  • Data: 2014-05-07 23:08:21
    Temat: Re: która debetówka do wypłat w bankomatach (za granicą)?
    Od: Slavekk <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-07 22:47, RobertS pisze:

    > ok
    > czyli zakładam 2 konta (EUR i USD) + biorę do nich karty

    Nie tak.
    Zakładasz jedno konto = jedna umowa, "podpisana" przy pomocy przelewu na
    rachunek w PLN: ->

    Nazwa/imię i nazwisko: Alior Bank
    Adres: ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
    Tytuł: Potwierdzenie zawarcia umowy o Kantor Walutowy Alior Bank
    Kwota: dowolna

    Potem dostajesz potwierdzenie i dane do logowania
    Po zalogowaniu widzisz, że masz 4 nry rachunków - w PLN, USD, EUR, GBP
    Karty możesz zamówić do dowolnego "zagranicznego"

    > opłaca się zakup w kantorze Aliora czy lepiej np. kupić na cinkciarzu
    > (mam tam konto) i przelewać na rachunki walutowe w Aliorze?

    Nie wiem jak cinkciarz, ale jego konkurencja jest minimalnie droższa niż
    Alior Kantor.
    IMO traci sens korzystanie z zewnętrznych kantorów.
    Sam używałem i przestałem po założeniu w AK.
    Np. EUR zakupione przez AK możesz za darmo przelewać SEPA za granicę,
    przelane z zewnątrz lub wpłacone gotówką - przelew SEPA za opłatą
    (symboliczną, fakt - tylko 5 zł)

    No i pamiętaj o warunku darmowości karty - nie brać jeśli się nie
    planuje używać.

    Sławek