  • Data: 2003-05-07 16:53:18
    Temat: Re: karty kredytowe
    Od: "Zbiggy" <z...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krab" <_...@h...pl__> napisał w wiadomości
    news:b9aq9h$i34$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > no własnie - chciałbym to wyliczenie zrozumieć bez cienia wątpliwości,
    jesli
    > mozesz pozwol mi na to :-) bo niezbyt jestem pewny tego co wyliczyles -
    np;

    > co wlasciwie oznacza np cyfra 55,90 ? ze tyle zzyskuje po odliczeniu
    oplaty
    > za karte ? czy moze bardziej wlasciwa odpowiedza nie powinno byc ze
    zzyskiem
    > z posiadania kk jest roznica 55-90- 46,84 czyli 9,06 zl na korzysc kk
    > wzgledem delfina (przy 5% jw) - czy tak ?

    55,90 oznacza, że w ciągu 2 lat byłbyś bogatszy o tę kwotę w porównaniu
    z "niemaniem" karty w ogóle, wg wartości pieniądza na dzień dzisiejszy
    (tzn. uwzględniona jest zmiana wartości pieniądza w czasie - w tej mojej
    konwencji, jeżeli Ala dostała dzisiaj 100zł, Ela dostanie za miesiąc
    100,42zł a Ola za rok 105zł, to przy stopie dyskontowej 5% wszystkie
    dostają to samo.
    Użyłem tego, aby wszystko sprowadzić do wspólnego mianownika, bo proste
    sumowanie: dzisiaj wydatek -100, za rok przychód +102, wynik: +2
    stwarzałoby iluzję, że na takiej inwestycji coś się zarabia, podczas gdy
    przy dostępnej stopie 5% należałoby to ocenić jako stratę.

    Zbig.