eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankijaki sens minimalnej kwoty transakcji kartą jak mają stałe łącze? › Re: jaki sens minimalnej kwoty transakcji kart? jak maj? sta3e 3?cze?
  • Data: 2005-12-30 00:03:32
    Temat: Re: jaki sens minimalnej kwoty transakcji kart? jak maj? sta3e 3?cze?
    Od: Miernik <m...@f...org> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr <p...@c...cz> wrote:

    > a - "polaczenie autoryzacyjne" - to jest wlasnie staly koszt,
    > wiekszosc terminali wdzwania sie na 0800

    Chyba mówisz o Citibanku. A ja mówię o Polcard.

    > b - prowizje i oplaty w tej tabelce sa bardzo teoretyczne i raczej
    > nijak sie nie maja do tego co jest faktycznie

    Jak nijak, ja już w 2001 roku w eService dostałem 2.5% ot tak, żadne
    specjalne warunki. Zwykle dawali 3%, ale mnie dali 2.5% na zachęte.

    > tak? dziwne... ile masz terminali i od kogo? moze masz jakies
    > indywidualnie wyngocjowane warunki?

    Co dziwne? Pokaż mi jakieś centrum autoryzacyjne w Polsce które dla
    transakcji EPOS oprócz opłaty procentowej nalicza opłatę stałą, oprócz
    Citibanku które za to robi 0800. A tam jest Polcard.

    A ja miałem 1 POSa eService w 2001 roku i płaciłem 2.5% od sumarycznej
    kwoty transakcji w miesiącu + 60 PLN za dzierżawę terminala i żadnej
    opłaty stałej za transakcję. Skąd Ci się wzięło że jakieś stałe opłaty
    są?

    > to ze sklep ma neostrade raczej nic nie znaczy...

    Nie mówiłem o stałym łączu do Internetu, ale o stałym łączu do Polcardu,
    które ten sklep na pewno ma, gdyż szybkość autoryzacji na to wskazuje,
    poza tym korzystają z terminali wbudowanych w kasy połączonych w sieć, i
    takie coś jest na pewno wpięte jakoś stale do Polcardu, chociażby przez
    GPRS. Nawet jak jest to GPRS to jedna autoryzacja to około 20 kB, co
    kosztuje max kilka groszy, a nie 35. a wg. taryfy simdata to jest pół
    grosza. Więc nawet jak ktoś kupuje jakiś drobiazg za 2.50, a transmisja
    kosztuje 5 gr, to i tak to jest tylko 2%, a to jest najgorszy wypadek,
    nie sądze by żal im było 5 gr nawet na transakcji za 2.50, a pewnie i
    tak to kosztuje mniej.

    Why software shouldn't be covered by patents
    http://bladeenc.mp3.no/articles/software_patents.htm