  • 51. Data: 2008-08-11 21:24:11
    Temat: Re: karta z autoryzacją pin
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    witek pisze:

    > przecież to ci nic nie daje.

    Z bankomatu ani w sklepie nie zatwiedzi sie powyzej limitu.

  • 52. Data: 2008-08-11 21:26:32
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    Krzysztof Halasa pisze:
    > Karty chipowe bronia zarowno
    > banku, jak i klienta, przed _wspolnym_ wrogiem.

    Byc moze.
    W Polsce sa tylko karty hybrydowe.

  • 53. Data: 2008-08-11 22:14:35
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    witek pisze:

    > Jak ktos mi zwinie karte do ktorej nie mam pinu, to problem ma bank, a
    > nie ja.

    Ktos pisal, ze w jednym z bankow w takiej sytuacji odpowiedziano mu, ze
    nie moga porownac sfalszowanego podpisu na slipie z wzorcem na karcie,
    bo karta zostala ukradziona.
    Wiem, jest wzor podpisu w banku, ale pisze, czym bank sie wylgiwal...

    Powinni wg mnie przejsc na skan podpisu na karcie, robiony z wzoru ktory
    jest w banku - sos tak jak w Citi, ale jeszcze bardziej podniesc range
    tego skanu, zastepujac nim mazianie po pasku z tylu karty.

  • 54. Data: 2008-08-12 02:38:56
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > karta zostala ukradziona.
    > Wiem, jest wzor podpisu w banku, ale pisze, czym bank sie wylgiwal...

    A skad niby sprzedawca ma wiedziec jaki wzor podpisu jest w banku?
    Sprzedawca porownuje podpis w tym co jest na karcie, a nie w banku.

    MK

  • 55. Data: 2008-08-12 05:43:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    krzysztofsf wrote:

    > Z bankomatu ani w sklepie nie zatwiedzi sie powyzej limitu.

    no to sie mozesz zdziwic.

  • 56. Data: 2008-08-12 05:57:21
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Sie, 07:43, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > no to sie mozesz zdziwic.

    Mozesz podac przyklady?

    bankomaty nie puszczaja napewno, bo sprawdzalem.

  • 57. Data: 2008-08-12 06:05:52
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Sie, 04:38, "MK" <m...@i...pl> wrote:
    > "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message

    > A skad niby sprzedawca ma wiedziec jaki wzor podpisu jest w banku?
    > Sprzedawca porownuje podpis w tym co jest na karcie, a nie w banku.

    A takie Citi w przypadku transakcji zatwierdzanych podpisem uznaje 72
    godziny wstecz od zastrzezenia karty reklamacje, mimo, ze nie ma karty
    z "oryginalnym" wzorem podpisu. Pytanie - czy Citi na kartach bez
    zdjecia rowniez daje skan podpisu?

    Umieszczanie obligatoryjnie duzego skanu podpisu na kartach
    jednoznacznie wyeliminowaloby watpliwosci.

    Tak przy okazji - jesli zlodziej wymazalby, czy inaczej wyretuszowal
    podpis z karty i zastapil "swoim", to sprzedawca guzik moglby sobie
    porownac.
    Jedynie porownanie serii podpisow na slipach z wzorem podpisu w banku,
    daloby pewnosc, kto podpisywal slipy.

    Stad stwierdzenie, ze skan podpisu gwarantowalby jego identycznosc z
    wzorem w banku.

  • 58. Data: 2008-08-12 06:42:45
    Temat: Re: karta z autoryzacja pin
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > godziny wstecz od zastrzezenia karty reklamacje, mimo, ze nie ma karty
    > z "oryginalnym" wzorem podpisu. Pytanie - czy Citi na kartach bez

    A miales uznana reklamacje transakcji wykonanej spkradzona kasta 3 dni
    wczesniej, ze mowisz z taka pewnoscia?
    Skan podpisu jest tylko na karcie ze zdjeciem.

    > Umieszczanie obligatoryjnie duzego skanu podpisu na kartach
    > jednoznacznie wyeliminowaloby watpliwosci.

    Ja kilka lat temu podpisywalem sie zupelnie inaczej i moj podpis na awersie
    karty Citi jest inny od tego co znajduje sie na pasku z authorized
    signature.

    > Tak przy okazji - jesli zlodziej wymazalby, czy inaczej wyretuszowal
    > podpis z karty i zastapil "swoim", to sprzedawca guzik moglby sobie
    > porownac.

    Gdyby wymazal to ujrzalby napis "VOID". Wielu juz probowalo i wydawcy kart
    przygotowali sie na taka okolicznosc :).

    > Jedynie porownanie serii podpisow na slipach z wzorem podpisu w banku,
    > daloby pewnosc, kto podpisywal slipy.
    >
    > Stad stwierdzenie, ze skan podpisu gwarantowalby jego identycznosc z
    > wzorem w banku.

    Sprzedawca o ktorego kupujesz nie ma pod reka "serii slipow" do porownania.

    MK

  • 59. Data: 2008-08-12 06:47:44
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 12 Sie, 08:42, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Sprzedawca o ktorego kupujesz nie ma pod reka "serii slipow" do porownania.

    Ale bank uznajacy reklamacje owszem.
    Nie kazda uznana reklamacja musi byc przerzucona na sprzedawce,
    podobnie jak uznanie reklamacji wyplaty sklonowana karta z bankomatu
    nie oznacza, ze wlasciciel bankomatu poniesie strate (chociaz sa
    przymiarki do czegos takiego w przypadku kart hybrydowych).

  • 60. Data: 2008-08-12 07:14:12
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "krzysztofsf" <k...@w...pl> wrote in message
    g.googlegroups.com...

> [...]
    > nie oznacza, ze wlasciciel bankomatu poniesie strate (chociaz sa
    > przymiarki do czegos takiego w przypadku kart hybrydowych).

    No, ale chyba ktos zaplacic musi, nieprawdaz? Nie sadze zeby ktokolwiek
    zdecydowal sie na wyplate za transakcje dokonana 3 dni przed zastrzezeniem
    na podstawie samego oswiadczenia, a zwlaszcza gdyby chodzilo o wieksza
    kwote.

    MK