  • 21. Data: 2009-10-02 12:32:36
    Temat: Re: jak uchronićDUŻEpieniądze przed zajęciem komorniczym?
    Od: r...@m...com

    > Większe ryzyko zniszczenia (pożar, zalanie)

    Nie w gotówce, a w sztabkach złota.

  • 22. Data: 2009-10-02 14:12:48
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "jacko" <s...@t...com> napisał w wiadomości
    > Ja ci podpowiem za darmo - duzy sloik (a moze nawet akwarium?!), forsa do
    > srodka, lopata, do lasu, sprawdzasz dokladne wspolrzedne na gps,
    > zapamietujesz na cale zycie, tak zebys w nocy o polnocy pamietal,
    > kopiesz, wkladasz, zasypujesz. Wracasz do domu i spisz spokojnie.

    Ale jesteś świadom, że typowy GPS ma dość spory błąd pomiaru. Na tyle
    spory, że szukając tego po latach możesz spokojnie ze 100 m2 lasu przekopać.

  • 23. Data: 2009-10-02 19:18:04
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st> writes:

    > Ale jesteś świadom, że typowy GPS ma dość spory błąd pomiaru. Na tyle
    > spory, że szukając tego po latach możesz spokojnie ze 100 m2 lasu przekopać.

    Uzytkownicy GPS nie potwierdzaja :-)
    --
    Krzysztof Halasa

  • 24. Data: 2009-10-06 06:52:01
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 02.10.09 21:18, Krzysztof Halasa pisze:

    > Uzytkownicy GPS nie potwierdzaja :-)

    Chyba w armii USA. :P
    Blad pomiaru rzedu 5m to norma. Czyli mamy te 100m2

    --
    Pete

  • 25. Data: 2009-10-06 16:33:07
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-06 08:52, Pete wrote:

    > Chyba w armii USA. :P
    > Blad pomiaru rzedu 5m to norma. Czyli mamy te 100m2

    raczej ok. 75 m2

    A poza tym można też tak: zakopuję pod dębem (albo przy skale),
    pozycję dębu określam GPSem, po latach przychodzę, szukam przy
    pomocy GPSa dębu (albo skały) i tylko jeśli dąb wycięto albo skałę
    wyeksploatowano mogę mieć trudności :-)))

    witrak()

  • 26. Data: 2009-10-06 17:14:19
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Chyba w armii USA. :P
    > Blad pomiaru rzedu 5m to norma. Czyli mamy te 100m2

    Masz na mysli chyba deklarowana przez odbiornik dokladnosc pomiaru
    (z 95% pewnoscia). To nieco inna bajka.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 27. Data: 2009-10-06 17:46:02
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 06.10.09 19:14, Krzysztof Halasa pisze:

    > Masz na mysli chyba deklarowana przez odbiornik dokladnosc pomiaru
    > (z 95% pewnoscia). To nieco inna bajka.

    95% ??? Chyba dla marginesu 100m.
    Dla 5m jest to ok. 50%.

    --
    Pete

  • 28. Data: 2009-10-06 20:37:24
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > 95% ??? Chyba dla marginesu 100m.
    > Dla 5m jest to ok. 50%.

    Wiesz, to dyskusja z faktami, a dokladnie rzecz biorac danymi
    technicznymi.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 29. Data: 2009-10-07 06:19:07
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 06.10.09 22:37, Krzysztof Halasa pisze:

    > Wiesz, to dyskusja z faktami, a dokladnie rzecz biorac danymi
    > technicznymi.

    Jakie urządzenie?
    Taka dokładność jest możliwa jedynie dla urządzeń typu DGPS.

    --
    Pete

  • 30. Data: 2009-10-07 10:41:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Pete <n...@n...com> writes:

    > Jakie urządzenie?
    > Taka dokładność jest możliwa jedynie dla urządzeń typu DGPS.

    Spojrz na date techniczne jakiegos normalnego odbiornika GPS (takiego
    wspolczesnego, nie jakiegos np. 8-kanalowego z ubieglego wieku).

    Swoja droga, DGPS oczywiscie nie jest wykluczony, w Europie dziala
    przeciez EGNOS i odbiorniki zwykle potrafia sie nim posluzyc. Ale to nie
    jest niezbedne.
    --
    Krzysztof Halasa