    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: kredyty frankowe - podstawy
    Date: Tue, 30 May 2017 17:44:25 +0200
    <ogc2u0$t9v$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <oggmoo$nvk$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <592d11a3$0$5164$65785112@news.neostrada.pl>
    <ogjfh5$phi$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <X...@1...0.0.1>
    <592d6817$0$659$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2017-05-30 o 14:39, J.F. pisze:

    > Piotr o ile pamietam to akurat wylapal.

    Jak cokolwiek czytam to zawsze zastanawiam się co dokładnie z tego
    wynika - wyłapałem z jakiejś takiej skróconej reklamówki z opisem
    warunków i dopytałem dokładniej. Też miałem większą zdolność we
    frankach. Brałem kredyt już po zawirowaniach kursowych (ale WIBOR
    jeszcze był koło 5 czy 6%) i właśnie z tego powodu całkiem serio
    rozważałem też franki - skoro już sporo podskoczyły to powinny teraz
    odreagować (jesteśmy przecież zieloną wyspą), a do tego % niższe :) -
    tak sobie myślałem.
    Odstraszyło mnie tylko to, że kurs po którym spłacam ustalany jest
    jednostronnie przez bank i że jakby mi to nie pasowało to nie mogę
    spłacać po prostu frankami co uznałem za szczyt chamstwa.

    Jestem może aż nadto dociekliwy.
    Byłem dziś w City popytać o KK. Jedno z moich pytań - w TPiO dla KK
    stoi, że "Opłata za potwierdzenie dokonania przelewu" wynosi 7zł - czy
    to znaczy, że jak w systemie transakcyjnym zrobię sobie pdf-a z
    potwierdzeniem za dany przelew to 7zł skasują (gdzie indziej piszą, że
    np. za wyciąg w formie papierowej, a tu jakby zawsze). Oczywiście
    słownie się dowiedziałem, że to za papierowy, ale czy bank nie zmieni
    interpretacji...

    Przy okazji się dowiedziałem (pojawił się taki temat w tym lub jakimś
    wątku obok), że nie tylko wyciągi są dostępne za 3 lata, ale i historię
    rachunku widać tylko za 3 ostatnie lata - jak potrzeba coś wcześniej to
    można sobie zamówić :(.

    > A o ile sie orientuje, to bank w umowie zapisal, ze bedzie to po kursach
    > banku, ktore - jak kazdy wiedzial, zawieraja spory spread.
    > Tylko nie bylo zapisane, ze bank stworzy osobna tabele, z jeszcze
    > wiekszym spread.

    Na to nie wpadłem. Ja jedynie podejrzewałem, że bank może mieć tak
    zrobione wszystkie kredyty, że wszyscy spłacają jednego dnia i akurat
    tego dnia jakimś cudem spread będzie 2 x większy.
    P.G.