  • 11. Data: 2011-07-13 21:55:50
    Temat: Re: kolejność spłat
    Od: Jacenty <j...@w...pl>

    > Pytanie brzmi: którą transakcję spłaciliśmy, zgodnie z brzmieniem cytowanego
    > punktu regulaminu?

    Żadnej. Jeśli to mBank, to spłaciliśmy tylko pięciozłotową prowizję za
    transakcję gotówkową (zgodnie z taryfą).

  • 12. Data: 2011-07-14 06:44:39
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 13 Lip, 23:03, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > Ktoś jeszcze będzie na tyle miły, że się wypowie?

    Moze tak
    1/ odsetki od trx gotowkowej
    2/ czesc transakcji bezgotowkowej...
    Jednak 2 byloby niezgodne z praktyka rynkowa. Zakladam, ze logika
    dzialania z mBanku i Multi jest taka sama, wiec z ciekawosci moge to
    przetestowac na kwocie 10PLN, bo dla 5 PLN bym musial za dlugo
    bankomatu szukac ;).

    MK

  • 13. Data: 2011-07-14 07:05:33
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MK" <m...@i...pl> napisał w wiadomości grup
    4g2000yqw.googlegroups.com...

> [...]
    > dzialania z mBanku i Multi jest taka sama, wiec z ciekawosci moge to
    > przetestowac na kwocie 10PLN, bo dla 5 PLN bym musial za dlugo

    Nie testuj, bo ja wiem jak to jest i opiszę to dziś, tylko chciałbym jeszcze
    poczekać na kilka następnych opinii, jak należy takie sformułowanie
    regulaminu interpretować. To zagadnienie nie dotyczy ani mBanku ani Multi.

  • 14. Data: 2011-07-14 08:34:48
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Na to by wyglądało.

    > Dlaczego do dziury, tak KK po prostu funkcjonują.

    Nie wszystkie. Na pewno w niektorych regulaminach jest wprost
    napisane, ze splata idzie najpierw na pokrycie operacji gotowkowych.

    MJ

  • 15. Data: 2011-07-14 08:52:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.07.2011 10:34), Michal Jankowski wrote:

    > Nie wszystkie. Na pewno w niektorych regulaminach jest wprost
    > napisane, ze splata idzie najpierw na pokrycie operacji gotowkowych.

    W regulaminie MB AQ, znalazłem taki zapis (jedyny jaki znalazłem na
    temat spłaty):
    "17.
    W przypadku braku minimalnej kwoty spłaty w terminie określonym na
    wyciągu, MultiBank mo e wypowiedzieć Umowę.
    MultiBank będzie równie uprawniony do odzyskania swoich wierzytelności
    poprzez zaliczanie na spłatę ka dej wpłaty na
    rachunek, według poni szej kolejności, bez względu na ewentualne
    późniejsze dyspozycje Posiadacza rachunku:
    1) koszty windykacji, w tym koszty upomnień, wezwań oraz inne
    uzasadnione koszty,
    2) prowizje, opłaty oraz inne uzasadnione koszty,
    3) zaległa kwota kredytu,
    4) bie ące odsetki,
    5) bie ące zadłu enie (w pierwszej kolejności pokrywane są transakcje
    wypłaty gotówki a następnie płatności za
    towary i usługi).
    "

    Multibank jest uprawiony, ale nie daje gwarancji że tak właśnie będzie.

    Ciekaw jestem jak jest w innych bankach, a w szczególności - gdzie jest
    gwarancja tego że najpierw spłaca się gotówkową, a potem zwykłe.

    p. m.

  • 16. Data: 2011-07-14 09:46:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    mvoicem <m...@g...com> writes:

    > Ciekaw jestem jak jest w innych bankach, a w szczególności - gdzie
    > jest gwarancja tego że najpierw spłaca się gotówkową, a potem zwykłe.

    W citku najpierw idzie na gotówkowe, ale uwaga - jeszcze wcześniej
    idzie na spłatę zadłużenia niżej oprocentowanego, więc jeśli masz
    czymś takim obciążoną kartę i chcesz spłacać w ratach, to tej karty do
    czasu spłaty nie używaj do bieżących transakcji...

    MJ

  • 17. Data: 2011-07-15 12:08:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > Nie testuj, bo ja wiem jak to jest i opiszę to dziś,

    dziś było wczoraj...

    MJ

  • 18. Data: 2011-07-15 12:09:07
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup

    > Pytanie brzmi: którą transakcję spłaciliśmy, zgodnie z brzmieniem
    > cytowanego punktu regulaminu?

    A więc tak: wszyscy, którzy wypowiedzieli się w wątku uznali, że spłacona
    została transakcja gotówkowa. Ja także tak uznałem. Otóż zdaniem
    Departamentu Rozliczeń ING wszyscy nie mamy racji. W sytuacji, która
    sprowadzała się do opisanej w poście otwierającym wątek ING uznało, że
    spłacona została transakcja bezgotówkowa, co stało się jasne w chwili
    naliczenia odsetek. Złożyłem więc pierwszą reklamację, domagając się zwrotu
    spornej części odsetek. Po dwóch dniach przyszła odpowiedź na reklamację -
    odmowna, zawierająca do tego wyliczenia odsetek z - nazwijmy to - oczywistym
    błędem pisarskim. Nie powiem, trochę się wkurwiłem.

