  • 1. Data: 2006-10-05 20:18:50
    Temat: jawność numeru konta
    Od: "onyx" <o...@p...onet.pl>

    Witam ,chciałem się dwoiedziec czy przy przlewie pieniędzy przez internet z
    banku nadawcy do banku odbiorcy ,odbiorca poznaje w ten sposób numer konta
    nadawcy inaczej czy bank odbiorcy ujawnia odbiorcy numer IBAN konta nadawcy
    ?

  • 2. Data: 2006-10-05 20:28:35
    Temat: Re: jawność numeru konta
    Od: "cocoela" <c...@n...onet.pl>

    Użytkownik "onyx" <o...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > banku nadawcy do banku odbiorcy ,odbiorca poznaje w ten sposób numer konta
    > nadawcy inaczej czy bank odbiorcy ujawnia odbiorcy numer IBAN konta

    Tak

    Pozdrawiam, Ela

  • 3. Data: 2006-10-05 20:30:42
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    *onyx* napisał(a):

    > Witam ,chciałem się dwoiedziec czy przy przlewie pieniędzy przez internet z
    > banku nadawcy do banku odbiorcy ,odbiorca poznaje w ten sposób numer konta
    > nadawcy

    Tak, (inne dane również --- inna sprawa, czy są prawdziwe :) )

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    Things get worse under pressure.
    (Murphy's Law of Thermodynamics)

  • 4. Data: 2006-10-06 08:22:34
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    Marek Szapajko <f...@t...pbz> writes:

    > Tak, (inne dane również --- inna sprawa, czy są prawdziwe :) )

    A istnieje możliwość zrobienia takiego przelewu, żeby odbiorca nie
    dowiedział się od kogo?
    Powiedzmy, że mamy ochotę zrobić prezent od świętego mikołaja...

    --
    jimmij

  • 5. Data: 2006-10-06 08:35:59
    Od: "Auguro" <a...@w...peel>

    > A istnieje możliwość zrobienia takiego przelewu, żeby odbiorca nie
    > dowiedział się od kogo?
    > Powiedzmy, że mamy ochotę zrobić prezent od świętego mikołaja...

    A potem ktoś dostanie przelew o tytule "za zrobienie loda" :))))

    Najprościej puścic kasę na poczcie przekazem pocztowym. A w danych napisaj
    Jak Kowalski ul. Kowalska, 00-000 Kowalewo

    pozdr
    pl

  • 6. Data: 2006-10-06 08:41:37
    Od: "slawek" <w...@r...com>

    onyx wrote:
> [...]
    > nadawcy inaczej czy bank odbiorcy ujawnia odbiorcy numer IBAN konta nadawcy

    Tak, i jeszcze powiem, że komornicy bardzo często korzystaja z tych
    wiadomości, w sytuacji kiedy z jakiegoś nieujawnionego konta
    przelewasz część zaległości mozna być pewnym że w najbliższym
    czasie zostanie ono zajęte ;-)

  • 7. Data: 2006-10-06 08:48:21
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 paź o godzinie 10:41, na pl.biznes.banki, slawek napisał(a):

> [...]
    > wiadomości, w sytuacji kiedy z jakiegoś nieujawnionego konta
    > przelewasz część zaległości mozna być pewnym że w najbliższym

    Rozpęd i wal w ścianę baranka.
    Wiesz co daje komornikowi "zielone światło" do rozpoczęcia egzekucji?
    Tytuł egzekucyjny - prawomocny.
    Wiesz kto, kiedy i w oparciu o co takie coś wydaje ....?
    No to sobie poszukaj.

    --
    Herbi
    06-10-2006 10:48:12

  • 8. Data: 2006-10-06 09:32:45
    Od: "MM" <m...@o...eu>

> [...]
    > Tytuł egzekucyjny - prawomocny.
    > Wiesz kto, kiedy i w oparciu o co takie coś wydaje ....?

    Czego się czepiasz trollu?
    To co napisał slawek jest w 100% prawdą. Jak tylko komornik dowie się o
    nieznanym mu dotąd koncie dłużnika, to spróbuje je zająć. Na tym polega jego praca.

    (To, na podstawie czego komornik to robi, to problem komornika i dłużnika.
    Jasne, że jak komornik nie ma tytułu z klauzulą, to bank nie zajmie konta
    dłużnikowi.)

    MM

  • 9. Data: 2006-10-06 14:17:45
    Od: Catbert <c...@w...pl>

    jimmij napisał(a):

    > A istnieje możliwość zrobienia takiego przelewu, żeby odbiorca nie
    > dowiedział się od kogo?
    > Powiedzmy, że mamy ochotę zrobić prezent od świętego mikołaja...

    Raczej nie - wynika to m.in. z regulacji antyterrorystycznych. Wszystko
    zmierza ku temu, by nie było transferów anonimowych.

    Jako ciekawostkę mogę podać, że w pewnym niemieckim banku przelew z
    zagranicy wygląda na wyciągu, że przyszedł z wewnętrznego konta
    polskiego banku, a w tytule przelewu jest nazwa nadawcy.
    Reszta jest w komunikacie SWIFT - ale trzeba sobie zawinszować go osobno.

    Pzdr: Witek

  • 10. Data: 2006-10-06 16:22:41
    Od: Marek Szapajko <f...@t...pbz>

    *jimmij* napisał(a):

    > A istnieje możliwość zrobienia takiego przelewu, żeby odbiorca nie
    > dowiedział się od kogo?

    Nie ma takiej możliwości. Tylko wpłata gotówkowa i podanie na przelewie
    danych Kubusia Puchatka :)

    Marek Szapajko .... http://www.szapajko.republika.pl .... Zażółć gęślą jaźń
    GG: 208353 ....... OdROTuj email: echo f...@t...pbz | tr 'a-z' 'n-za-m'
    ***
    foo: a sample name for absolutely anything