  • 1. Data: 2009-09-20 13:46:40
    Temat: konto osobiste, pełnomocnik, wpłata/przelew na nazwysko pełnomocnika
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Witam, zakładając taką sytuację: jest konto osobiste, którego
    właścicielką jest pani X oraz pełnomocnik ogólny do tego konta,
    należący do 1-szej grupy dziedziczenia - pan X (ma on to samo
    nazwisko i adres zamieszkania).

    Czy bank będzie przymował przelewy na to konto, które będą
    przeznaczone dla pana X (tzn. będzie on widniał jako adresat/
    odbiorca przelewu)? Czy też mogą być z tym problemy?

    Chodzi konkretnie o konto w mBanku; wiem że od tego roku
    weszły jakieś zmiany odnośnie odpowiedzialności banku za
    przyjmowanie wpłat, które nie są przeznaczone dla właściciela
    konta - i stąd moje pytanie, jak to jest w przypadku pełnomocnika.

  • 2. Data: 2009-09-20 14:03:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ikarek wrote:

    > Czy bank będzie przymował przelewy na to konto, które będą
    > przeznaczone dla pana X (tzn. będzie on widniał jako adresat/
    > odbiorca przelewu)? Czy też mogą być z tym problemy?

    Zwykle bank nawet nie zerknie na kogo jest adresowany przelew, byle nr
    rachunku sie zgadzał.
    natomiast problemy moga być.
    Pełnomocnik to nie współwłaściciel i pieniądze na koncie należą do pani
    X. Np. US skarbowy może się zainteresować przy okazji skąd pani X ma
    pieniądze na swoim koncie, o po wyjaśnieniach moze np. poprosić o 2% dla
    siebie tytułem depozytu nieprawidłowego.

  • 3. Data: 2009-09-20 15:55:43
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    witek pisze:
    > ikarek wrote:
    > X. Np. US skarbowy może się zainteresować przy okazji skąd pani X ma
    > pieniądze na swoim koncie, o po wyjaśnieniach moze np. poprosić o 2% dla
    > siebie tytułem depozytu nieprawidłowego.

    Gdzie można o tym d.n. dokładniej poczytać?
    Tylko tak straszysz, czy już ktoś tego doświadczył?

    (Przy powszechnej IT-zacji mogą to robić rutynowo, automatycznie i
    praktycznie bezkosztowo. Strach się bać...)

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 4. Data: 2009-09-20 17:57:22
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

> [...]
    > pieniądze na swoim koncie, o po wyjaśnieniach moze np. poprosić o 2% dla
    > siebie tytułem depozytu nieprawidłowego.

    Aha, czyli lepiej jak pan X stanie się współwłaścicielem, dzięki :)

    A tak na marginesie, pisząc "przy okazji" masz na myśli kontrolę
    podatniczki przez US w związku z jakąś inną sprawą? No bo mamy
    w końcu tajemnicę bankową, więc jeśli konto nie generowałoby
    podatku Belki i nie miało jakichś kolosalnych obrotów (np. miałoby
    miesięczne obroty 10 tysięczy zł) - to chyba nie ma szans, aby US
    się o takim koncie dowiedział? Pytam z czystej ciekawości, ile w
    Polsce jest warta tajemnica bankowa :)

  • 5. Data: 2009-09-20 18:23:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bzdreg wrote:

    > Gdzie można o tym d.n. dokładniej poczytać?

    poszukaj hasła depozyt nieprawidłowy.

    > Tylko tak straszysz, czy już ktoś tego doświadczył?

    tak, np. kaczyski trzymajac swoje pieniazki na koncie mamusi. Ale jego
    nikt nie mial odwagi ugryzc w tylek. Tutaj nie beda sie szczypac.

  • 6. Data: 2009-09-20 18:23:58
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 19:57:22 +0200, ikarek napisał(a):

    > więc jeśli konto nie generowałoby
    > podatku Belki i nie miało jakichś kolosalnych obrotów (np. miałoby
    > miesięczne obroty 10 tysięczy zł) - to chyba nie ma szans, aby US
    > się o takim koncie dowiedział?

    A jakby generowało podatek Belki to niby jaka różnica?

    --
    Kojer

  • 7. Data: 2009-09-20 18:26:00
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ikarek wrote:

    > Aha, czyli lepiej jak pan X stanie się współwłaścicielem, dzięki :)

    najlepiej jakby mial swoje wlasne konto.

> [...]
    > miesięczne obroty 10 tysięczy zł) - to chyba nie ma szans, aby US
    > się o takim koncie dowiedział? Pytam z czystej ciekawości, ile w

    To nie ma nic wspolnego z tajemnica bankową.
    Bank niczego nie ujawni. Delikwent sam przyniesie swoje wyciagi z banku,
    majac w perspektywie skonczenie sprawy szybko lub rozpoczecie kontroli
    przez urzad kontroli skarbowej. I ci prawo do sciagniecia sobie historii
    konta juz maja.

  • 8. Data: 2009-09-20 18:34:32
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Kois" <k...@h...pl> napisał w wiadomości

    > A jakby generowało podatek Belki to niby jaka różnica?

    Przede wszystkim taka, że US ma czarno na białym, że pani X
    posiada konto w danym banku, który odprowadził za nią kwotę
    podatku, z której da się wywnioskować przybliżoną wielkość
    depozytu. No i gdyby się teraz okazało, że wobec dochodów
    zgłoszonych do opodatkowania owa kwota jest podejrzanie duża,
    no to mamy problem :) Tak mi się wydaje :)

  • 9. Data: 2009-09-20 18:36:17
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 20:34:32 +0200, ikarek napisał(a):

> [...]
    > zgłoszonych do opodatkowania owa kwota jest podejrzanie duża,
    > no to mamy problem :) Tak mi się wydaje :)

    Źle ci się wydaje. Poczytaj sobie jak jest rozliczany podatek Belki (ten od
    lokat, usciślijmy).

    --
    Kojer

  • 10. Data: 2009-09-20 18:37:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ikarek wrote:
> [...]
    > zgłoszonych do opodatkowania owa kwota jest podejrzanie duża,
    > no to mamy problem :) Tak mi się wydaje :)

    A od kiedy to banki robią imienne zestawienia belki do US?
    To nie ta bajka.