  • 31. Data: 2014-07-16 08:08:42
    Temat: Re: karty Raiifeisen przewalutowanie w PLN nadal jest
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Raff" napisał w wiadomości grup

    > Czyli ok 0,5% taniej? A jeśli doda się ubezpieczenie 0,18% to już prawie
    > 0,7% lepiej.
    > Wszystko jednak zależy od skali. Bo 2,41 zł to nie jest aż taki zysk
    > jednorazowo, ale jeśli transakcji jest dużo i z tego się uzbiera 241 zł po
    > roku, to już jest powód do zastanowienia.

    Hm, ja ostatnio placilem w walucie 2 lipca kwota w EUR, data ksiegowania 4
    lipca

    - w historii raiffeisena mam
    kurs organizacji: 3,0495 USD/EUR
    kurs Banku: 1,0000 EUR/PLN

    - w kantorze Aliora kurs sprzedazy walut wg wykresu (nie potrafie znalezc
    tam historii)
    2 lipca (w dniu transakcji) - 3,0485
    3 lipca - 3,0495
    4 lipca (dzien rozliczenia) - 3,0571

    Jesli przyjac, ze rozliczenie transakcji odbywa sie w nastepnym dniu po jej
    dokonaniu to kurs jest dokladnie taki sam, oczywiscie pomijajac dziwna forme
    tego zapisu, ale nam chodzi o wynik :).
    Zaleta KK jest to, ze nie musze przewidywac platnosci w walucie, wada pewna
    niepewnosc po jakim kursie zostanie rozliczone i to nieszczesne
    ubezpieczenie.

    MK

  • 32. Data: 2014-07-16 08:48:40
    Od: Raff <r...@f...it>

    > Hm, ja ostatnio placilem w walucie 2 lipca kwota w EUR, data ksiegowania 4 lipca
    >
    > - w historii raiffeisena mam
    > kurs organizacji: 3,0495 USD/EUR
    > kurs Banku: 1,0000 EUR/PLN

    Na pewno kurs USD/EUR a nie USD/PLN?

    > - w kantorze Aliora kurs sprzedazy walut wg wykresu (nie potrafie znalezc tam
> [...]

    Kursy w kantorze Aliora zmieniają się co minuta (z długą przerwą w nocy), więc
    po jakim kursie kupisz USD to zależy w dużej mierze od cierpliwości i chęci
    "gry" na rynku. Chociaż ostatnio kursy są stabilne i naprawdę 1-2gr różnicy nie
    są dla ilości moich transakcji aż tak znaczące.
    Jak już było tu napisane wiele razy - płacąc kartami z kantoru Aliora trzeba
    trzymać się zasady: płatności w EUR - karta w EUR, płatności w GBP - karta w
    GBP, płatności w USD i innych walutach - karta w USD.
    Wtedy ma się najlepsze przeliczniki, no i kurs USD/PLN jest jednak dość dobrze
    wyceniany w kantorze Aliora, często można kupić USD po kursie lepszym niż średni
    NBP z danego dnia.

> [...]
    > niepewnosc po jakim kursie zostanie rozliczone i to nieszczesne ubezpieczenie.

    Na KK też ciężko przewidzieć ostateczne obciążenie - owszem limit kredytowy to
    "załatwia" ale jeśli ma się niski limit na karcie, to czasem można "odbić się od
    sufitu" po ostatecznym rozliczeniu transakcji, bo często blokada nie jest
    tożsama z ostatecznym rozliczeniem w wielu bankach.

    Kursy walut są ostatnio dość stabilne, więc posiadanie środków na karcie w
    kantorze Aliora na poziomie ok. 5% więcej niż kwota zakupu jest wystarczającym
    zapasem na nieprzewidziane różnice kursowe.

  • 33. Data: 2014-07-16 09:58:53
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu wtorek, 15 lipca 2014 20:10:40 UTC+2 użytkownik mm napisał:

    > 503,99 zł (10.07.2014: MC INR/USD 60,19, Alior USD/PLN 3,0335).

    Dla kursu z kantoru Aliora wziąles najnizszy kurs z tego dnia,
    akurat byla spora zmiana.
    Najnizszy kurs byl rano i byc moze "kupujac walute wczesniej" po tym kursie bys kupil
    to USD ale przy takich obliczeniach nie mozna wykorzystywac zmian kursow.
    (a zmiana kursu moze byc tez w druga strone)

    kurs wieczorem to 3,0544 co daje 507,46PLN

    poniewaz ta metoda wymaga zawsze zakupu waluty wczesniej wiec trudno ja bezposrednio
    porownac jednak "koszt" przewalutowania w MC powinien byc zawsze staly tzn w praktyce
    karta Aliora powinna byc drozsza o spread w kantorze Aliora (czyli minimalnie) - co
    imho moje wyliczenia potwierdzaja.

