  • 11. Data: 2007-04-19 17:41:48
    Temat: Re: karty z chipem bzwbk
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > ROTFL. Wiekszosc transakcji jest robiona przy pomocy paska. W dodatku za
    > kazdym razem trzeba klepac PIN wiec jak ktos z kolejki w sklepie za toba
    > podejrzy PIN a potem zwinie Ci karte mozesz pozegnac sie z kasa a bank
    > umyje rece. Chip na karcie to ZMNIEJSZONE bezpieczenstwo.

    O zmniejszeniu bezpieczeństwa powiedz tym, którzy mieli zeskimmowaną kartę i
    zapłacili za oszustwo albo musieli długo odkręcać to z bankiem. Prawda
    jest taka, że jest dużo większe ryzyko, że zostanie zeskimmowany pasek niż
    że złodziej podejrzy PIN i ukradnie kartę. Co ważne dla karty z paskiem
    wystarczy zeskimmować pasek. Najczęściej nie jest potrzebny PIN do zrobienia
    transakcji. Przy karcie chipowej (też z paskiem) b. łatwo jest zweryfikować
    sytuację i uznać, że klient miał rację (czytaj udostępnił lub nie swoją
    kartę).

  • 12. Data: 2007-04-19 18:27:37
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "rsa127"
    > (...) Co ważne dla karty z paskiem
    > wystarczy zeskimmować pasek. Najczęściej nie jest potrzebny PIN do
    > zrobienia
    > transakcji. (...)

    i o to wlasnie chodzi - taką transakcję łatwo wyreklamuję (inny
    podpis)
    i forsa zostanie zwrócona. Dlatego najbezpieczniejsze dla klienta są
    karty
    do których klient nie zna PINu a idą zawsze na podpis :-)
    *** blad ***

  • 13. Data: 2007-04-26 10:06:55
    Od: k...@o...pl

    w Polsce często spotykam sie przy płaceniu z kombinacją: pasek -
    pojawia się błąd , że wymagany chip, więc karta ląduje w czytniku
    czipa, a potem jeszcze raz czytanie z paska. Natomiast w wielu innych
    krajach nie ma takich problemów: wykorzystywany jest tylko i wyłącznie
    chip.

  • 14. Data: 2007-04-29 11:40:54
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    Pewnie masz MasterCarda? Jeżeli POS obsługuje chipa, ale tylko VISA dzieje
    się tak jak opisałeś powyżej. W innych krajach najczęściej jak jest
    obsługiwany chip VISA to MC też. Stąd nie ma różnic.

  • 15. Data: 2007-05-03 19:08:49
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Fri, 13 Apr 2007 13:25:13 +0200, komorowa napisał(a):

    > witam !!
    > w bzwbk posiadam 2 karty kredytowe i jedna bankomatowa. wszystkie z chipem.

    mam pytanie, czy KKredytowe BZWBK są autoryzowane w sklepach pinem czy
    podpisem ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net

  • 16. Data: 2007-05-03 19:11:14
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 03-05-2007 o 21:08:49 Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    <k...@p...gmail.com> napisał:

    > mam pytanie, czy KKredytowe BZWBK są autoryzowane w sklepach pinem czy
    > podpisem ?

    Jeśli są czytane z chipa to pinem, jeśli z paska to podpisem.

    --
    Jooseff

    Używam Opery: http://pl.opera.com/

  • 17. Data: 2007-05-03 19:13:10
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <k...@p...gmail.com> wrote in
    message news:ct8erc2oq6w2.10xuz0ss7ffn.dlg@40tude.net...

    > mam pytanie, czy KKredytowe BZWBK są autoryzowane w sklepach pinem czy
    > podpisem ?

    PINem. W ciagu mojego, dosc ktorkiego, flirtu z karta BZWBK, ani razy nie
    zdazylo mi sie autoryzowac transacji podpisem. Karta VISA Multikino.

    MK

  • 18. Data: 2007-05-03 19:15:19
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "jooseff" <j...@w...pl> wrote in message

    > Jeśli są czytane z chipa to pinem, jeśli z paska to podpisem.

    Zawsze PIN. Chip dziala tylko w POSach Cardpointu, chyba ze cos sie ostatnio
    zmienilo.

    MK

  • 19. Data: 2007-05-03 19:32:41
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia Thu, 03 May 2007 21:11:14 +0200, jooseff napisał(a):

    > Jeśli są czytane z chipa to pinem, jeśli z paska to podpisem.

    Mam ochotę na Silver BZWBK. Autoryzowania PINem są pozytywne, podpisywanie
    się na śliskich wydrukach z terminali jest w wielu przypadkach bardzo
    uciążliwe, obserwuję takie kłopoty w wielu sklepach.

  • 20. Data: 2007-05-03 20:18:39
    Od: jooseff <j...@w...pl>

    Dnia 03-05-2007 o 21:13:10 MK <m...@i...pl> napisał:

    > PINem. W ciagu mojego, dosc ktorkiego, flirtu z karta BZWBK, ani razy nie
    > zdazylo mi sie autoryzowac transacji podpisem. Karta VISA Multikino.
    >
    > MK

    Przeleć się z Visą z chipem po małych sklepach z posami PeKaO.
    Zdziwisz się.
    Nawet Maestro podpisujesz.