  • 1. Data: 2009-01-13 15:46:44
    Temat: jaka marza dla CHF
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Jesli chcialbym negocjowac z bankiem marze swojeg kredytu hipotecznego w
    CHF, to jaka wartosc powinienem uznac za satysfakcjonujaca? Jakie marze
    sa obecnie proponowane?

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 2. Data: 2009-01-13 15:55:20
    Temat: Re: jaka marza dla CHF
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    BbT wrote:
    > Jesli chcialbym negocjowac z bankiem marze swojeg kredytu hipotecznego w
    > CHF, to jaka wartosc powinienem uznac za satysfakcjonujaca? Jakie marze
    > sa obecnie proponowane?

    2% jest uznawana za naprawde niska, 3% jest wartoscia srednia. Max jest
    chyba w PKO BP - 7%

    Marza w CHF zazwyczaj bardzo zalezy od LTV - w tym samym banku - wiec
    jak masz niskie LTV to mozesz cos ugrac. Patrz tez na spread/wplata w
    CHF/przelew w CHF - bo mozesz sie bardzo zdziwic liczac koszt kredytu
    tylko z marzy.

    --
    Regards,
    Maverick

  • 3. Data: 2009-01-13 16:32:42
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    BbT wrote:

    > Jesli chcialbym negocjowac z bankiem marze swojeg kredytu hipotecznego w
    > CHF, to jaka wartosc powinienem uznac za satysfakcjonujaca? Jakie marze
    > sa obecnie proponowane?

    W czerwcu 2008 r. proponowali mi 1,1% marży, przy kredycie na 100%
    nieruchomości i uważałem, że jest do przyjęcia. Ale wszystko zależy od
    tego, jak duży kredyt, jaka wartość nieruchomości, jak udokumentujesz
    swoje dochody - czy uznają Cię za "pewnego" w sensie, że nie łatwo
    stracisz źródło przychodu. Może też wchodzić w grę historia współpracy z
    danym bankiem oraz ew. z innymi bankami - szczególnie, czy spłacałeś już
    kredyty i czy zawsze terminowo, czy Twoje dochody są stabilne - czy nie
    było przerw w zasilaniu konta.

  • 4. Data: 2009-01-13 22:21:22
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Maverick pisze:
    > 2% jest uznawana za naprawde niska, 3% jest wartoscia srednia. Max jest
    > chyba w PKO BP - 7%
    a w jakim banku dostaniesz 2?

  • 5. Data: 2009-01-14 07:41:40
    Od: BbT <m...@z...one.pl.a.spam.jest.be>

    Poldekk pisze:

> [...]
    > danym bankiem oraz ew. z innymi bankami - szczególnie, czy spłacałeś już
    > kredyty i czy zawsze terminowo, czy Twoje dochody są stabilne - czy nie

    W czerwcu frank byl po 2,10 i nikt nie mowil o kryzysie. Mnie interesuje
    sytuacja na dzien dzisiejszy. Sporo sie chyba od czerwca zmienilo, co?

    --
    Pozdrawiam,
    BbT

  • 6. Data: 2009-01-14 14:23:59
    Od: Poldekk <n...@g...pl>

    BbT wrote:

    > W czerwcu frank byl po 2,10 i nikt nie mowil o kryzysie. Mnie interesuje
    > sytuacja na dzien dzisiejszy. Sporo sie chyba od czerwca zmienilo, co?

    O nadciągającym kryzysie można było wyczytać w ogólnodostępnych mediach
    w sierpniu 2007 roku. A powszechna świadomość kryzysu wśród ludzi
    zainteresowanych odrobinę sprawami gospodarczymi, to chyba od zimy
    2007/2008.

    A tak na poważnie, to gdzie ten kryzys? Chyba jednak głównie w telewizji
    i w gazetach. Dla nich nagłówek ze słowem "kryzys" to żyła złota. Ja
    wyglądam przez okno i widzę ulice zakorkowane drogimi samochodami.
    Prawie w każdym siedzi 1 osoba. Kaloryfery są gorące, w sklepach
    kolejki. Benzyna tanieje z dnia na dzień. Gdzie jest ten kryzys?

  • 7. Data: 2009-01-14 14:38:27
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Poldekk wrote:

> [...]
    > Prawie w każdym siedzi 1 osoba. Kaloryfery są gorące, w sklepach
    > kolejki. Benzyna tanieje z dnia na dzień. Gdzie jest ten kryzys?

    Chodzi o zalamanie rynku pozyczek miedzybankowych we
    wrzesniu/pazdzierniku 2008 i radykalna zmiane oferty (szczegolnie
    dotyczacej walut) po tym czasie. W czerwcu 2008 mozna bylo dostac oferte
    w chf, 100%, prowizna 0%, marza ok 1% - a idz do banku i zapytaj sie
    obecnie o podobne oferty -to sam sie przekonasz.

    Inna sprawa ze obecnie "kryzys" jest bardzo modny 0 i wiele rzeczy mozna
    wykonac podpierajac sie tym slowem - zarowno zmiany w prawie, jak i
    zmiany np w firmie. Podobne slowo-wytrych to np. "zagrozenie
    terrorystyczne".

    --
    Regards,
    Maverick

  • 8. Data: 2009-01-14 14:51:25
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Jan 14, 3:23 pm, Poldekk <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > w sierpniu 2007 roku. A powszechna świadomość kryzysu wśród ludzi
    > zainteresowanych odrobinę sprawami gospodarczymi, to chyba od zimy

    eee, nie doceniasz konserwatywnych liberałów (co prawda to Amerykanin,
    ale słowo "liberał" używam w tradycyjnym znaczeniu, a nie
    amerykańskim). Peter Schiff, doradca Rona Paula już w 2006 roku
    przepowiedział przyszłość (znacie kawał z pointą "prorok jakiś czy
    co?")

    http://nczas.com/wiadomosci/ameryka-polnocna/przewid
    ywanie-kryzysu-telewizyjny-pojedynek-ekonomistow-wid
    eo/

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2009-01-14 17:21:09
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    Poldekk <n...@g...pl> writes:

    > sklepach kolejki. Benzyna tanieje z dnia na dzień. Gdzie jest ten
    > kryzys?

    Ostatnio zdrozala.

    MJ

  • 10. Data: 2009-01-14 19:10:56
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Kto inny przewidział obecny kryzys finasowy z drobnymi szczegółami - Robert Kiyosaki
    w swoich książkach poczynając od 'Bogaty ojciec, biedny ojciec' - i znacznie
    wczesniej, choć lojalnie przyznając, że nie umie okreslić przyszłej (wówczas) daty
    kryzysu.
    JaC

    -----