    Co do kwestii 0,18% za ubezpieczenie to jak t tym watku napisano czasem jednak tej
    oplaty nie ma, pod drugie jesli nawet jest - to ta kwota jest odzyskana przez
    pozniejsza splate zadluzenia (dluzsza praca gotowki na koncie oszczednosciowym itp)
    przy jedncozesnym zachowaniu zalety karty kredytowej (brak potrzeba wczesniejszego
    przygotowania srodkow na odpowiednik koncie powiazanym z karta - zwlaszcza jesli ktos
    co chwile jest w kraju raz z waluta EUR raz z inna (wystarczy byc na pograniczu
    miedzy Czechami i Slowacja)

  • 34. Data: 2014-07-16 10:02:08
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 16 lipca 2014 08:48:40 UTC+2 użytkownik Raff napisał:

    > Kursy walut są ostatnio dość stabilne, więc posiadanie środków na karcie w
    >
    > kantorze Aliora na poziomie ok. 5% więcej niż kwota zakupu jest wystarczającym
    >
    > zapasem na nieprzewidziane różnice kursowe.

    ale w tym celu musisz szykowac srodki przed kazdym zakupem.
    Troche klopotliwe jesli wlasnie idziesz ulica w Rzymie i wpadles na pomysl by cos
    kupic:P
    Chyba, ze to chodzi o to, ze karta przedplacona chroni przed niepotrzebnymi wydatkami
    ;)

  • 35. Data: 2014-07-16 10:27:51
    Od: mm <m...@n...net>

    Walut akurat w Aliorze nie kupuję, w walutomacie mam taniej, ale...Trochę to
    zaczyna przypominać dyskusję o "wyższości świąt...".
    Każdy ma inne potrzeby. Kursy walut są porównywalne i w zależności od tego kiedy
    się kupi walutę/rozliczy transakcję raz będzie taniej w jednym rozwiązaniu/raz w
    drugim. Alternatywa. Każdy ma prawo do wyboru. Ja używam obu rozwiązań i jest
    git :).

  • 36. Data: 2014-07-16 11:07:42
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu środa, 16 lipca 2014 10:27:51 UTC+2 użytkownik mm napisał:
    > Alternatywa. Każdy ma prawo do wyboru. Ja używam obu rozwiązań i jest
    >
    > git :).

    Tak tez napisalem wczesniej ze dla kazdego co innego jest dobre.
    Mam karte RP z kursem MC na PLN, mam konto w kantorze Aliora (ale bez karty),
    mam karte debetowa Aliora z bezplatnymi nielimitowanymi wyplatami za granica (dobre
    do wyplat niewielkich kwot ale czesto i w roznych walutach) znajomym jadacym na
    dluzej do kraju z konretna waluta i szukajacych karty z dobrej kursami (czesto tez
    szukaja przedplaconej) polecam karty Kantoru Aliora.

  • 37. Data: 2014-07-16 19:29:21
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 16.07.2014 11:07, Krzysiek pisze:

> [...]
    dluzej do kraju z konretna waluta i szukajacych karty z dobrej kursami (czesto tez
    szukaja przedplaconej) polecam karty Kantoru Aliora.

    Można przyjąć, że RP i kantor Alior mają ten sam bardzo dobry
    przelicznik, bo żeby naprawdę różnicę zobaczyć to trzeba by obracać
    naprawdę dużymi kwotami. Zalety i wady ma jedna i druga karta, więc
    trzeba po prostu się na coś zdecydować albo mieć dwie i tyle :)
    Najbardziej przy kk RP boli opłata roczna i jeżeli tego się nie da
    pozbyć to raczej karta do odstrzału.

    Xenocide

  • 38. Data: 2014-07-16 19:32:04
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 15.07.2014 15:46, Pete pisze:

    > Jak to jakiś Gold, to wszystko jasne - jest nadal bezpłatne :)

    Ja dzisiaj zauważyłem na liście transakcji, że oddali mi pobrane
    ubezpieczenie (miałem kk T-mobile) z opisem nr reklamacji. Co więcej
    oddali mi to co reklamowałem i także drugie z kolejnego miesiąca,
    którego nie reklamowałem. Sprawdzę teraz w kolejnym cyklu czy dalej się
    nalicza czy wyłączyli na stałe.
    Jak by nie patrzeć to dalej za cholerę nie wiem jaką mam u nich teraz
    kartę ;)

    Xenocide

  • 39. Data: 2014-07-16 19:34:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2014-07-16 19:32, xbartx pisze:

> [...]
    > nalicza czy wyłączyli na stałe.
    > Jak by nie patrzeć to dalej za cholerę nie wiem jaką mam u nich teraz

    Napiszą Ci na papierze, że to taki jednorazowy gest.

    --
    Pete

  • 40. Data: 2014-07-16 19:52:05
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 16.07.2014 19:34, Pete pisze:

    > Napiszą Ci na papierze, że to taki jednorazowy gest.

    W poprzednim wątku napisałem co i jak tutaj już nie będę wrzucał, żeby
    nie zaśmiecać, bo to jednak jest dyskusja o przewalutowaniu, także EOT ;)

    Xenocide