  • 11. Data: 2007-04-26 13:40:19
    Temat: Re: kredyt na mieszkanie - proszę bardzo o pomoc
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Podobno może się tak okazać.
    Jeszcze jeden powód, dla którego dobry wydaje się być rachunek offsetowy.
    JaC

    > Każdą większą wpłatę czy są jakieś "powyżej xxx"?
    > Bo na pewno są ludzie, którzy wszystko płacą "ręcznie" i sobie myślą "a, wpłacę
    przed wakacjami od razu dwie raty".

  • 12. Data: 2007-04-26 14:28:59
    Od: zbyszek szalbot <z...@s...homedns.org>

    Witam,

    > Prawie robi dużą różnicę :) Zaliczenie w poczet ostatnich wpłat
    > powoduje, że odsetki płacisz jak płaciłeś. (= dużo) Zrobienie z tego
    > spłaty kapitału i wygenerowanie nowego harmonogramu (obojętne czy
    > mniej rat czy niższe raty) powoduje, że odsetek jest istotnie mniej.
    > I tego się czepiłem.

    No wlasnie czytam swoja umowe probujac znalezc stosowny zapis.

    "Dokonywana przez Kredytobiorce czesciowa, wczesniejsza splata kredytu
    (nadplata) bedzie zaliczona na poczet splaty kredytu w terminie o ktorym
    mowa" (i tu stosowny paragraf)

    Potem jest jeszcze kolejny paragraf.

    "Kredytobiorca moze splacic zadluzenie jednorazowo przed terminem, o
    ktorym mowa w paragrafie" takim i takim (chodzi o termin w trakcie
    trwania karencji).

    "W przypadku o ktorym mowa wczesniej bank niezwlocznie poinformuje
    Kredytobiorce o calkowitej kwocie zadluzenia."

    Wiem, ze powinienem to rozumiec, ale mam prosbe - czy ktos mi to przelozy
    na polski i powie, ktora metode rozliczania wczesniejszych splat wybral
    pko bp w tej umowie?

    Z gory bardzo dziekuje i serdecznie pozdrawiam,

    Zbyszek

  • 13. Data: 2007-04-27 08:06:04
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Michal Jankowski pisze:

> [...]
    >
    > Bo na pewno są ludzie, którzy wszystko płacą "ręcznie" i sobie myślą
    > "a, wpłacę przed wakacjami od razu dwie raty". I co, wtedy też się

    W GE mają to tak rozwiązane, że do nadpłat służy osobny, dodatkowy
    rachunek, tak że nadpłaty na rachunku podstawowym zaliczane są na poczet
    kolejnych rat, a wpłaty na rachunek dodatkowy zmniejszają kapitał kredytu.

    ch.

  • 14. Data: 2007-04-27 08:10:02
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff> writes:

> [...]
    > rachunek, tak że nadpłaty na rachunku podstawowym zaliczane są na
    > poczet kolejnych rat, a wpłaty na rachunek dodatkowy zmniejszają

    O i to jest podejscie frontem do klienta.

    MJ