    Od razu napisałem więc wniosek aby bank potwierdził, że jest to jego
    ostateczne stanowisko w terminie nie dłuższym niż 30 dni, gdyż zamierzam tę
    kwestię przedstawić do rozstrzygnięcia Arbitrowi. Tym razem czekałem aż 10
    dni na odpowiedź, bo odpowiadała mi Pani Manager Wydziału. Przed otrzymaniem
    odpowiedzi uznano mi rachunek karty sporną kwotą. W odpowiedzi znalazły się
    obszerne, tym razem absolutnie bezbłędne wyliczenia jakie tu zastosowano, a
    także ponownie stwierdzenie, że ING prawidłowo wyliczył odsetki. W
    odpowiedzi znalazło się także stwierdzenie o skorygowaniu naliczonych
    odsetek na rachunku karty, bez uzasadnienia dlaczego dokonano takiej
    korekty. W takiej sytuacji nie za bardzo miałem powód udawać się do Arbitra.

    Skierowałem zatem za pośrednictwem Biura Prasowego Banku wezwanie do
    dokonania zmiany treści Regulaminu kartowego albo do zmiany algorytmu
    liczącego odsetki. napisałem jak powinno brzmieć to zdanie, gdyby miało
    oznaczać, iż w pierwszej kolejności mają się rozliczać transakcje
    bezgotówkowe. Na odpowiedź tym razem czekałem tylko jeden dzień. W
    odpowiedzi ING Bank oświadczył mi jasno, że NIE MA MOJEGO PŁASZCZA. Uczynił
    to następującymi słowami:

    "Zgodnie z ,,Ogólnymi warunkami wydawania i użytkowania kart kredytowych ING
    Banku Śląskiego SA" § 15 pkt. 3 - wpłacane środki z tytułu spłaty zadłużenia
    zaliczane są w następującej kolejności: opłaty, prowizje, wszelkie odsetki
    należne zgodnie z Umową, w tym z Ogólnymi warunkami lub pobierane na
    podstawie przepisów prawa, a następnie w kolejności ich zaksięgowania na
    Rachunku karty: transakcje bezgotówkowe, gotówkowe lub transakcje Polecenia
    przelewu w ciężar Rachunku karty.

    Zapis ten oznacza, iż spłaty zadłużenia zaliczane są w pierwszej kolejności
    na spłatę transakcji bezgotówkowych, następnie gotówkowych, oraz transakcji
    przelewów w ciężar rachunku.
    Spłata transakcji według wymienionych rodzajów następuje chronologicznie
    według daty obciążenia rachunku daną transakcją."

    W odpowiedzi znalazły się ponownie bezbłędne wyliczenia, tym razem w formie
    arkusza Excela.

    Podsumowując: uważam, że sformułowanie Regulaminu jest w oczywisty sposób
    niezgodne ze stosowanym algorytmem. Bank ma to w dupie. Co mogę dalej
    zrobić?

  • 19. Data: 2011-07-15 12:28:49
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Podsumowując: uważam, że sformułowanie Regulaminu jest w oczywisty sposób
    > niezgodne ze stosowanym algorytmem. Bank ma to w dupie. Co mogę dalej
    > zrobić?

    Jak mi się kiedyś nie zgadzało, że bank dzwoniąc wypytuje o krytyczne dane
    osobowe to wysłałem grzeczne zapytanie do KNF, czy to jest OK.
    Po tygodniu (chyba) otrzymałem odpowiedź, że bank nie powinien stosować
    takich praktyk i powinienem go pouczyć więc zrobiłem forward odpowiedzi do
    banku i od tej pory ani razu (przynajmniej do mnie) nie dzwonili.

    Ja bym wysłał zapytanie do KNF jak należy interpretować taki zapis
    regulaminu a w szczególności, czy spłata idzie najpierw na operacje
    bezgotówkowe, a potem na gotówkowe, czy w kolejności księgowania bez względu
    na to czy gotówkowe, czy bezgotówkowe.
    Nie wiem czy KNF ma obowiązek odpowiadać każdemu, ale nie zaszkodzi zapytać.
    P.G.

  • 20. Data: 2011-07-15 13:02:56
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości grup

    [...]

    > Podsumowując: uważam, że sformułowanie Regulaminu jest w oczywisty
    > sposób niezgodne ze stosowanym algorytmem. Bank ma to w dupie. Co mogę
    > dalej zrobić?

    Heh, mi kiedyś ING napisało, że "literalne stosowanie się do postanowień
    regulaminu może prowadzić do błędnych wniosków" :) Może poszczuć
    Samcikiem?
    Najlepiej byłoby znaleźć paru klikentów którzy robili transakcje
    gotówkowe i skłonić ich do reklamacji?

    KJ

    --
    http://sporothrix.wordpress.com/2011/01/16/usa-sie-k