11-15 14:59:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-11-15 14:54, jakson pisze:

> [...]
    > (MHz).
    > W nowoczesnych procesorach nie jest to glowny czynnik decydujacy o

    Możliwe, nie będę się upierał. Wiem jednak, że Symbian był moją pomyłką.
    Przykład: nie ma żadnego stopera. Próbowałem używać kilka stoperów firm
    trzecich, ale potrafiły się blokować w chwili wygaszenia ekranu. Ich
    wyniki zawsze były dość losowe.

    Skoro Symbian nie potrafi poradzić sobie nawet z tak prozaicznym
    problemem - nie ma o czym dyskutować.

    --
    MN