  • Data: 2002-09-21 23:31:54
    Temat: Re: kredyt a prowizja (bylo Re: Czy kto? słyszał o kasie GROSZ)
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl> writes:

    > Bank ma zarabiac na swiadczeniu uslug. Wazne, zeby warunku uslugi nie
    > byly formulowane tak rzeby celowo ukryc koszty czy tworzyc wrazenie
    > innej ceny.

    Wlasnie. A dokladnie to banki robia, przynajmniej jesli chodzi
    o takie ogloszenia, ktore czasem widze przyklejone np. na drzwiach sklepu.
    Wiadomo, klient napali sie na jakis zakup, to juz dokladnie umowy nie
    przeczyta - zwlaszcza, gdy mu sie ja da dopiero po podpisaniu :-)

    > Udowodnisz ta teze :) ?

    A co tu udowadniac. Traktuj to jako aksjomat.

    > Z pewnoscia jest jakis mniej wiecej staly
    > przedzial wykorzystania kredytow przez klientow. Ale bank przeciz nie
    > ma gwarancji, ze to sie nagle nie zmieni. Oczywiscie jest to bardzo
    > malo prawdopodobne ale mozliwe.

    Oczywiscie. Jak wszedzie. Krzywe Gaussa itd.

    > Czy banki moga pozwolic sobie na takie
    > ryzyko ?

    Moga, musza, i robia to. Inna sprawa, ze to pewnie nie jest jakies
    zasadnicze ryzyko. Duzo wieksze ryzyko wynika np. ze zlych kredytow.

    > Owszem, to pewnie takze. Banki jak kazda firma komercyjna chca
    > utrZymac klientow i posluguja sie tu zarowno metodami kija jak i
    > marchewki :).

    Gorzej, jak metody te zaczynaja przypominac metody np. "ruskiej mafii".
    Np. bardzo duzo ludzi, wydawaloby sie powaznych, uwierzylo w "promocje"
    jednego z bankow... Po 3 (?) miesiacach promocje sie konczyly, a ludzie
    zostawali z kredytem oprocentowanym na >40% (linia lub karta kredytowa),
    ktorego nie byli w stanie szybko splacic.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator