    From: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: konta dla mlodziezy w Euro?
    Date: 15 Feb 2002 13:58:45 +0100

    <n...@p...onet.pl> writes:

    > ja mówiłem o USD czyli United States Dollars. i o kartcie visa
    > (VE,...) i chodzi mi oto żeby założyć tanie konto w polsce (lub
    > za granicą) w usd z kartą VE (lub VC).

    Pekao SA wydaje kazdemu chetnemu karty debetowe VC, powiazane ze
    specjalnym kontem zlotowkowym lub dolarowym. Czy tanie - bo ja wiem?
    Karta kosztuje rocznie 40zl lub 10 dolarow, ale jesli nie masz w tym
    banku innego konta to trzeba zdeponowac "kwote gwarancyjna" (500 zl
    lub 250 dolarow). Sa jeszcze jakies oplaty za "ubezpieczenie", ale
    chyba mozna nie korzystac i nie placic.

    Wystarczy miec 13 lat, ale jak wyglada papierkologia przy zalatwianiu
    tego dla osoby nieletniej, to nie wiem.

    MJ