  • 1. Data: 2006-01-26 18:16:33
    Temat: kredyt a mieszkanie lokatorskie
    Od: "Marian7" <m...@w...pl>

    Witam serdecznie.

    Noszę się z zamiarem kupna mieszkania na rynku pierwotnym. Jedna ze
    spółdzielni proponuje atrakcyjne warunki, jednak jest to mieszkanie
    spółdzielcze-lokatorskie. Wymagają 50% wkładu, pozostała kwota jest
    finansowana przez kredyt zaciągnięty przez SM.
    W wersji pierwotnej planowałem 80% inwestycji pokryć kredytem hipotecznym
    (przy mieszkaniu spółdzielczym-własnościowym). W tym momencie zastanawiam
    się, czy dostanę kredyt który będzie z jednej strony uzupełnieniem mojego
    wkładu, a po po nabyciu członkostwa spółdzielni/otrzymaniu kluczy -
    przekształcenie na mieszkanie spółdzielcze własnościowe. I jeszcze jedno:
    jeżeli np m2 w tym momencie jest za 3500 zł, to czy w momencie
    przekształcenia (za kilka miesięcy) za taką kwotę "wykupię" go ze
    spółdzielni?.

    Z góry dziękuję za odpowiedzi i ewentualne sugestie jak do tego problemu
    podejść.

    pzdr

    Marian7

  • 2. Data: 2006-01-27 00:27:36
    Temat: Re: kredyt a mieszkanie lokatorskie
    Od: a...@t...pl (Bartek)

> [...]
    > wkładu, a po po nabyciu członkostwa spółdzielni/otrzymaniu kluczy -
    > przekształcenie na mieszkanie spółdzielcze własnościowe. [ciach]

    A to nie jest tak, ze mieszkanie ma charakter lokatorskiego bez mozliwosci
    wykupu na własnosc?

    Jesli tak jest, to nie bedziesz mial mozliwosci obciązenia hipoteki, bo nie
    Ty bedziesz wlascielem mieszkania. Wiec kredyt hipoteczny odpada. Cały czas
    bedzie nim społdzielnia, a kredyt, który spoldzielnia zaciagnie, bedzie
    zabezpieczony na hipotece m.innymi i tego lokalu. Co gorsza, bedziesz pewno
    splacal proporcjonalną czesc tego kredytu w czynszu, ktory przez to bedzie
    znacznie wyzszy.
    Zastanów sie, czy nie lepiej poszukac na rynku pierwotnym mieszkania ze
    spóldzielczym-własnosciowym prawem do lokalu. Tutaj z hipoteką nie powinno
    byc problemu.

    Pozdrawiam
    _________________________
    BN
    www.adekus.pl

  • 3. Data: 2006-01-27 06:24:31
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Noszę się z zamiarem kupna mieszkania na rynku pierwotnym. Jedna ze
    > spółdzielni proponuje atrakcyjne warunki, jednak jest to mieszkanie
    > spółdzielcze-lokatorskie. Wymagają 50% wkładu, pozostała kwota jest

    Lepiej jest zaciagnać kredyt hipoteczny na zakup takowego mieszkania ale
    sfinansowanie wkładu spółdzielczego kredytem lokatorskim i potem wykup
    mieszkania od spółdzielni przy pomocy kredytu hipotecznego jest możliwe.
    Kredyt lokatorski może być droższy, krótszy okres spłaty i zazwyczaj
    zabezpieczany poręczeniem osób trzecich.

    Darek

  • 4. Data: 2006-01-27 16:59:13
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Bartek wrote:

    > A to nie jest tak, ze mieszkanie ma charakter lokatorskiego bez
    > mozliwosci wykupu na własnosc?

    Nie. Tak jak piszesz jest w TBSach.

  • 5. Data: 2006-01-27 22:12:45
    Od: a...@t...pl (Bartek)

    > Nie. Tak jak piszesz jest w TBSach.

    No nie tylko w TBSach. SpM oferują tez tak lokale z zaznaczeniem, ze nie ma
    mozliwosci wykupu na spóldzielcze własnosciowe prawo do lokalu

    Pozdrawiam
    BN
    www.adekus.pl

  • 6. Data: 2006-01-31 11:48:46
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Szczególnie, że może to być warunek wzięcia przez spółdzielnie kredytu z KFM.
    JaC